افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

«صبح اعدام» مستند داستانی است/ افتخار نامزدی در کنار بزرگترها – ادامه خبر خبرگزاری ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 194239
«صبح اعدام» مستند داستانی است/ افتخار نامزدی در کنار بزرگترها – ادامه خبر خبرگزاری ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی که در مسابقه سودا سیمرغ چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، از شنبه ۲۳ بهمن ماه در برج میلاد به نمایش درآمد. بهروز افخمی در نشست رسانه ای این فیلم که با حضور کارگردان، تهیه کننده، تدوینگر و بازیگران برگزار […]

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم سینمایی «صبح اعدام» به کارگردانی بهروز افخمی که در مسابقه سودا سیمرغ چهل و دومین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد، از شنبه ۲۳ بهمن ماه در برج میلاد به نمایش درآمد.

بهروز افخمی در نشست رسانه ای این فیلم که با حضور کارگردان، تهیه کننده، تدوینگر و بازیگران برگزار شد، گفت: با توجه به برنامه فوتبالی، نیازی به ارائه نیست و یک جواب کوتاه می دهم.

افخمی درباره ساختار فیلم گفت: این فیلم می توانست مستند ساخته شود چون روایت و گفتار زیادی دارد و به نظرم نمی شد به شکل دیگری ساخته شود.

این کارگردان در پاسخ به اینکه آیا نمایش کاملاً به واقعیت وفادار است، افزود: صددرصد درست نیست و خودمان دیالوگ و داستان را آماده کرده ایم، مثلاً دیالوگی که به آقای خمینی می گویید: «همه»! آنها دیدند و من تو را خریدم و ندیدم و خریدم.» طیب را به جای دیگری احضار کردند اما او را به اتاق اعدام منتقل کردیم.

افخمی در پاسخ به اینکه چرا برای یک اثر قهرمانانه و حماسی موسیقی عاشقانه می گذارید، گفت: اگر منظورتان از رمانتیک همان معنا و سبک موسیقی است که جنبه دنیوی دارد، باید بگویم که این موسیقی با زمان اجرا سازگار است و استفاده می کند. بسیار درست بوده است

وی در پاسخ به اینکه سلیقه اقتباسی چیست، گفت: بیشتر کارهایی که انجام داده ام اقتباسی بوده است، البته این اثر با وجود استفاده از گزارش روزنامه کیهان، اقتباسی محسوب نمی شود و درست است که فیلم نوشته شده است. بر اساس گزارش کیهان، اما اقتباس کامل تلقی نمی شود.

علی شیرمحمدی تهیه کننده و طراح صحنه و لباس «صبح اعدام» گفت: تجربه همکاری با آقای افخمی را داشته ام و تجربیات خوبی هم با ایشان دارم و تحقیقات خودم را انجام دادم و امیدوارم در این امر موفق باشم. “

ارسطو خوش رزم بازیگر نقش اول و حاج اسماعیل رضایی نیز درباره نقش خود گفت: این اولین نقش جدی سینمایی من است و بیستمین سالی است که بازیگری را آغاز کرده ام. نقش حاج اسماعیل رضایی چون شخصیت مهم و تاثیرگذاری است و بار سنگینی بر دوش بازیگر می گذارد نقش سختی بود. چند ماه با آقای افخمی تمرین کردیم و در نهایت نقشی را بازی کردم که مورد تایید من و آقای افخمی قرار گرفت.

وی در پاسخ به احتمالات زیادی که برای کاندیداتوری دارد، گفت: جشنواره اتفاقاتی را می گذراند و فکر می کنم در جشنواره ای که بزرگانی چون علی نصیریان و سعید پورصمیمی در آن حضور دارند، حتی اگر حضور داشته باشم، بسیار خوشحال خواهم شد. یک نامزد در کنار آنها.»

محسن درسنج طراح چهره این فیلم نیز اظهار کرد: سعی کردیم چهره ها را تا حد امکان نزدیک به واقعیت طراحی کنیم اما تاکید 100 درصدی بر شباهت نداشتیم.

مهرداد نیکنام دیگر بازیگر این فیلم با تشکر از اصحاب رسانه گفت: بهروز افخمی عشق من به سینما را شعله ور کرد. از اعتماد شما به من قدردانی می کنم.

حسنعلی اسدی تصویربردار این پروژه نیز در سخنان خود خاطرنشان کرد: همکاری با آقای افخمی باعث افتخار است. کار سیاه و سفید برای من تجربه جدیدی بود و از حضور در این کار بسیار خوشحالم و سعی می کنیم کار خوبی انجام دهیم.

مسعود شریف بازیگر نقش طیب حاج رضایی با اشاره به قطعه ای که محسن درسنج برای بهتر بازی او در دهان گذاشته بود از افخمی و اتفاقات خوب فیلمش تشکر کرد.

در پایان رضا سورانی تدوینگر فیلم ضمن تقدیر از بازیگران و اعتماد افخمی گفت: با توجه به اینکه نمایشنامه روایتگر 60 سال پیش است، در تدوین این اثر سعی کردیم از ابزار و تکنیک های کلاسیک استفاده کنیم و به ژانر پایبند باشیم. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=194239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.