افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

شنبه 21 فوریه تعطیل بود؟

  • کد خبر : 197312
شنبه 21 فوریه تعطیل بود؟

خبرنگار شکیبا باخالزاده: تیم فوتبال کشورمان فردا چهارشنبه به مصاف تیم قطر می رود. مسابقه حساسی که قبلا توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. همزمان در فضای مجازی زمزمه هایی مبنی بر احتمال تعطیلی دولت در روز شنبه منتشر شده است. در همین رابطه یکی از کاربران اینترنتی با انتشار استوری در اینستاگرام […]

خبرنگار شکیبا باخالزاده: تیم فوتبال کشورمان فردا چهارشنبه به مصاف تیم قطر می رود. مسابقه حساسی که قبلا توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

همزمان در فضای مجازی زمزمه هایی مبنی بر احتمال تعطیلی دولت در روز شنبه منتشر شده است.

در همین رابطه یکی از کاربران اینترنتی با انتشار استوری در اینستاگرام نوشت:

شنبه ها تعطیل است. طبق شواهد، احتمال تعطیلی روز شنبه بسیار زیاد است. البته همه چیز به نتیجه بازی فردا بستگی دارد.

روز پنج شنبه نوزدهم بهمن به مناسبت میلاد پیامبر اسلام تعطیل رسمی اعلام شده است اما شنبه 21 بهمن 1402 مناسبت خاصی ندارد اما یکشنبه 22 بهمن ماه روز پیروزی پیامبر اسلام است. اسلام، می کند. انقلاب و سقوط نظام شاهنشاهی هر ساله در تقویم ما تعطیل رسمی اعلام می شود.

روز شنبه 21 فوریه 1402 بسته شد.

اکنون با توجه به تعطیلی دو روز مانده به شنبه 21 بهمن و همچنین یکشنبه 22 بهمن که تعطیل رسمی است، این شبهه در بین مخاطبان و کاربران ایجاد شده است که با توجه به اینکه شنبه وسط تعطیلات است. شنبه خواهد بود تعطیل است و شنبه 21 بهمن بین تعطیلات و ادارات و مراکز آموزشی و سازمان ها و همچنین مدارس توسط دولت تعطیل است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر.

شنبه تعطیل نیست.

و تاکنون هیچ اطلاعیه رسمی از سوی دولت مبنی بر تعطیلی روز شنبه 21 بهمن 1402 منتشر نشده است.

دولت تا کنون هیچ خبری مبنی بر تعطیلی روز شنبه 30 دی منتشر نکرده است و باید منتظر ماند.

درخواست تعطیلی شنبه 21 فوریه 1402 برای کمک به سلامت روان جامعه و توسعه گردشگری.

دولت محترم

با سلام و احترام

نوروز فرصتی برای تحکیم پیوندهای خانوادگی و گردشگری و کمک به حفظ سلامت روان جامعه بوده است و نوروز 1403 مصادف با ماه مبارک رمضان است و قطعا بسیاری از مردم نمی توانند از این تعطیلات برای سفر و دیدار با اقوام استفاده کنند. تعطیلات پنج شنبه 19 بهمن و یکشنبه 22 بهمن، بسیار بجاست که دولت محترم فرصتی را در این ایام مبارک رجب فراهم کند تا از این تعطیلات به خوبی استفاده شود و نیازی به مرخصی نباشد. سازمان ها و مدارس و در این زمینه سخت گیر هستند.

تایید شده روزهای شنبه تعطیل است.

مدتی است که تعطیلی روزهای شنبه به جای پنجشنبه ها موضوع داغ نمایندگان مجلس بوده است. اکثر نمایندگان ملت در مجلس و حتی نمایندگان بخش خصوصی مجلس تاکید می کنند که برای همگام شدن با بازارهای جهانی و در راستای این واقعیت که در بیش از 70 درصد کشورهای جهان، «شنبه» یکی از تعطیلات رسمی آن محسوب می شود. بهتر است شنبه در ایران نیز باشد. بعد از روز جمعه چون قرار است هفته ای 2 روز تعطیل رسمی در نظر گرفته شود با تصویب آن موافقت می شود.

اکنون که لایحه 2 روز تعطیل در هفته برای بررسی و تصویب نهایی در شورای اسلامی قرار دارد، سوال نمایندگان ملت در مورد تعطیلی جدید پنج شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه زیر سوال رفته است. . بسته شود

اگرچه هنوز مشخص نیست در صورت تصویب مجلس، تعطیلات دو روزه پایان هفته از ابتدای سال آینده چه روزهایی خواهد بود، اما همانطور که مشخص است دولت می خواست روز پنجشنبه تعطیل شود، زیرا مطمئناً می داند که حتی الان، پنجشنبه، دفاتر تقریباً نیمه تعطیل هستند و بسیاری از کارمندان قبل از ظهر محل کار خود را ترک می کنند.

در چند ماه گذشته صحبت از تعطیلی روز پنج‌شنبه بوده است و برخی از مقامات دولتی و نمایندگان مجلس معتقدند که روز پنجشنبه باید برای فرایض دینی، زیارت قبور و غیره تعطیل باشد. آنها تاکید می کنند با توجه به تعطیلی اواسط پنجشنبه بهتر است روز شنبه که در اکثر کشورهای دنیا تعطیل رسمی محسوب می شود در ایران نیز تعطیل شود زیرا تجارت با دنیا ضروری به نظر می رسد.

از سوی دیگر، تعطیلی روز شنبه در ایران می تواند تحولی جدید و افق روشنی را در اقتصاد کشور ترسیم کند، زیرا اگر پنجشنبه در ایران تعطیل باشد، فرصت 2 روزه، پنج شنبه برای ما و شنبه برای کشورهای طرف مقابل است. . معامله با بازرگانان ایرانی بیهوده خواهد بود. اما با موافقت مجلس با تصویب تعطیلی روز شنبه به عنوان تعطیلی رسمی جدید، بدون شک این اقدام می تواند اثرات مثبت اقتصادی مهمی برای کشور به همراه داشته باشد.

یادم هست چند سال پیش و برای اولین بار حتی قبل از شورای اسلامی، نمایندگان بخش خصوصی موضوع تعطیلی شنبه ها را پیگیری کردند. کارشناسان اقتصادی دلیل اصلی این امر را تقارن حداقلی با تعطیلات بین المللی می دانند زیرا تعطیلات پنجشنبه و جمعه در کشور ما و شنبه و یکشنبه در بیشتر کشورها عملاً سه روز برای برقراری روابط بین الملل باقی می ماند. مثلاً در کشوری مثل چین که روابط اقتصادی ما با این کشور بیشتر است، اختلاف 4 ساعت و نیم با چین باعث می شود نتوانیم از این چند روز استفاده کنیم.

اما مایلم بخش خصوصی بر این مطالبه پافشاری بیشتری داشته باشد تا این موضوع در مبارزات سیاسی نمایندگان مجلس گم نشود. شایان ذکر است که چند سالی است که تعطیلی جمعه و شنبه در کشورهای مسلمان منطقه مانند امارات، ترکیه، عراق و افغانستان اجرا می شود و از سوی دیگر پاسخ های دفاتر معظم رهبری نمی شود. در نظر بگیرید که با تعطیلی روز شنبه، مسائل شرعی وجود نخواهد داشت. بنابراین برای تقویت وضعیت اقتصادی کشور به ویژه رونق مبادلات تجاری بدون نگاه سیاسی، اما با هدف انرژی بخشی و بهبود فضای اقتصادی کشور باید به تعطیلی روز شنبه توجه و توجه شود.

مدتی است که لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته در مجلس مسکوت مانده است که به نظر می رسد دلیل اصلی اختلاف نظر نمایندگان در تعطیلی شنبه یا پنجشنبه در حالی است که فعالان اقتصادی و بازرگانی در اتاق های بازرگانی هستند. دولت و مجلس تاکید می کنند با توجه به رونق اقتصاد کشور و افزایش مبادلات تجاری، بهتر است «جمعه و شنبه» را به عنوان دو روز تعطیل رسمی در کشور در نظر بگیریم.

علاوه بر فعالان اقتصادی، کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در بررسی اولیه خود درباره تعطیلی دو روزه هفته، می‌خواهد به جای پنجشنبه، روز شنبه تعطیل شود. اگرچه دولت اصرار دارد که به جای شنبه ها باید پنجشنبه ها تعطیل باشد، مجلس برنامه خود را بر اساس تعطیلی شنبه ها تطبیق داده است.

این در حالی است که بر اساس ابلاغیه اتاق بازرگانی تهران به دولت و مجلس، پیشنهاد شد تعطیلات آخر هفته به روزهای جمعه و شنبه تمدید شود. اعلامیه ای دور از حاشیه و مسائل سیاسی تنها و تنها در راستای همگام سازی تعطیلات با بازارهای جهانی، تسهیل فرآیندهای تجاری و مبادلات بین المللی، توسعه اقتصاد گردشگری و ارتقای بهره وری است که نمایندگان بخش خصوصی و فعالان اقتصادی مطابق با نیازهای اقتصادی متخصص هستند و کسب و کار را می شناسند. یکی از بزرگترین دلایل حامیان تعطیلی شنبه این است که تعطیلات آخر هفته یک و نیم روزه در ایران (از ظهر پنجشنبه تا صبح شنبه در ایران) باعث کاهش تعاملات تجاری با دنیا شده است. زیرا بسیاری از کشورهایی که جزو معاهده تجاری ایران هستند، روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل هستند و این عدم رعایت موجب شده است که ایران به مدت 3.5 روز با دنیا قطع ارتباط کند.

این بار بخش خصوصی پذیرفته است در راستای منافع ملی منافع خود را نادیده گرفته و با کاهش ساعات کاری نیروهای خود و افزودن یک روز به تعطیلات رسمی پایان هفته موافقت کند. از دست ندهید و در راستای منافع ملی، با تصویب تعطیلی روز شنبه، مبادلات تجاری و ارتباطات بین المللی بیشتری بین کشور و جهان باز شود.

بر اساس گزارش گمرک، حجم تجارت خارجی ایران در 9 ماهه امسال با احتساب صادرات نفت خام، خدمات فنی و مهندسی و برق به 112 میلیارد دلار رسید، در حالی که در این مدت حجم واردات 28.7 میلیون دلار بوده است. تن کالا به ارزش 48.4 میلیارد دلار. این شاخص از نظر ارزشی 12 درصد و از نظر وزنی 6 درصد رشد نشان می دهد.

حال اگر شنبه به جای پنجشنبه به عنوان تعطیلات رسمی جدید در کشور تصویب شود، بدون شک حجم تجارت خارجی و داخلی ایران به دلیل اضافه شدن 2 روز کاری به روزهای کاری بسیار بیشتر از این ارقام خواهد بود. مقرون به صرفه. فعالیت های کشور، اقدامی که علاوه بر توسعه اقتصادی و تجاری، ارز مهمی را از طریق بخش گردشگری و…

منبع: دالگرم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.