افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

قطر 3-2 ایران / قلعه نویی آرزوی قهرمانی را 52 کرد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 197842
قطر 3-2 ایران / قلعه نویی آرزوی قهرمانی را 52 کرد – پرسپولیس نیوز

تیم های ایران و قطر در دومین دیدار نیمه نهایی جام ملت های آسیا به مصاف هم رفتند و این دیدار باعث شد تا قطر به مرحله نهایی صعود کند. تیم های ملی فوتبال ایران و قطر امروز (چهارشنبه) در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2023 از ساعت 18:30 در ورزشگاه الثمامه به […]

تیم های ایران و قطر در دومین دیدار نیمه نهایی جام ملت های آسیا به مصاف هم رفتند و این دیدار باعث شد تا قطر به مرحله نهایی صعود کند.

تیم های ملی فوتبال ایران و قطر امروز (چهارشنبه) در مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2023 از ساعت 18:30 در ورزشگاه الثمامه به مصاف هم رفتند. این دیدار با نتیجه 3 بر 2 به سود ایران به پایان رسید تا قطر رقیب تیم اردن در مرحله نهایی باشد.

ایران 2 – قطر 3

گل: سردار آزمون و علیرضا جهانبخش برای ایران – جاسم ابواسلام، اکرم عفیف و معزعلی برای قطر
کارت زرد: مهدی ترابی، احسان حاج صفی و شجاع خلیل زاده (2 کارت) از ایران – علی مختار و احمد فتحی از قطر.
کارت قرمز: شجاع خلیل زاده از ایران

تیم ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان (86 – شهریار مغانلو)، احسان حاج صفی (46 – میلاد محمدی)، امید ابراهیمی (46 – محمد محبی)، سعید عزت اللهی، علیرضا مهدیریمی و طاهریمی. آزمون سردار.

ترکیب قطر: مشعل برشم، پدرو کوریا (63 – طارق سلمان)، المهدی علی مختار (68 – بوعلم خوخی)، محمد واد البیاتی، یوسف عبدالرزاق (63 – حسین الهیدوس)، اکرم عفیف، لوکاس مندس، همام احمد (46 – اسماعیل)، محمد، احمد فتحی عبدالله، جاسم ابواسلام (81 – عبدالعزیز حاتم) و معز علی.

صحنه های مهم بازی

نیمه اول

این دیدار با صوت احمد علی اماراتی آغاز شد.

ایران در دقیقه 3 خیلی زود از سردار آزمون به گل رسید که پس از مهار ضربه مهاجم ایرانی در محوطه حریف، او با یک ضربه قیچی تماشایی توپ را از بالای سر لوکاس مندز عبور داد و اولین گل این دیدار را به ثمر رساند.

حمله ایران در دقیقه 12 خطرناک بود و ارسال علیرضا جهانبخش از کنار دروازه قطر به مهدی طارمی که قصد گلزنی داشت نرسید تا توپ خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 17 جاسم ابواسلام گل تساوی قطر را به ثمر رساند. روی ارسال اکرم عفیف نزدیک محوطه جریمه ایران، ضربه ابواسلام به عزت اللهی برخورد کرد و علیرضا بیرانوند به طور غیر منتظره وارد دروازه ایران شد.

در دقیقه 31 بر اثر اشتباه امید ابراهیمی، اکرم عفیف در مرکز زمین توپ را در اختیار گرفت و به سمت دروازه ایران پیش رفت. ضربه او ابتدا توسط بیرانوند مهار شد و توپ مسدود شده دوباره به این بازیکن رسید و ضربه خطرناک دوم او از بالای دروازه به بیرون رفت.

گل دوم قطر در دقیقه 43 به ثمر رسید که اکرم عفیف پس از دریافت توپ در نزدیکی محوطه جریمه ایران به سمت دروازه پیش رفت و در حضور 4 بازیکن ایران با یک ضربه محکم دروازه بیرانوند را باز کرد.

در دقیقه 2+45 شوت کنعانی زادگان پس از ارسال کرنر سامان قدوس توسط لوکاس مندز از روی خط دروازه دفع شد. با اعتراض بازیکنان ایران، داور این صحنه مشکوک پنالتی را بررسی کرد و تایید کرد که خطایی صورت نگرفته است.

نیمه اول این دیدار پس از 4 دقیقه وقت اضافه با برتری 2-1 قطر به پایان رسید.

نیمه دوم

در دقیقه 47 ضربه سعید عزت اللهی به دست احمد فتحی برخورد کرد و پس از کنترل VAR، داور با صفحه کناری زمین آن را بررسی کرد و خطای پنالتی را به سود ایران اعلام کرد.

گل دوم ایران در دقیقه 51 توسط علیرضا جهانبخش به ثمر رسید. جهانبخش در اوایل نیمه دوم یک ضربه پنالتی حساس را روی ضربه دروازه بان حریف به ثمر رساند تا نتیجه 2-2 شود.

بعد از گل ضربه خطرناک بازیکن قطری را علیرضا بیرانوند مهار کرد که بعد از این مهار دوباره در ضربه کرنر تهدید شد اما سعید عزت اللهی موفق شد توپ را نزدیک خط دروازه مهار کند.

در دقیقه 65 سردار آزمون فرصت گلزنی را وارد دروازه قطر کرد که ضربه او با اختلاف زیاد به بیرون رفت.

مشعل برشم در دقیقه 74 به سختی ضربه سر خطرناک شجاع خلیل زاده را به تیر دروازه فرستاد تا ضربه کرنر ایران به پایان برسد.

در دقیقه 76 ضربه کناری خطرناک مهدی طارمی مهار شد و سپس ضربه سر آزمون از روی خط دروازه به بیرون رفت.

در این دقایق بازی با فشار ایران روی دروازه رقیب ادامه دارد و در دقیقه 78 ضربه خطرناک محیبی با واکنش مدافعان دفع شد.

در دقیقه 82 قطر گل سوم را به ثمر رساند. معز علی موفق شد در فضای خالی خط دفاعی ایران ضربه عبدالعزیز حاتم را دریافت کند و با شوتی به زمین دروازه علیرضا بیرانوند را باز کند.

این دیدار تا دقیقه 90 با برتری قطر ادامه داشت و داور 13 دقیقه وقت اضافه برای این نیمه اضافه کرد.

در دقایق پایانی کار برای ایران سخت شد و شجاع خلیل زاده به دلیل خطا روی اکرم عفیف کارت زرد دریافت کرده بود اما پس از بررسی VAR، داور اماراتی در دقیقه 3+90 به او کارت قرمز داد.

در دقیقه 13+90 جدی ترین موقعیت برای ایران زمانی شکل گرفت که ضربه جهانبخش به تیر عمودی برخورد کرد و سپس به بیرون از محوطه قطر رفت.

مشعل برشم در دقیقه 15+90 آخرین تلاش ایران برای گلزنی را دفع کرد و دروازه خود را بسته نگه داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197842

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.