افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

اسمارتک نیوز » جغدها در حال شکار میزبان

  • کد خبر : 196412
اسمارتک نیوز » جغدها در حال شکار میزبان

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم فوتبال کشورمان با برتری خوب 1-2 مقابل ژاپن به نیمه نهایی جام ملت های آسیا راه یافت و حالا برای حضور در فینال این مسابقات باید به مصاف قطر برود. ایران و قطر از ساعت 18:30 روز چهارشنبه در حالی به مصاف هم می روند که 24 بار […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، تیم فوتبال کشورمان با برتری خوب 1-2 مقابل ژاپن به نیمه نهایی جام ملت های آسیا راه یافت و حالا برای حضور در فینال این مسابقات باید به مصاف قطر برود. ایران و قطر از ساعت 18:30 روز چهارشنبه در حالی به مصاف هم می روند که 24 بار به مصاف یکدیگر رفته اند و نتیجه این دیدارها 16 برد برای ایران، سه برد برای قطر و 5 تساوی بوده است. در این دیدارها در مجموع 57 گل به ثمر رسید که حضور ایران 41 گل و قطر 16 گل بود.

پیروزی ایران در اولین بازی.
اولین بازی ایران و قطر در تاریخ 11 دسامبر 1988 در سری مسابقات جام ملت های آسیا 1988 برگزار شد که قطر برای اولین بار میزبان این رقابت ها بود و این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود ایران کریم به پایان رسید. باوی و فرشاد پیوس گل های تیم ملی را به ثمر رساندند، آنها در آن مسابقه بودند.

بهترین پیروزی
بهترین برد ایران مقابل قطر 6-1 در بازی های فوتبال غرب آسیا 2008 بود و بهترین برد قطر مقابل ایران برد 2-0 در سال 1998 در مقدماتی جام جهانی 1998 بود که مانع از صعود مستقیم ایران به جام جهانی شد. سال 1998 بود اما در نهایت ایران با بازی مقابل استرالیا توانست به جام جهانی راه پیدا کند.

پیروزی بزرگ در آخرین بازی
آخرین دیدار ایران و قطر در تاریخ 4 مهرماه سال جاری در مسابقات اردن برگزار شد که شاگردان امیر قلانوی موفق شدند قطر را با هدایت کارلوس کی روش با نتیجه 4 بر صفر شکست دهند و هر چهار تیم را به برتری برسانند. مسابقات مسیری . در آن دیدار محمدحسین کنعانی زادگان (2 گل)، سردار آزمون و علیرضا جهانبخش گلزنی کردند.

سعی کن دنبال عمو بگردی
24 بازیکن ایرانی با پیراهن ایران مقابل قطر گلزنی کرده اند و علی دایی با زدن 4 گل بهترین گلزن ایران در دیدار برابر قطر بود. علیرضا واحدی نیکبخت و سردار آزمون نیز بازیکنانی هستند که سه بار دروازه قطر را باز کرده اند. این در حالی است که آزمون که حالا یکی از ستاره های اصلی تیم ملی است و در دیدار مقابل ژاپن بازی درخشانی از خود به نمایش گذاشت، این شانس را دارد که چهارمین گل خود را در قطر به ثمر برساند و با دایی برابری کند یا حتی از او پیشی بگیرد. عبور
ستاره های دو گله
از جمله بازیکنانی که دو بار دروازه قطر را باز کردند نام رضا گوچان نژاد، اشکان دژاگه، سیدهادی عقیلی، میلاد میداودی، وحید هاشمیان و کریم باقری به چشم می خورد. در بین ملی پوشان فعلی، علیرضا جهانبخش، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی طارمی و احسان حاج صفی دو بار دروازه تیم انابی را باز کردند و فرصت گلزنی مجدد مقابل قطر را دارند.

ملی گرایان یک گله
غلامرضا رضایی، سیدجلال رافخایی، احمد النامه، آرش برهانی، مهدی مهدوی کیا، ابراهیم تهامی، ادموند اختر، علیرضا حکیم زاده، فرشاد پیوس و زنده‌یاد کریم باوی نیز ملی پوشانی بودند که در دوران بازیگری خود یک بار دروازه قطر را باز کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=196412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.