افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » تجلیل از ورزشکار محجبه پاراآسیایی

  • کد خبر : 197655
اسمارتک نیوز » تجلیل از ورزشکار محجبه پاراآسیایی

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، زهرا عیدیان که به عنوان عضوی از تیم والیبال بانوان ایران در آستانه سالگرد پیروزی با حجاب در چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگجو 2022 شرکت کرد. انقلاب و در دهه فجر در آئین حدیثی سرمدان پاسداشت اخلاق، معنویت و ارزش‌های ایرانی-اسلامی که برای اولین بار در تاریخ ورزش […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، زهرا عیدیان که به عنوان عضوی از تیم والیبال بانوان ایران در آستانه سالگرد پیروزی با حجاب در چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگجو 2022 شرکت کرد. انقلاب و در دهه فجر در آئین حدیثی سرمدان پاسداشت اخلاق، معنویت و ارزش‌های ایرانی-اسلامی که برای اولین بار در تاریخ ورزش خراسان جنوبی اتفاق افتاد، تجلیل شد.

ماه ها پیش با تایید کادر فنی تیم ملی گلبال و فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان جمهوری اسلامی ایران، زهرا عیدیان، دختر شایسته طبس، اولین بازیکن پاراآسیایی فوتبال ایران شد. جنوب. خراسانی و اولین ورزشکار شهرستان طبس در بازی های آسیایی از دوره دهم تا هفدهم در اردوی تیم ملی. تیم فوتبال بانوان ایران حضور داشت و با پشتکار و فداکاری وصف ناپذیری تا آخرین مرحله در اردوهای تیم ملی تلاش و تمرین کرد و از بین 10 نفر حاضر در این اردوها به عنوان یکی از اعضای این تیم به چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو 2022 چین.

کم بینایی مادرزادی

زهرا عیدیان که از بدو تولد به دلیل مشکل شبکیه بینایی نابینا است در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درباره علاقه دوران کودکی خود به ورزش به ویژه فوتبال و فوتسال اظهار داشت: در سال های نوجوانی متوجه شد که نمی تواند در مسابقات مورد علاقه اش شرکت کند. ورزش ها. او افراد سالم را به دلیل مشکل بینایی اش دوست دارد.

آموزش برای خودت

او که یکی از اعضای تیم گلبال بانوان ایران است از 18 سالگی بدون مربی و در یک کلام به گفته خودش به دلیل نداشتن مربی «من مربی خودم بودم» در طبس فعالیت گلبالی خود را آغاز کرد.

عیدیان به موازات آن در رشته روانشناسی عمومی تحصیل کرد و در مقطع کارشناسی ارشد در کودکان استثنایی به کار خود ادامه داد و با اخذ مدرک مربیگری درجه سه، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا با تجهیزات ارسالی هیئت، به کودکان طبسی مانند او آموزش دهد. از نابینایان و کم بینایان استان و فدراسیون مربوطه هزینه کرد.

به گفته وی در حال حاضر هفت مرد و 6 زن طبسی که فعالیت ورزشی آنها برای بینایی آنها مضر نیست به والیبال این شهرستان اختصاص دارند.

وی فعالیت هیئت نابینایان و کم بینایان استان را خوب توصیف می کند و از کمک های آنان قدردانی می کند و امیدوار است با تعبیه امکانات در سایر نقاط استان، کودکان کم بینا نیز بتوانند والیبال بازی کنند.

شرکت در مسابقات کشوری.

یکی از اعضای تیم گلبال بانوان ایران به همراه سایر اعضای تیم گلبال بانوان برای اولین بار به عنوان نماینده خراسان جنوبی در سال 1400 در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کرد و با اینکه جایگاهی به دست نیاورد اما دست از تلاش برنداشت. و حاصل آن کسب مقام سوم مسابقات، قهرمانی کشور در سال 1401 و مقام اول این مسابقات در سال جاری بود.

عیدیان بانوی محجبه طبسی چهارم مهرماه امسال در بازی های پاراآسیایی 2022 هانگجو شرکت کرد و در مراسم افتتاحیه و رژه ورزشکاران ایرانی و همچنین اقامه نماز جماعت حضور داشت.

به گفته آنها، اعضای تیم 6 نفره تیم والیبال بانوان ایران از استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، کردستان و کرمان در یک گروه ژاپن، کره جنوبی و تایلند قرار گرفتند که به این تیم رسیدند. اولین عنوان آنها تجربه شرکت در این مسابقات

کمبود مربی در گلبال

عیدیان کمبود مربی در این رشته را مهمترین مشکل این رشته دانست و خاطرنشان کرد: چندین بار به عنوان مربی برای شرکت در دوره های آموزشی کودکان بیرجندی دعوت شده ام اما به دلایلی موفق به انجام این کار نشده ام. .

وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکل بینایی نمی تواند در دوره های مربیگری سطح دو و یک شرکت کند، حمایت خانواده و تلاش خود را از عوامل موفقیت خود تا این مرحله از فعالیت ورزشی عنوان کرد و افزود: تا رسیدن یک ورزشکار حرفه ای در سطح جهانی فاصله دارم و تا آخر عمر می خواهم در کنار آموزش دوستداران گلبال در این رشته ورزشی فعالیت موثری داشته باشم.

آرامش با ورزش

او که متولد 1378 است آرامش زندگی خود را از آثار مثبت فعالیت ورزشی می داند و مدت هاست در طبس به علاقه مندان به این رشته آموزش رایگان می دهد و از تدریس به همکاران خود لذت می برد.

عیدیان در گذشته آرزوی معلمی ورزش را داشت اما اکنون که به دلیل مشکل کم بینایی نمی تواند به این آرزو برسد با توجه به رشته تحصیلی خود دوست دارد در یکی از مدارس استثنایی تدریس کند.

یکی از اعضای تیم والیبال بانوان ایران چندی پیش در مراسم حدیث در تهران و در راستای پاسداشت اخلاق و معنویت و ارزش‌های ایرانی ـ اسلامی در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو که برای اولین بار بود، تجلیل شد. زمان در تاریخ ورزش استان. اتفاق افتاده است، از افتخارآفرینی ایران اسلامی و خراسان جنوبی بسیار خوشحال است و امیدوار است در سال های آینده بتواند فردی موثر برای کشور و استان خود باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197655

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.