افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

اقتصاد خسته آلمان را با یک فنجان قهوه احیا کنید

  • کد خبر : 183460
اقتصاد خسته آلمان را با یک فنجان قهوه احیا کنید

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، آلمان «مرد مریض اروپا» نیست، بلکه خسته است و به «یک فنجان قهوه خوب» نیاز دارد. این را کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان در اجلاس جهانی در داووس سوئیس بیان کرد. اقتصاد آلمان که مدت‌ها موتور رشد اروپا بوده است، سال گذشته 0.3 درصد کاهش یافت و بدترین […]

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، آلمان «مرد مریض اروپا» نیست، بلکه خسته است و به «یک فنجان قهوه خوب» نیاز دارد. این را کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان در اجلاس جهانی در داووس سوئیس بیان کرد.

اقتصاد آلمان که مدت‌ها موتور رشد اروپا بوده است، سال گذشته 0.3 درصد کاهش یافت و بدترین عملکرد را در بین کشورهای بزرگ قاره داشت. برخی از تحلیلگران رشد صفر تا سال 2024 را پیش بینی می کنند.

این مقام آلمانی گفت: پیش بینی رشد اقتصادی پایین تا حدودی نگران کننده است، اما اکنون یک فنجان قهوه خوب داریم. و کشور او “در آغاز دوره جدیدی از اصلاحات ساختاری” است، اما او جزئیاتی در مورد آن ارائه نمی دهد.

در اواخر دهه 1990، آلمان به دلیل فروپاشی اقتصادی و افزایش بیکاری به “مرد بیمار اروپا” معروف شد. برلین با یک سری اصلاحات در بازار کار این نام را از دست داد و اقتصاد آن یک دهه پس از بحران مالی 2008 شکوفا شد.

* ضریب انرژی

وابستگی بی سابقه آلمان به گاز روسیه در سال 2022 پاشنه آشیل این کشور بود. قیمت انرژی که از قبل در حال افزایش بود، با جنگ در اوکراین به شدت افزایش یافت. مانند سایر کشورهای اروپایی، برلین شروع به کاهش واردات از روسیه کرد. بحران انرژی بخش هایی از صنعت آلمان را فلج کرد.

اگرچه قیمت گاز طبیعی کاهش یافته و آلمان با تامین کنندگان گاز جدید جایگزین روسیه شده است، این بحران مدت هاست که بر آلمان سایه افکنده است.

لیندنر گفت: در 18 ماه گذشته ما مجبور به بازسازی زیرساخت‌ها و تامین انرژی آلمان بوده‌ایم و اقتصاد ما در این زمینه انعطاف‌پذیری نشان داده است.

آلمان تا چند روز گذشته در موجی از اعتصابات غوطه ور بود. کشاورزان جاده ها را مسدود کردند و رانندگان قطار نیز اعتصاب کردند. مرکز تحقیقات اقتصاد و بازرگانی لندن (CEBR) نیز اعلام کرده است که برلین جایگاه چهارم خود را به هند واگذار خواهد کرد.

دانیل کرال، اقتصاددان روز جمعه در وب‌سایت Oxford Economist که زیر نظر گروه اقتصاد دانشگاه آکسفورد اداره می‌شود، نوشت: واضح است که آلمان در سال گذشته بدترین عملکرد را در بین اقتصادهای بزرگ منطقه یورو داشته است.

اداره آمار فدرال آلمان کاهش تولید ناخالص داخلی را به “بحران های متعدد” از جمله تورم بالا، نرخ بهره بالا و تقاضای ضعیف برای محصولات آلمانی در داخل و خارج از کشور نسبت داد.

مشکلات اقتصادی چین بر آلمان نیز تأثیر می گذارد و خطر بزرگ دیگر اختلال در دریای سرخ است. تسلا اعلام کرده است که کارخانه بزرگش در برلین به دلیل تاخیر در ارسال قطعات، از 29 ژانویه به مدت دو هفته تعطیل خواهد شد.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183460

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.