افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

حمله ناگهانی یمن به کشتی آمریکایی

  • کد خبر : 179793
حمله ناگهانی یمن به کشتی آمریکایی

کد خبر: 14966 ۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۰۳:۳۰:۲۷ سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بعدازظهر امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان عملیات نظامی به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله کردند. گفتن فردا | سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بعدازظهر امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان […]



کد خبر: 14966

۱۴۰۲/۱۰/۲۶ ۰۳:۳۰:۲۷






سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بعدازظهر امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان عملیات نظامی به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله کردند.

گفتن فردا | سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن بعدازظهر امروز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور در جریان عملیات نظامی به یک کشتی آمریکایی در خلیج عدن حمله کردند.

شبکه خبری المسیره به نقل از سریع گزارش داد که این عملیات با چند موشک دریایی انجام شد و مستقیم و دقیق به هدف اصابت کرد.

ساعاتی پیش شبکه خبری الجزیره به نقل از یک منبع نظامی یمنی از حمله نیروهای انصارالله به یک کشتی در دریای سرخ که عازم فلسطین اشغالی بود، خبر داد.

این منبع گفت: خدمه کشتی به هشدارهای نیروهای یمنی توجهی نکردند و به همین دلیل این کشتی مورد حمله قرار گرفت. سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین هشدار داد: همه ناوهای جنگی آمریکایی و انگلیسی را که در حمله به کشورمان شرکت کردند، اهداف متخاصم می دانیم که در بانک هدف نیروهای خود قرار دارند.

سریع همچنین تاکید کرد که پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس قطعا در راه است و هرگونه حمله جدید بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند.

ساعتی پیش سازمان تروریستی «سنتکام» (مقر فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا) با انتشار بیانیه ای مسئولیت حمله یمن به ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ را بر عهده گرفت. این بیانیه اعلام کرد که بعدازظهر یکشنبه یک موشک کروز ضد کشتی از منطقه تحت کنترل «حوثی ها» به سمت ناوشکن یو اس اس لابون شلیک شد.

به گفته سنتکام، این ناوشکن کلاس Arleigh Burke در منطقه جنوب دریای سرخ فعالیت داشته است. آمریکایی ها مدعی هستند که یک جنگنده آمریکایی موشک شلیک شده از یمن را در حومه ساحلی الحدیده ساقط کرده است و این حادثه خسارت و آسیبی به آمریکایی ها وارد نکرده است.

یحیی سریع با اشاره به تداوم عملیات نظامی این کشور در دریای سرخ و عرب تا پایان حمله صهیونیست ها به غزه، گفت: حرکت تجاری در دریای سرخ و عرب به همه مقاصد به جز بنادر پرتردد فلسطین ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یمن تمامی اقدامات دفاعی و تهاجمی را در چارچوب حق دفاع از خود و مقابله با تجاوزات آمریکا و انگلیس محفوظ می داند.

واشنگتن و لندن ضمن ایجاد یک اتحاد دریایی، در تلاشند تا حملات یمنی به کشتی‌های اسرائیلی و فلسطینی اشغالی را در دریای سرخ متوقف کنند و می‌خواهند یمن را مجبور به توقف حمایت از مردم غزه کنند.

محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله امروز بار دیگر تاکید کرد که حملات نیروهای یمنی به کشتی ها یا کشتی های اسرائیلی که عازم فلسطین اشغالی در دریای سرخ هستند، ادامه خواهند داد.

عبدالسلام با اشاره به اینکه پس از حملات یا تهدیدهای آمریکا از سوی این کشور، موضع یمن در قبال فلسطین و تجاوز به غزه تغییر نکرده است، گفت: درخواست ما پایان دادن به حملات جنایتکارانه به غزه و رساندن کمک های بشردوستانه از جمله غذا و دارو به غزه است. این کشور منطقه است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.