افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

خبر مهم رئیسی برای یارانه بگیران متقاضی وام شب عید

  • کد خبر : 197482
خبر مهم رئیسی برای یارانه بگیران متقاضی وام شب عید

خبرنگار شکیبا باخالزاده: افرادی که تمایل به خرید اقساطی اجناس مختلف و محصولات بادوام در مغازه ها و هایپر مارکت های ایران مال دارند می توانند از طرح تسهیلات «طراوات» استفاده کنند. سقف وام این طرح تقریبا 100 میلیون تومان است. بر اساس گزارش این اداره کل، حداقل مبلغ موضوع طرح طراوت 20 میلیون و […]

خبرنگار شکیبا باخالزاده: افرادی که تمایل به خرید اقساطی اجناس مختلف و محصولات بادوام در مغازه ها و هایپر مارکت های ایران مال دارند می توانند از طرح تسهیلات «طراوات» استفاده کنند. سقف وام این طرح تقریبا 100 میلیون تومان است.

بر اساس گزارش این اداره کل، حداقل مبلغ موضوع طرح طراوت 20 میلیون و حداکثر 100 میلیون توکن است و برای دریافت آن به ضامن رسمی نیاز است. بانک علاوه بر ضامن رسمی، برای تضمین پرداخت اقساط، گیرندگان این سپرده را نیز مسدود می کند. برای این وام بلند مدت سپرده لازم است و می توان آن را قفل کرد. افراد امکان پرداخت اقساط وام را در مدت 36 ماه و عودت اصل و سود به بانک باز دارند. نرخ سود این خط 23 درصد است.

با در نظر گرفتن سقف وام، نرخ سود و مدت بازپرداخت، هر قسط 3 میلیون و 870 هزار و 972 تومان خواهد بود. سود کل این تسهیلات 39 میلیون و 354 هزار و 998 تومان و کل مبلغ وام و سود 139 میلیون و 412 هزار و 998 تومان است.

این طرح تسهیلات در واقع نوعی وام خرید کالا است. پس از ثبت نام متقاضی، بانک فروشگاه های بانکی را به صورت پیامک به فرد ارائه می دهد. افراد برای ثبت نام این وام نیازی به مراجعه حضوری ندارند و می توانند از طریق سامانه پنجره مجازی برای مشتریان بانکی یا ساتا برای عموم مردم فرآیند ثبت نام را به صورت مجازی یا غیر حضوری انجام دهند. افراد حتی پس از دریافت وام، امکان خرید اینترنتی از فروشگاه های طرف قرارداد بانک آینده را دارند.

وام 30 و 400 میلیونی برای وام گیرندگان یارانه ای

در صورتی که موسسات، اتحادیه ها و شرکت ها برای رفع نیازهای فوری کارکنان خود حاضر به پرداخت وام اندک باشند و جزو مشتریان بانک مسکن باشند، می توانند از طرح «کارگشا» این مجموعه استفاده کنند. حداکثر سقف این تسهیلات 30 میلیون تومان است.

کارکنان اتحادیه ها و شرکت های طرف قرارداد بانک مسکن که نیاز مالی کمی دارند و می خواهند در کمترین زمان ممکن نیازهای خود را برآورده کنند باید در یکی از شعب آن سپرده کوتاه مدت عادی افتتاح کرده باشند تا بتوانند. برای تسهیلات افتتاحیه این مجموعه اقدام کنید.

سقف این وام برای اعضای هیئت مدیره شرکت 30 میلیون تومان است که حداکثر مبلغ این وام برای مدیران 20 میلیون تومان و برای کارکنان شرکت 10 میلیون تومان است. برای تضمین بازپرداخت این اعتبار، همکاران امکان ضمانت یکدیگر را دارند. حداکثر مدت پرداخت برای این خط 12 ماه و نرخ سود آن 23 درصد است.

چند نکته ضروری و مهم وام 30 میلیونی

لازم به ذکر است این تسهیلات به افرادی اعطا می شود که حداقل دو سال سابقه کار در سازمان یا گروه پیمانکار بانک مسکن داشته باشند. هزینه های این تسهیلات در ابتدا از حقوق کارکنان کسر می شود.

با توجه به سقف وام هیئت مدیره، نرخ سود و مدت پرداخت اقساط، مبلغ هر قسط 2 میلیون و 822 هزار و 290 تومان خواهد بود. سود کل این تسهیلات 3 میلیون و 867 هزار و 476 تومان و کل مبلغ وام و سود 33 میلیون و 927 هزار و 476 تومان است.

سپرده قرض الحسنه کم بهره ۴۰۰ میلیون تومان

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 از تصویب این کمیسیون برای پرداخت 300 میلیون تومان وام مسکن به خانواده های سه فرزند بی سرپرست خبر داد و گفت: در سال آینده 400 میلیون تومان وام به مستضعفان پرداخت می شود. .

رحیم زارع با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 گفت: کمیسیون تلفیق در جریان بررسی قسمت اول لایحه بودجه مصوب کرد که قرض الحسنه و واریز یا خرید یا ساخت مسکن (با رعایت قوانین حمایت از خانواده و جوانان جمعیت و قانون جامع کار داوطلبانه) برای خانواده های بدون مسکن که از ابتدای سال 1398 صاحب فرزند سوم یا بیشتر می شوند به مبلغ 300 میلیون تومان. .

وی افزود: همچنین بانک مرکزی موظف است برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، خانواده معظم شهدا، جانبازان و جانبازان و جانبازان و جانبازان، نهادهای مربوطه و تاییدیه نظام بهزیستی ایران را معرفی کند. ، که این افراد در 3 دهک اول درآمدی قرار دارند تا برای اقشار کم برخوردار وام 400 میلیون تومانی مسکن پرداخت کنند. مسئولیت حسن اجرای این بند بر عهده بانک مرکزی، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی، کلیه مدیران و کارکنان مرتبط است.

به گفته زارع، عدم رعایت هر یک از بندهای این تبصره اعم از تاخیر در پرداخت این تسهیلات یا دریافت ضمانت نامه خارج از حدود این قانون تخلف محسوب و قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 در تشریح مصوبه دیگری از این کمیسیون گفت: بانک مرکزی مکلف شد اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به گونه ای مدیریت کند که تعداد جوانان در نوبت وام ازدواج در پایان هر ماه کمتر از 50000 است.

وی افزود: همچنین پس از تایید اعتبار متقاضیان تسهیلات موضوع بند (الف) این تبصره و در صورت عدم تامین اعتبار، نسبت به ارائه ضامن، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی اقدام کنند. موظف به صحت حساب یا سهام یارانه متقاضیان یا بستگان درجه یک آنها هستند. اول اینکه خودشان یا سایر دارایی های مالی شان یا فقط سفته یا ضامن باید هزینه تسهیلات را پرداخت کنند. تسهیلات مشمول این تبصره از شمول مقررات ماده 10 قانون خدمت وظیفه عمومی مستثنی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.