افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

برنامه ورزشگاه عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی/عکس

  • کد خبر : 184367
برنامه ورزشگاه عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی/عکس

عربستان سعودی از برنامه های خود برای ساخت یک استادیوم پیشرفته در بالای صخره ای 200 متری در نزدیکی ریاض خبر داده است. عربستانی ها قصد دارند جام جهانی فوتبال 2034 را در این مکان میزبانی کنند. این ورزشگاه با ظرفیت 45 هزار نفر به افتخار ولیعهد عربستان که رویای جاه طلبانه تبدیل این کشور […]

عربستان سعودی از برنامه های خود برای ساخت یک استادیوم پیشرفته در بالای صخره ای 200 متری در نزدیکی ریاض خبر داده است. عربستانی ها قصد دارند جام جهانی فوتبال 2034 را در این مکان میزبانی کنند. این ورزشگاه با ظرفیت 45 هزار نفر به افتخار ولیعهد عربستان که رویای جاه طلبانه تبدیل این کشور به بازیگر اصلی ورزش جهان در دهه آینده را در سر دارد، استادیوم شاهزاده محمد بن سلمان نامگذاری می شود.

شرکت سرمایه گذاری القادیه (QIC) در بیانیه ای اعلام کرد که طراحی جدید استادیوم دارای کف و سقف متحرک و همچنین یک دیوار LED با صدها متر صفحه نمایش است تا تجربه ای همهجانبه برای هواداران ایجاد کند. این استادیوم یکی از ارکان اصلی پروژه شهر القادیه است که هدف آن ایجاد یک مرکز سرگرمی، بازی و ورزشی در 45 کیلومتری مرکز ریاض، پایتخت عربستان سعودی است. دیوار LED طوری طراحی شده است که به منظره شهری زیر باز شود.

القادیه به طور کامل متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان است که ریاست آن بر عهده ولیعهد عربستان است. این صندوق حدود 700 میلیارد دلار از ثروت عربستان سعودی را مدیریت می کند، از جمله سرمایه گذاری در پروژه گلف LIV و باشگاه لیگ برتر انگلیس نیوکاسل. ورزشگاه جدید به محل برگزاری مسابقات باشگاه های النصر و الهلال تبدیل خواهد شد که سال گذشته به ترتیب کریستیانو رونالدو و نیمار را امضا کردند.

عربستان سعودی تنها نامزد میزبانی جام جهانی مردان در سال 2034 است و فیفا اواخر امسال با رای بیش از 200 فدراسیون فوتبال، گزینه آن را تایید خواهد کرد. اسناد مناقصه فیفا نشان می دهد که برای این تورنمنت 48 تیمی به 14 استادیوم نیاز است. شهر آینده نئوم احتمالا در پروژه جام جهانی حضور خواهد داشت.

پروژه‌های عظیم ساختمانی در عربستان سعودی نگرانی‌هایی را در مورد تأثیرات زیست‌محیطی آن‌ها برانگیخته است. مجریان ورزشگاه جدید قصد دارند دریاچه ای در زیر این سازه بسازند که از آب باران جمع آوری شده از ورزشگاه و اطراف آن برای خنک سازی اولیه سیستم تهویه مطبوع استفاده کند.

برنامه ورزشگاه عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی/عکس

مقامات عربستان سعودی که خود را نیز برای میزبانی جام ملت های آسیا در سال 2027 آماده می کند، گفته اند که عربستان می خواهد همه 104 بازی جام جهانی 2034 را در خاک خود میزبانی کند. هرچند می توان از چند کشور همسایه برای همکاری در این پروژه دعوت کرد.

برنامه ورزشگاه عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی/عکس

سه کشور (ایالات متحده، کانادا و مکزیک) اولین تورنمنت 48 تیمی را در سال 2026 میزبانی خواهند کرد. شش کشور در سه قاره برای بازی‌های 2030 گرد هم آمده‌اند. اسپانیا و پرتغال مراکش را به رقابت طولانی مدت خود اضافه کردند. سال و پس از آن آرژانتین، پاراگوئه و اروگوئه در ماه اکتبر قرار دارند. همسایه های آمریکای جنوبی هر کدام تنها یک بازی میزبانی خواهند کرد.

برنامه ورزشگاه عربستان سعودی برای میزبانی جام جهانی/عکس

معمار پروژه جدید استادیوم عربستان پاپولوس است که در ورزشگاه های المپیک استرالیا و روسیه کار کرده و استادیوم تاتنهام هاتسپر را نیز طراحی کرده است. این استادیوم مخصوص بازی های لیگ ملی فوتبال (NFL) و همچنین مسابقات فوتبال ساخته شده است.

227227

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.