افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

طرز تهیه مرغ همایونی، یک غذای اصیل و مجلل/ ضیافتی باشکوه از عطر و طعم

  • کد خبر : 196505
طرز تهیه مرغ همایونی، یک غذای اصیل و مجلل/ ضیافتی باشکوه از عطر و طعم

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- برخی غذاها دنیایی از طعم ها هستند و با مواد اولیه نسبتاً گران زیادی تهیه می شوند. غذاهایی که به آنها اصیل یا لوکس می گویند و البته این غذاها را نمی توان زیاد پخت و در شرایط خاصی طبخ می شود. غذاهایی مانند لوبیا […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- برخی غذاها دنیایی از طعم ها هستند و با مواد اولیه نسبتاً گران زیادی تهیه می شوند. غذاهایی که به آنها اصیل یا لوکس می گویند و البته این غذاها را نمی توان زیاد پخت و در شرایط خاصی طبخ می شود. غذاهایی مانند لوبیا و برنج با گوشت، رول گوشت، آجیل پلو، قیمه نثار و …، غذایی که در این مطلب می خواهم به شما آموزش دهم نیز در این دسته غذایی قرار می گیرد و نام آن مرغ همایونی است. غذاهای لذیذ و لذیذی که حتما یکبار امتحان کنید. تا آخر با من باش…

مواد لازم برای تهیه مرغ سوخاری.

ران و سینه مرغ 4 عدد

یک پیاز

یک حبه سیر

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

هل با پوست کوبیده ۲ عدد

یک چوب دارچین

زعفران به مقدار لازم

زرشک 3 قاشق غذاخوری

یک قاشق شکر

یک هویج بلانچ شده ورقه شده

خلال پسته و بادام به میزان لازم

کره به میزان لازم

یک قاشق چایخوری گلاب

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، ادویه مرغ، پودر سیر، زیره، پوست لیمو، تخم گشنیز به میزان لازم

این مقدار مواد اولیه برای 4 نفر کافی است و می توانید بسته به تعداد افرادی که می خواهید هامایونی مرغ درست کنید، این مقادیر را کم یا زیاد کنید.

همایونی3

طرز تهیه مرغ همایونی

مرحله اول

برای درست کردن این غذا باید از شب قبل مرغ ها را بو کنیم. برای هر تکه مرغ یک قاشق چایخوری نمک در آب بریزید و مخلوط کنید. مرغ را در آب و در یخچال قرار می دهیم. قبل از شروع به پخت، مرغ را آبکش کرده، چربی آن را بردارید و کاملا خشک کنید.

مرحله دوم

مرحله بعدی سفید کردن هویج است. هویج را ورقه ای برش دهید و داخل آبجو بریزید. بعد از دو تا سه دقیقه هویج ها را به یک کاسه آب یخ بریزید و سپس آبکش کنید.

همایونی5

سطح سوم

در این مرحله سس را به این صورت که پیاز را خرد کرده و در تابه ای با کمی روغن تفت می دهیم تا سبک شود، آماده می کنیم. سپس تمام ادویه ها را به همراه دارچین، هل له شده و رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم. 2 دقیقه تفت دهید و سپس روی مواد کمی آب جوش بریزید و در قابلمه را بگذارید تا بجوشد و حرارت را کم کنید.

مرحله چهارم

در ماهیتابه کمی روغن و کره بریزید و مرغ را تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. مرغ را با سیر و پوست داخل سس می ریزیم و می گذاریم یک ساعت بپزد. در این مدت در قابلمه را باز نمی کنیم.

همایونی4

مرحله پنجم

تا زمانی که مرغ ها پخته شوند، برنج را که قبلا خیس کرده بودیم، به صورت لایه ای یا صافی آماده کنید.

مرحله ششم

داخل تابه کمی روغن و کره بریزید و زرشک و خلال پسته و بادام را کمی تفت دهید. سپس هویج بلانچ شده و گلاب را اضافه کنید و سپس شکر را بریزید و هم بزنید تا شکر حل شود. شعله را خاموش کردیم.

همایونی2

مرحله هفتم

پلو پخته شده را در بشقاب قرار دهید و مخلوط زرشک را روی آن بریزید. مقداری کره و زعفران غلیظ روی مرغ بریزید و کنار برنج بگذارید. سس را در بشقاب کوچکی کنار غذا می ریزیم و می نوشیم.

در این مقاله با یک غذای اصیل آشنا شدیم که گزینه خوبی برای مهمانان ویژه ماست. اگر به آشپزی علاقه دارید، در اینجا می توانید تمام دستور پخت را ببینید و از آنها استفاده کنید.

همایونی1



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.