افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

بیرانوند: امیدوارم مثل بازی با ژاپن خوب عمل کنیم و قهرمان شویم – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 196096
بیرانوند: امیدوارم مثل بازی با ژاپن خوب عمل کنیم و قهرمان شویم – پرسپولیس نیوز

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد که تیم ملی مانند ژاپن در دو دیدار باقی مانده عملکرد خوبی داشته باشد و عنوان قهرمانی را کسب کند. به گزارش وبسایت rudaw، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود به نیمه نهایی جام ملت های آسیا در آستانه کسب عنوان […]

دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران ابراز امیدواری کرد که تیم ملی مانند ژاپن در دو دیدار باقی مانده عملکرد خوبی داشته باشد و عنوان قهرمانی را کسب کند.

به گزارش وبسایت rudaw، علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران پس از صعود به نیمه نهایی جام ملت های آسیا در آستانه کسب عنوان قهرمانی این قاره قرار دارد. او از خانواده ای عشایری است که دوران کودکی خود را در رشته کوه های زاگرس گذرانده و اکنون در دروازه تیم ملی ایران قرار دارد.

علیرضا بیرانوند اولین نفری بود که گفت: وقتی از برد مقابل ژاپن صحبت می کنم خیلی خوشحالم. مسابقه سختی بود. ژاپن تیم قدرتمندی دارد و همانطور که می دانید اولین انتخاب اکثر کارشناسان و خبرنگاران برای کسب جام بود. امیدواریم در این تورنمنت نیز به خوبی این دیدار را پشت سر بگذاریم و به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم.

این سایت در ادامه نوشت: این دروازه بان ستون تیم ایران است و در این رقابت ها کلین شیت دارد و در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی مقابل سوریه، یک ضربه پنالتی را مهار کرد و به صعود تیمش به دور بعد کمک کرد.

بیرانوند 31 ساله در سرابیاس استان لرستان در خانواده ای از عشایر کرد اهل ایل لک به دنیا آمد. او هرگز از به اشتراک گذاشتن هویت خود در مصاحبه های تلویزیونی ابایی نداشت و فیلم هایی از شرکت او در رقص های سنتی وجود دارد.

نام او اولین بار پس از مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی 2018 بر سر زبان ها افتاد.

بیرانوند مسیر سختی را برای حضور در صحنه بین المللی طی کرد. او در سال ۲۰۱۸ به گاردین گفت که پدرش مرتضی بیرانوند با پاره کردن دستکش‌ها و لباس‌هایش سعی داشت او را از فوتبال منصرف کند، اما علاقه‌اش به این بازی زیبا باعث شد از خانه فرار کند و به دنبال آرزویش برود. او در تهران بود و قبل از عقد قرارداد با نفت تهران در سال 1390 در خیاطی، کارواش و نظافتی مشغول به کار بود. در سال 1395 راهی پرسپولیس یکی از پرطرفدارترین تیم های ایران شد.

بیرانوند از کودکی به پرتاب سنگ در فواصل طولانی علاقه زیادی داشت. بیرانوند در 30 آبان 1393 در حالی که برای نفت تهران بازی می کرد با یک شوت از راه دور زمینه را برای دروازه تیمش ایجاد کرد و به مهاجمان تیمش اجازه گلزنی داد.

نام بیرانوند در نوامبر 2021 به دلیل پرتاب 61 متر در بازی مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)