افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

با ادامه جنگ اسرائیل، هزینه ترانزیت کالا به جنون آمیزی تبدیل شده است.

  • کد خبر : 173855
با ادامه جنگ اسرائیل، هزینه ترانزیت کالا به جنون آمیزی تبدیل شده است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، هیچ کدام از گزینه‌ها جذاب نیستند و هر دو هزینه‌ها را افزایش می‌دهند، که تحلیلگران می‌گویند که در نهایت بر دوش مصرف‌کنندگان خواهد بود زیرا آنها قیمت‌های بالاتری را برای کالاهایی که می‌خرند می‌پذیرند. سوال مهمی که نیویورک تایمز در اینجا مطرح می کند این است: بخش حمل و نقل […]

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، هیچ کدام از گزینه‌ها جذاب نیستند و هر دو هزینه‌ها را افزایش می‌دهند، که تحلیلگران می‌گویند که در نهایت بر دوش مصرف‌کنندگان خواهد بود زیرا آنها قیمت‌های بالاتری را برای کالاهایی که می‌خرند می‌پذیرند.

سوال مهمی که نیویورک تایمز در اینجا مطرح می کند این است: بخش حمل و نقل کانتینری در شرایط پرتنش کنونی چگونه در برابر افزایش سالانه صادرات مقاومت خواهد کرد؟

این روزنامه آمریکایی می افزاید، با این حال، مشکلات مربوط به شرکت های کشتیرانی بسته به نوع محموله ای که کشتی های آنها حمل می کنند، بسیار متفاوت است. نفتکش ها کمتر در معرض حملات یمن قرار گرفته اند و به همین دلیل همچنان از دریای سرخ استفاده می کنند و به نظر می رسد حوثی ها توجه چندانی به آنها نداشته اند.

در مقابل، تعداد کشتی‌های حمل‌ونقل خودرویی که از دریای سرخ استفاده می‌کنند در ماه گذشته در مقایسه با دسامبر 2022 بیش از نصف شده و به تنها 42 سفر رسیده است و تنها یک کشتی در سال جاری از دریای سرخ استفاده کرده است.

اولین کشتی مورد هجوم نیروهای مسلح یمن در جریان تهاجم نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در دریای سرخ، گلکسی لیدر (Galaxy Leader) وسیله نقلیه ویژه نیروهای اشغالگر صهیونیستی بود که در 19 نوامبر به تصرف رزمندگان یمنی درآمد. . .

تمدید سفر قایق‌هایی که از آسیا به اروپا می‌روند، برای صنعت خودروسازی جهانی مضر است. خودروسازان چینی به سرعت در حال افزایش صادرات خود به اروپا به ویژه خودروهای برقی هستند. حتی قبل از ناآرامی‌های دریای سرخ، نرخ چارتر روزانه برای شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی دریایی به 105000 دلار افزایش یافته بود که در مقایسه با 16000 دلار دو سال پیش افزایش یافته بود.

رویترز همچنین در گزارشی خاطرنشان کرد: رویارویی نیروهای مسلح یمن با کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، شرکت‌های کشتیرانی جهانی را که کالاهای حیاتی را حمل می‌کنند شوکه کرده است، اما این تنها مشکل پیش روی شرکت‌های بزرگ است.شرکت‌های کشتیرانی در ابتدای سال جاری 2024 نیست.

شرکت های بزرگ حمل و نقل کانتینری مانند مرسک می گویند که بخش حمل و نقل کانتینری که 90 درصد تجارت جهانی را به خود اختصاص می دهد، به دلایل متعددی از جمله جنگ های فعلی و خشکسالی هایی که مسیرهایی را تحت تاثیر قرار داده است، با اختلالات عمده مواجه است.

بر اساس گزارش رویترز، برنامه های پیچیده برای کشتی های بزرگ اقیانوس پیما، تانکرهای نفتی و سایر کشتی های باری احتمالاً در طول سال بر اساس برنامه زمان بندی نخواهد بود.

تجزیه و تحلیل ارائه شده توسط Flexport، یک شرکت فناوری لجستیک، نشان داد که تا پنجشنبه گذشته (14 ژانویه 1402)، 389 کشتی کانتینری که بیش از یک پنجم حجم کانتینری جهان را تشکیل می دهند، از کانال سوئز به آفریقای جنوبی نقل مکان کرده اند. دستورالعمل های داده شده

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، شرکت‌های کشتیرانی که کالاها را از کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، نمایندگی‌های خودرو و سایر مشاغل در یکی از شلوغ‌ترین مسیرهای تجاری جهان حمل می‌کنند، در پی حملات یمنی به 20 کشتی از نوامبر گذشته در این کشور مجبور به اتخاذ تصمیم‌های دردناکی شده‌اند. محدوده ی قرمز. شرکت های مارس مجبورند بین گزینه های بد و بدتر یکی را انتخاب کنند.

رویترز همچنین تاکید کرد که ادامه تنش ها در دریای سرخ باعث افزایش تاخیر و هزینه برای بزرگترین خرده فروشان جهان مانند والمارت، IKEA و آمازون و همچنین تولیدکنندگان مواد غذایی مانند نستله و خواربارفروشی مانند Lidl خواهد شد.

جی فورمن، مدیر عامل بیسیک فان مستقر در فلوریدا، گفت: «به نظر می‌رسد که یک حالت عادی جدید ایجاد شده است، این امواج هرج و مرج، همراه با جزر و مد، به گونه‌ای که تا زمانی که بخواهد، چیز دیگری وضعیت را تغییر می‌دهد. ” به حالت عادی خود بازگردد.” به نوعی از کنترل خارج می شود.

فورمن اسباب بازی ها را از کارخانه های چین به اروپا و ایالات متحده می فرستد.

پیتر ساند، تحلیلگر ارشد پلت فرم داده های دریایی Zeneta نیز گفت که خطرات اضافی در سال 2024 شامل امکان گسترش دامنه حملات از دریای سرخ به خلیج فارس است که ممکن است بر حمل و نقل نفت و تشدید تنش ها بین چین و تایوان تأثیر بگذارد. همچنین بر راهروهای مهم تجاری تأثیر می گذارد. در همین حال، از زمان حمله مسکو به کیف در سال 2022، تجارت جهانی غلات تحت تأثیر قرار گرفته است.

رویترز افزود: جمعه گذشته مرسک به گروهی از شرکت های کشتیرانی بزرگ پیوست که کشتی های خود را از دریای سرخ به آفریقای جنوبی منحرف کردند تا از حملات موشکی و پهپادی در دریای سرخ که به کانال حیاتی سوئز منتهی می شود، جلوگیری کنند.

بیش از 10 درصد کل محموله های دریایی و تقریباً یک سوم تجارت جهانی کانتینر از دریای سرخ می گذرد.

اگرچه تانکرهای حامل نفت و سوخت به اروپا همچنان از کانال سوئز عبور می کنند، اما بیشتر کشتی های کانتینری حامل کالا به سمت جنوب آفریقا هدایت شده اند.

انحراف کانال سوئز به آفریقای جنوبی همچنین هزینه سوخت برای صاحبان کشتی را تا 2 میلیون دلار در هر سفر افزایش داده است.

افزایش 173 درصدی هزینه حمل و نقل
فریتوس، یک پلتفرم رزرو و پرداخت محموله، اواخر چهارشنبه اعلام کرد که نرخ نقدی برای ارسال یک کانتینر 40 فوتی از آسیا به شمال اروپا، از اواسط دسامبر (زمانی که شرکت‌های حمل و نقل مسیر خود را آغاز کردند)، اکنون بالای 4000 دلار است. آفریقا و این نرخ 1900 دلار بود)، 173 درصد افزایش یافت.

فریتوس گفت که هزینه کالاها از آسیا به مدیترانه به 5175 دلار افزایش یافت و افزود که برخی از شرکت های حمل و نقل حتی قیمت های بالای 6000 دلار را برای این مسیر از اواسط ژانویه اعلام کرده اند. کرایه از آسیا به سواحل شرقی آمریکای شمالی 55 درصد افزایش یافت و به 3900 دلار رسید.

جودا لوین، رئیس تحقیقات فریتوس، گفت که خدمات از آسیا به شمال اروپا و دریای مدیترانه بیش از دو برابر نرخ کرایه ژانویه 2019 هزینه دارد.

از سوی دیگر، خشکسالی شدید در پاناما سطح آب کانال پاناما را به پایین ترین سطح از سال 1914 که این کانال بازگشایی شد، رسانده است. این کانال یکی از مسیرهای مهمی است که اقیانوس اطلس را به دریای کارائیب و اقیانوس آرام متصل می کند. تراز آب دریاچه گتون در این کانال امسال به شدت کاهش یافته است. مقامات برای مقابله با خشکسالی محدودیت هایی را برای کشتیرانی در این کانال اعمال کرده اند.

پروژه 44 شرکت متخصص در بهبود نرم افزار زنجیره تامین نیز گزارش داد که ترافیک ترانزیتی کانال پاناما که جایگزینی برای کانال سوئز محسوب می شود نیز به دلیل کاهش سطح آب 33 درصد کاهش یافته است.

تاثیر خشکسالی و مشکلات اقلیمی
این کاهش ترافیک در کانال پاناما باعث شده تا هزینه های حمل و نقل خشک کالاهایی مانند گندم، سویا، سنگ آهن، زغال سنگ و کود تا پایان سال 2023 به شدت افزایش یابد. بدتر شدن شرایط آب و هوایی تأثیر سریع تری بر ترانزیت دارد. کالاها نسبت به شرایط تنش سیاسی.

به عنوان مثال، برزیل از خشکسالی بی‌سابقه‌ای در منطقه آمازون و باران‌های شدید در شمال این کشور رنج می‌برد، که باعث شد کشتی‌ها بیش از حد معمول در بندر پاراناگوا در پایان سال 2023 بمانند، زمانی که کشتی تنها چند نفر بود. چند ماه دیگر. اوج حمل و نقل. فصل سویا باقی می ماند.

جان کارتسوناس، شریک مدیریت Breakwave، می‌گوید: «همیشه می‌توان گفت که این یک اتفاق است، اما اگر رویدادی هر دو ماه یکبار اتفاق بیفتد، دیگر نادر نیست.

عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های عازم سرزمین های اشغالی در دریای سرخ با وجود مداخله آمریکا از طریق تشکیل ائتلاف نظامی همچنان ادامه دارد. «محمد عبد سلام» رئیس تیم مذاکره کننده در صنعا شب گذشته تاکید کرد که آمریکا باید بداند که نظامی شدن دریای سرخ مانع از ادامه عملیات حمایتی یمن علیه مقاومت فلسطین در غزه نخواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=173855

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.