افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

من مقصر باخت تیمم هستم.

  • کد خبر : 197935
من مقصر باخت تیمم هستم.

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، امیر قلعه نویی در پی شکست تیم فوتبال ایران در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2023 مقابل تیم ملی فوتبال قطر گفت: ابتدا از مردم ایران عذرخواهی می کنم. باید آنها را خوشحال می کردیم و به فینال می رسیدیم اما شانس با ما یار نبود. وی با […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، امیر قلعه نویی در پی شکست تیم فوتبال ایران در نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2023 مقابل تیم ملی فوتبال قطر گفت: ابتدا از مردم ایران عذرخواهی می کنم. باید آنها را خوشحال می کردیم و به فینال می رسیدیم اما شانس با ما یار نبود.

وی با بیان اینکه ایران یکی از بهترین بازی های خود را در نیمه دوم انجام داد، گفت: موقعیت ها و کرنرهای زیادی داشتیم که از آنها استفاده نکردیم. از بازیکنانم تشکر می کنم که یکی از بهترین بازی های خود را انجام دادند. اگر فرصت نکنید مجازات می شوید و ما امشب مجازات شدیم. بعد از 2-2 بازی را داشتیم به جز پنج دقیقه که از موقعیت ها استفاده نکردیم.

سرمربی تیم ایران با اشاره به گل سوم قطر خاطرنشان کرد: ضربه قطر تبدیل به یک پاس گل شد و بازیکن ما یک میلی متر موقعیت آفساید را پر کرد و توپ تبدیل به گل شد. من به قطر تبریک می گویم و فکر می کنم این بخشی از فوتبال است. من نمی توانم با بازیکنان تیمم مشکل فنی داشته باشم. تنها عیب ما این بود که هر دو بدشانس بودیم و از فرصت ها استفاده نکردیم.

اگر کسی مقصر است من هستم نه فدراسیون.
قلعه نویی در خصوص ناکامی های پیاپی تیم ایران در راه رسیدن به قهرمانی آسیا تصریح کرد: در این بازی نمی توانم ایراد فنی پیدا کنم. موقعیت های زیادی داشتیم که توپ ها تبدیل به گل نشدند. فوتبال همین است و دیدیم که در مراحل قبل تیم هایی مثل ژاپن، کره جنوبی و عربستان حذف شدند. اگر کسی مقصر است، من مقصرم. نه فدراسیون. در این ماه به وظایف خود عمل کردند. از نظر فنی باید با چهار یا پنج گل پیروز می شدیم. بدشانسی ماست که ضربه او تبدیل به پاس گل شد. بعداً در مورد ضعف سازه ها صحبت خواهیم کرد. امشب یکی از بدترین شب های زندگی من است، اما بازی بسیار خوبی انجام دادیم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مهدی طارمی را زودتر در این دیدار از زمین خارج نکرد، گفت: تعویض ها زمانی انجام می شود که تیم خوب کار نمی کند یا بازیکن ضعیف بازی می کند. قبل از گل باید با سه یا چهار گل جلو می افتادیم. طارمی بد بازی نکرد و در کنار آزمون موقعیت ایجاد کرد. اگر بازیکن بزرگ شما خوب نیست، باید او را جایگزین کنید. با این حال تیم آواز خوبی داشت و اگر بعد از تعویض گل می خوردیم، می گفتند کادر فنی پیشرفت تیم را خراب کرده است. در قسمت دوم هیچ خطای فنی پیدا نکردم. بعد از رسیدن به پنالتی در گام های شش و سه موقعیت های زیادی داشتیم. دروازه بان قطری روز بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و باید بهترین بازیکن زمین می شد. وقتی عملکرد تیم شما خوب نیست باید تغییر کنید. درست مثل نیمه اول که نیمه دوم شروع شد، روند بازی تغییر کرد. طارمی به وظیفه خود خیرخواهانه عمل کرد.

قلعه نویی درباره عملکرد خط دفاعی ایران و ضعف مدافعان تیم کشورمان گفت: شما مقابل ژاپن همه چیز را تعریف کردید; در دیداری که کوچکترین فرصتی به حریف ندادیم. گل اول برگشت و وارد دروازه شد. در گل سوم رامین رضاییان یک اینچ آفساید را پر کرد که ربطی به خط دفاعی ندارد. تغییرات زمان می برد. اگر به تیم جوان باختیم، تیم از نظر روانی نابود می شد. جوانسازی باید در زمان مناسب انجام شود. از خط دفاعی و ساختار دفاعی تیم راضی هستم و فکر می کنم در این دیدار گل های استثنایی زدیم.

بیشتر گل هایی که خوردیم از بدشانسی بود.
وی با بیان اینکه امروز کار خود را برای تیم سازی آغاز کرده است، گفت: باید از این بازیکنان تشکر کنم که مسابقات بسیار خوبی را پشت سر گذاشتند اما شانس با ما یار نبود. بیشتر گل هایی که خوردیم از بدشانسی بود. از این به بعد باید به فکر تغییرات باشیم و نیروهای جوان تری را وارد چرخه تیم ملی کنیم تا برای جام جهانی بیش از 50 یا 60 درصد تغییرات داشته باشیم تا تیم جوانتر شود و از نظر عقب نماند. از نتایج بازیکنان ما خیلی زحمت کشیدند.

سرمربی تیم ملی ایران با تمجید از لژیونرهای این تیم تصریح کرد: اکثر لژیونرها می توانستند دو بازی در تیم های باشگاهی انجام دهند و بازی های مهمی در باشگاه های خود داشتند اما از همان روز اول به اردو اضافه شدند و نشان دادند چه کسانی. عاشق ایران یک ماه تمام فکر و ذکرش معطوف شهر بود.

قلعه نویی ادامه داد: بازیکنان می خواستند خاطره خوبی از خود به یادگار بگذارند و اگر مشکل فنی باشد مسئولیت آن با من است. اگر توپ ها به درون دروازه می رفت، مدل سوالات متفاوت بود. من از خبرنگاران عذرخواهی می کنم و می دانم که ناراحت هستند. شما تعصبات کشور را می کشید و می خواستید ایران قهرمان شود. اگر کسی قرار است عذرخواهی کند، این من هستم. همکاران من بهترین کار را انجام دادند.

وی در خصوص تغییراتی که در ترکیب تیم ایران نسبت به دیدار مقابل ژاپن ایجاد کرد، گفت: نسبت به بازی قبل فقط حاج صفی و طارمی را در ترکیب داشتیم. اتفاقا ما آنالیز خیلی خوبی از قطر انجام دادیم و موقعیت های زیادی بین دفاع راست و وینگر راست حریف ایجاد کردیم. طارمی می توانست با دروازه بان حریف پا به پا شود. به این ترتیب طارمی از روی پاس جهانبخش فرصت گلزنی داشت اما به توپ نرسید.

اگر گل دوم را می زدیم شاید شرایط فرق می کرد
سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه تیمش مانند دیدار مقابل ژاپن بازی کرد، گفت: میلاد محمدی و محمد محبی در دیدار مقابل ژاپن جزو بهترین ها بودند اما به دلیل فاصله کم بین دو دیدار، ما تغییراتی انجام داد آنالیز خوبی انجام دادیم و گل زدیم. اگر گل دوم را می زدیم شاید شرایط فرق می کرد. وقتی در نیمه دوم عقب افتادیم، آرایش هجومی تری انجام دادیم و طارمی به سردار نزدیک شد. فکر نمی‌کنم در تمام این بازی‌هایی که بازی کرده‌ایم به اندازه این بازی وقت داشته باشیم.

قالنویی در پایان اظهار داشت: از همکارانم و همچنین تیم پزشکی و پشتیبانی که در این 11 ماه زحمات زیادی کشیدند تشکر می کنم. مسئولان، رسانه ها و رسانه ملی به خصوص بعد از بازی با ژاپن خیلی به تیم ملی لطف داشتند و از این تیم حمایت کردند. شرمنده همشون شدم

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.