افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

ایران 2-1 ژاپن/ تیم ملی به نیمه نهایی رسید – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 194278
ایران 2-1 ژاپن/ تیم ملی به نیمه نهایی رسید – پرسپولیس نیوز

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار سرنوشت ساز مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا با نتیجه دو بر یک ژاپن را شکست داد و به دور بعد صعود کرد. تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن امروز (شنبه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2023 از ساعت 15 در […]

تیم ملی فوتبال ایران در دیدار سرنوشت ساز مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا با نتیجه دو بر یک ژاپن را شکست داد و به دور بعد صعود کرد.

تیم های ملی فوتبال ایران و ژاپن امروز (شنبه) در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا 2023 از ساعت 15 در ورزشگاه شهر آموزش و پرورش به مصاف هم رفتند. این دیدار در نیمه اول با برتری ژاپن به پایان رسید و ایران در نیمه دوم با نتیجه 2-1 به بازی برگشت و به نیمه نهایی صعود کرد. حریف ایران در مرحله بعد برنده دیدار قطر و ازبکستان خواهد بود.

ایران 2 – ژاپن 1

گل: هیدماسا موریتا از ژاپن – محمد محبی و علیرضا جهانبخش از ایران
کارت زرد: ایتاکورا و یوئدا از ژاپن
کارت قرمز: –

تیم ایران: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی زادگان، شجاع خلیل زاده، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، سعید عزت اللهی، علیرضا جهانبخش، محمد محبی و سردار آزمون.

تیم ژاپن: زیون سوزوکی، کو ایتاکورا، هیدماسا موریتا، واتارو اندو، آیاسه اوئدا، ریتسو دوان، سیا مایکوما، تاکفوسو کوبو (67 – کائورو میتوما)، هیروکی ایتو، تاکهیرو تومیاسو، دایزن مائدا (67 – تاکومی مینامینو).

صحنه های مهم بازی

نیمه اول

بازی با سوت ما نینگ، داور چینی آغاز شد.

این دیدار تا دقیقه 10 توسط دو تیم ادامه داشت که در دقیقه 10 پس از ارسال کرنر سامان قدوس به محوطه ژاپنی، داور این صحنه را پنالتی دانست و پس از بررسی VAR دستور ادامه بازی را داد.

در دقیقه 13 اولین موقعیت خطرناک ایران روی دروازه ژاپن ایجاد شد که ضربه محکم جهانبخش از فاصله نزدیک از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه 16 اولین ضربه را سعید عزت اللهی وارد دروازه ایران کرد که سوزوکی به راحتی و بدون مشکل آن را مهار کرد.

گل اول ژاپن را موریتا در دقیقه 28 به ثمر رساند که این بازیکن ژاپنی با اشتباه کنانی زادگان با بیرانوند تک به تک شد و ضربه کم او با وجود واکنش بیرانوند وارد دروازه ایران شد.

در دقیقه 39 سامان قدوس یک پاس بلند در نزدیکی محوطه ژاپن دریافت کرد و پس از مهار آن ضربه ای به توپ زد و ضربه او به طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

نیمه اول این بازی با برتری یک بر صفر ژاپن به پایان رسید.

نیمه دوم

گل اول ایران را محمد محبی در دقیقه 55 به ثمر رساند که سردار آزمون پس از دریافت پاس از علیرضا جهانبخش، محبی را در موقعیت مناسب قرار داد و با یک پاس رو به جلو به او فرصت گلزنی داد.

در دقیقه 63 ایران با درایت سردار آزمون گل زیبایی به ثمر رساند که داور به دلیل حضور این بازیکن در موقعیت آفساید آن را مردود اعلام کرد.

در این دقایق بازی با فشار حملات پیاپی ایران دنبال می شود و در دقیقه 67 ضربه سر خطرناک محبی به تور کنار دروازه برخورد کرد.

در دقیقه 73 ضربه سر سردار آزمون پس از پاس بلند میلاد محمدی به شکل خطرناکی به بیرون رفت و بازی با فشار ایران روی دروازه آبی پوشان ژاپن ادامه یافت.

در دقیقه 84 عزت اللهی پس از دفع پاس جهانبخش قیچی به سمت دروازه فرستاد که سوزوکی بدون مشکل آن را در آغوش گرفت.

در دقیقه 5+90 حساس ترین صحنه با گل دوم ایران رخ داد. پس از پنالتی روی کنعانی زادگان، جهانبخش ضربه قاطعی را وارد دروازه سوزوکی کرد و گل برتری را به ثمر رساند.

ایران در دقایق باقی مانده نیمه دوم توانست جریان بازی را کنترل کند و در نهایت این بازی حساس را با برتری پشت سر بگذارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.