افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

چین با این فرمول جادویی آمریکا را شکست داد

  • کد خبر : 186865
چین با این فرمول جادویی آمریکا را شکست داد

چین یک “گلوله رویایی” وحشتناک ساخته است که می تواند به سرعت 8500 کیلومتر در ساعت برسد و با استفاده از سیگنال های ناوبری ماهواره ای تغییر جهت دهد. این گلوله که برای سلاح های انرژی جنبشی طراحی شده است، می تواند از یک تفنگ ریلی قدرتمند شلیک شود و تنها در یک ثانیه می […]

چین یک “گلوله رویایی” وحشتناک ساخته است که می تواند به سرعت 8500 کیلومتر در ساعت برسد و با استفاده از سیگنال های ناوبری ماهواره ای تغییر جهت دهد. این گلوله که برای سلاح های انرژی جنبشی طراحی شده است، می تواند از یک تفنگ ریلی قدرتمند شلیک شود و تنها در یک ثانیه می تواند 2500 متر را طی کند.

این سلاح مخرب همچنین می تواند به طور مداوم سیگنال های سیستم ناوبری ماهواره ای را دریافت کرده و مسیر پرواز خود را تنظیم کند. در نتیجه این گلوله هنگام اصابت به هدف خطای کمتر از 15 متر دارد. اما گلوله جدید چینی ها بر اساس طرح های قبلی ارتش آمریکا ساخته شده است.

برنامه های اولیه برای ساخت آن که به “پوسته رویایی” معروف است، برای اولین بار در سال 2012 اعلام شد، قبل از اینکه ایالات متحده آن را در سال 2021 کنار بگذارد. دانشمندان نیروی دریایی چین ادعا می کنند در حالی که هیچ اطلاعات عمومی در مورد سرنوشت پروژه موشک هدایت شونده GPS وجود ندارد. ساوت چاینا مورنینگ پست گزارش داد که ساخته شده است.

در مقاله ای که در ماه نوامبر در مجله کالج مهندسی دریایی منتشر شد، این تیم می گوید که اگرچه غرب در این زمینه پیشگام بوده است، اما هیچ کمک خارجی دریافت نکرده است. این تیم نوشت: «ما هیچ راهنمایی و حتی معرفی مختصری درباره سامانه‌های ناوبری موشک‌های هدایت شونده به‌ویژه بخش ناوبری ماهواره‌ای نداشتیم».

در ماه اوت اعلام شد که ارتش چین در حال آزمایش “قوی ترین توپ در جهان” است که قادر به پرتاب پرتابه با سرعت باورنکردنی 3520 کیلومتر در ساعت است. گفته می‌شود این سلاح علمی تخیلی آینده‌نگر که به عنوان تفنگ مارپیچ شناخته می‌شود، می‌تواند پرتابه‌ای به اندازه موشک را در چند ثانیه شلیک کند و راه را برای حملات دقیق‌تر و ویرانگرتر هموار کند.

در حالی که EMF ها می توانند مجموعه ای مقرون به صرفه از پرتابه ها را به سمت هدف شلیک کنند، آنها همچنین قابلیت های دوربرد و دقیق موشک را حفظ می کنند. با این حال، یک میدان الکترومغناطیسی شدید ایجاد شده در حین پرتاب می تواند اثرات مخربی بر قطعات الکترونیکی ظریف مانند تراشه ها و آنتن ها داشته باشد.

اما این گلوله های “هوشمند” باید سیگنال های ضعیف ماهواره ای را نیز دریافت کنند. در این مقاله، تیم چینی از طراحی آنتن جدیدی خبر داد که می تواند در مقابل تشعشعات الکترومغناطیسی قوی مقاومت کند و در عین حال سیگنال های موقعیت یابی با دقت بالا را از باند فرکانس نظامی BeiDou دریافت کند.

دانشمندان نیروی دریایی همچنین جزئیاتی در مورد ساختار داخلی خاص گیرنده سیگنال BeiDou ارائه کردند. با این حال، برخی از مسائل وجود دارد که باید در هنگام شلیک این گلوله مورد توجه قرار گیرد.

اول، گیرنده گلوله نیرویی بیش از 25000 برابر گرانش زمین را تحمل می کند، به این معنی که هر نقصی در ساختار آن می تواند آن را از مسیر خارج کند.

چین با این فرمول جادویی آمریکا را شکست داد

همچنین این مشکل وجود دارد که گلوله در حین حرکت در هوا به دلیل اصطکاک، گرمای شدید ایجاد می کند. برای مبارزه با این، دانشمندان چینی از یک ایرفویل مقرون به صرفه و تولید انبوه به عنوان یک مانع حرارتی استفاده کردند.

نرم افزار ناوبری یک مانع بزرگ دیگر نیز دارد: چرخش و لرزش گلوله ها در حین پرواز. برای رفع این مشکل، دانشمندان چینی یک الگوریتم ساده ایجاد کرده اند که از هرگونه وقفه در ارتباطات ماهواره ای در طول مسیر ماهواره جلوگیری می کند.

227227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186865

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.