افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

خط انتقال آب از سد آیالو به شهر دندی در سفر رئیس جمهور به زنجان افتتاح می شود.

  • کد خبر : 170875
خط انتقال آب از سد آیالو به شهر دندی در سفر رئیس جمهور به زنجان افتتاح می شود.

به گزارش گروه بین الملل اسمارتک نیوز، اکبر باقری گفت: خط انتقال آب از سد آیالو به شهرستان دندی و روستاهای اطراف آن به طول 13.2 کیلومتر است که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان از زنجان به بهره برداری می رسد. یادآور شد: آبرسانی از سد آیالو به شهر دندی شامل خط انتقال […]

به گزارش گروه بین الملل اسمارتک نیوز، اکبر باقری گفت: خط انتقال آب از سد آیالو به شهرستان دندی و روستاهای اطراف آن به طول 13.2 کیلومتر است که همزمان با سفر رئیس جمهور به استان از زنجان به بهره برداری می رسد.

یادآور شد: آبرسانی از سد آیالو به شهر دندی شامل خط انتقال آب از لوله فولادی به قطر 700 میلی متر و لوله پلی اتیلن به طول 2.3 کیلومتر است و تصفیه خانه آن با ظرفیت 60 لیتر ساخته شده است. در هر ثانیه

باقری بیان کرد: سد ایالو از بدنه سد خاکی غیر همگن با هسته رسی با حجم مخزن چهار میلیون متر مکعب و ارتفاع 36 متر از بستر رودخانه و 39 متر از پی و طول تاج 331 تشکیل شده است. متر

وی با بیان اینکه ساخت سدهای بزرگ علاوه بر تامین آب شرب، کارکردهایی مانند جلوگیری از سیل، تامین آب مورد نیاز صنعت و حتی تولید برق در برخی مناطق را دارد، تصریح کرد: این سد با استفاده از دیواره بتنی پلاستیکی ضد آب ساخته شده است.

باقری خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی بدنه سد و تاسیسات جانبی همزمان با سد مرش در اسفندماه 93 آغاز شد و هم اکنون با پیشرفت 97 درصدی در حال انجام است و آماده بهره برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان تصریح کرد: سد ایالو در ضلع شرقی روستای ایالو قرار دارد و با ظرفیت 2 میلیون مترمکعب برای جبران کمبود آب شرب ماهنشان برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: تامین منابع آب پایدار برای مصرف، صنعت و کشاورزی یکی از اهداف توسعه پایدار است و در مسیر توسعه، تاسیساتی مانند سدها و شبکه های آبیاری و زهکشی می تواند موثر باشد.

دور اول سفر رئیس جمهور به استان زنجان در آبان ماه 1400 با حدود 90 موافقتنامه و مصوبه دنبال شد که شخصیت اصلی آن ساخت، سرمایه گذاری و پرداخت تسهیلات بود.

در دور اول سفر رئیس جمهور به استان 40 میلیارد ریال اعتبار و با اعتبارات تکمیلی در مجموع 70 میلیارد ریال برای استان مصوب شد که 90 درصد تعهدات دولت در استان انجام شد.

به گفته محسن افشارچی استاندار زنجان، دور اول سفرهای استانی پروژه محور و دور دوم سفر رئیس جمهور به استان ها برنامه محور بوده و در این راستا برنامه های متعددی در نظر گرفته شده است.

افتتاح پروژه ها در نظر گرفته شده و تاکنون میزان اعتبارات دور دوم سفر 90 میلیارد ریال برآورد شده است.

در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان زنجان، یک هزار و 950 پروژه و 5 هزار و 857 واحد مسکونی (نهضت ملی، پشتیبانی و …) با اعتباری بالغ بر 300 هزار میلیارد ریال افتتاح می شود.

احیاء و افتتاح هشت واحد بزرگ صنعتی و تولیدی در استان شامل فولاد اندیا، فولاد اسین ابهر، شیشه زنگان و سرجین بافت به ارزش 49.44 میلیارد ریال، افتتاح 5867 واحد مسکونی به ارزش 23.320 میلیارد ریال از مهمترین این پروژه ها است. . در اعتبارات و 31 طرح آموزشی، فرهنگی و ورزشی با 2450 میلیارد ریال اعتبار.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=170875

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.