افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

اسمارتک نیوز » طوفان برف ایرانی

  • کد خبر : 194613
اسمارتک نیوز » طوفان برف ایرانی

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، ایران و ژاپن از ساعت 15 دیروز در ورزشگاه آموزش شهر دوحه یکی از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2023 را با قضاوت ما نینگ از چین به مصاف هم رفتند. امیر قلانوی که در این دیدار مهدی طارمی ستاره تیم ملی را به دلیل اخراج […]

به گزارش گروه ورزشی اسمارتک نیوز، ایران و ژاپن از ساعت 15 دیروز در ورزشگاه آموزش شهر دوحه یکی از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2023 را با قضاوت ما نینگ از چین به مصاف هم رفتند.

امیر قلانوی که در این دیدار مهدی طارمی ستاره تیم ملی را به دلیل اخراج در دیدار مقابل سوریه در اختیار نداشت، ترکیبی متفاوت نسبت به دیدارهای قبل و ایران با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده انتخاب کرد. ، رامین رضائیان، میلاد محمدی. او امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، محمد محبی و سردار آزمون را به میدان فرستاد تا کنعانی زادگان به ترکیب برگردد و جای روزبه چشمی را بگیرد و محمدی هم احسان حاج را برعهده بگیرد. جای صافی در یازدهم ابتدایی.

ابراهیمی به این تیم پیوست تا در کنار عزت اللهی به عنوان دو هافبک دفاعی بازی کند. همچنین محبی در غیاب طارمی یکی از 11 بازیکن برتر بود. این دیدار در دقایق ابتدایی در خط هافبک ادامه داشت تا اینکه در دقیقه 13 پاس زیبای عزت اللهی و ضربه فنی و دیدنی جهانبخش به فاصله کمی از دروازه ژاپن دور شد. در دقیقه 17 دریبل پای عزت اللهی و شوت محکم پای چپ از روی زمین، آن را در اختیار زیون سوزوکی قرار داد.

در دقیقه 27 شوت اوت از سمت راست زمین به محوطه جریمه ژاپن و ضربه سر شجاع به دست سوزوکی افتاد. اگرچه ایران تا آن لحظه موقعیت‌هایی خلق کرده بود، اما ژاپنی‌ها که 75 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتند، پیش افتادند. به این ترتیب در دقیقه 28 موریتا به سمت چپ زمین نفوذ کرد و دیواری با آیاسه اوئدا به راحتی از مدافعان ایران پیشی گرفت.

در دقیقه 29 ضربه پای چپ آزمون از موقعیت آفساید توسط مدافعان ژاپنی مهار شد. در دقیقه 39 قدوس فراری عالی پشت مدافعان ژاپنی انجام داد و ضربه پای او با حداقل فاصله از تیرک عمودی دروازه ژاپن به بیرون رفت. در دقیقه 42 ضربه سر سامان قدوس و ارسال خطرناک جناح چپ مقابل دروازه دوم با شوت آزمون نزدیک بود به گل تبدیل شود اما توپ از او دور شد و از جلوی پای بازیکن عبور کرد. مهاجم ایرانی و نیمه اول با برتری سامورایی ها به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم یوز برای جبران گل خورده به میدان آمد. در دقیقه 49 شوت از راه دور محمدی دور از دسترس بود و با اختلاف از کنار دروازه ژاپن به بیرون رفت. در دقیقه 50 سردار در موقعیت آفساید صاحب موقعیت بسیار خوبی شد که ضربه او را سوزوکی و سپس مدافعان ژاپنی در موقعیت تک به تک مهار کردند. در آن لحظه ارسال توپ از سمت چپ زمین به محوطه جریمه ژاپن و ضربه سر شیرجه ای آیاسه اوئدا تقریباً تبدیل به گل شد که توپ از دروازه ایران خارج شد.
در دقیقه 53 اشتباه ابراهیمی در خط میانی، خیلی سریع به ژاپن فرصت داد اما در نهایت ضربه کوبو دور از هدف بود و از بالای دروازه ایران به بیرون رفت. اما تیم کم کم بازی بهتری از خود به نمایش گذاشت و در دقیقه 55 پاس رو به جلو رضاییان پشت محوطه به سردار رسید و آزمون پس از چرخش و پاس دادن با عمق استثنایی توپ را به محبی رساند و این بازیکن شوت زد. او دروازه ژاپن را باز می کند و گل تساوی را به ثمر می رساند.

در ادامه بازی خوب ایران و در دقیقه 63 فرار دیدنی سردار با پاس بلند پشت مدافعان ژاپنی آزمون را با سرعت زیاد به موقعیتی جدی تبدیل کرد و وارد محوطه شد. مهاجم تیم ملی با VAR آفساید اعلام شد. در دقیقه 67 ارسال رضاییان از سمت راست زمین به گل دوم و ضربه سر شیرجه ای محبی به تور کنار دروازه ژاپن برخورد کرد تا نیمکت ایران آهی بکشد. در دقیقه 68 پاس بلند عزت اللهی پشت مدافعان ژاپنی قدوس را در موقعیت آفساید سردار قرار داد که ضربه دیدنی بازیکن سوزوکی مهار شد.

در دقیقه 73 پاس محمدی از سمت چپ زمین و ضربه سر دیدنی سردار آزمون به فاصله کمی از تیرک دروازه ژاپن به بیرون رفت. در دقیقه 75 ارسال میتموما و ضربه سر اوئدا از کنار دروازه ایران به بیرون رفت. در دقیقه 80 بازیکنان ایران اعتقاد راسخ داشتند که توپ به دست موریتا رسیده و اعلام پنالتی کردند اما ما نینگ، داور چینی و دستیارانش در اتاق VAR چنین تصمیمی نگرفتند. در دقیقه 84 فرار جهانبخش در سمت راست زمین و پاس او توسط مدافعان ژاپنی مردود شد و سوزوکی ضربه آکروباتیک عزت اللهی را از پشت محوطه جریمه جمع کرد.

رضاییان در دقیقه 87 به سرعت سمت راست زمین را دوید و توپ را به سردار رساند که در همان لحظه با دروازه بان ژاپن برخورد کرد تا بازیکنان ایران به دلیل عدم اعلام پنالتی اعتراض کنند اما ما نینگ باز هم این کار را نکرد. اعلام خطا در دقیقه 90 نفوذ قوی سامان قدوس از جناح چپ و پاس کم او به سرعت توسط مدافعان ژاپن دفع شد. دقیقه 6+90 با خطای کنعانی ها در محوطه ژاپن، ایران صاحب یک پنالتی شد که علیرضا جهانبخش با یک ضربه استثنایی که با فاصله زیادی از دستان سوزوکی به سمت راست می رفت، آن را به گل تبدیل کرد. . پس از گل، قلعه نویی سه تعویض انجام داد و در دقیقه 97 رزبه چشمی، کریم انصاری فرد و مهدی ترابی جایگزین قدوس، آزمون و محیبی شدند. این دیدار در نهایت با برتری 2 بر 1 ایران به پایان رسید تا ملی پوشان با پیروزی پرافتخار راهی نیمه نهایی شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.