افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

بعد از نیم قرن اتفاق جالبی برای حریف تیم ملی ایران/هنگ کنگ افتاد! – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 171720
بعد از نیم قرن اتفاق جالبی برای حریف تیم ملی ایران/هنگ کنگ افتاد!  – خبرگزاری بیشتر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتبال هنگ کنگ برای شرکت در جام ملت های آسیا روز جمعه وارد قطر شد. هنگ کنگ در کنار امارات و فلسطین یکی از حریفان ایران در مرحله گروهی این مسابقات است. یورن اندرسن سرمربی سوئدی هنگ کنگ پس از ورود به قطر از حضور تیمش در این […]

به گزارش خبرنگار مهر، کاروان تیم ملی فوتبال هنگ کنگ برای شرکت در جام ملت های آسیا روز جمعه وارد قطر شد. هنگ کنگ در کنار امارات و فلسطین یکی از حریفان ایران در مرحله گروهی این مسابقات است.

یورن اندرسن سرمربی سوئدی هنگ کنگ پس از ورود به قطر از حضور تیمش در این مسابقات ابراز خرسندی کرد و سختی گروهی که تیمش در آن حضور دارد را برجسته کرد و گفت که تیمش به دنبال عملکرد خوب است. در این مسابقات

هنگ کنگ برای رسیدن به این رقابت ها در مرحله مقدماتی این رقابت ها با ایران، عراق، بحرین و کامبوج همگروه شد و در پایان با قرار گرفتن در جایگاه چهارم به مرحله سوم مقدماتی جام ملت ها راه یافت. در این مرحله تیم های فوتبال ایران و عراق با کسب مقام های اول و دوم به صورت مستقیم راهی جام ملت ها شدند. تیم ایران توانست دو بر صفر و سه بر یک هنگ کنگ را شکست دهد.

این تیم در مرحله سوم مقدماتی جام ملت های آسیا عنوان دوم را در این گروه که شامل هند، افغانستان و کامبوج بود به دست آورد و توانست جلوتر از افغانستان و کامبوج به جام ملت های آسیا صعود کند.

تیم ملی فوتبال هونگ پس از حدود 55 سال توانست در جام ملت های آسیا شرکت کند. آخرین حضور این کشور در جام ملت های آسیا در سال 1968 به میزبانی ایران بود که مصادف با اولین قهرمانی تیم فوتبال ایران در این مسابقات است. تیم ملی فوتبال ایران امسال برای اولین بار در تاریخ خود قهرمان آسیا شد و با دو قهرمانی دیگر در سال های 1972 و 1976 سیطره خود را بر فوتبال آسیا برای بیش از یک دهه تثبیت کرد.

در آن مسابقات ، تیم ایران در مسابقه افتتاحیه با هنگ کنگ روبرو شد و با نتیجه 2 بر صفر موفق به پیروزی شد. حالا هنگ کنگ امیدوار است پس از نیم قرن حضور در این رقابت ها بتواند عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد و تیم ایران نیز در تلاش برای بازگشت به قله های فوتبال آسیا است.

تقویم تیم ملی به شرح زیر است:

* ایران – فلسطین (24 دسامبر – 9:00 بعد از ظهر – استادیوم شهر آموزش)

* ایران – هنگ کنگ (29 ژانویه – 21:00 – استادیوم خلیفه)

* ایران – امارات متحده عربی (3 فوریه – 6:30 بعد از ظهر – ورزشگاه شهر آموزش)

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171720

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.