افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

پورعلیگنجی: می خواهم با گل محمدی تماس بگیرم/با افتخار از لیست پرسپولیس خارج می شوم – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 169790
پورعلیگنجی: می خواهم با گل محمدی تماس بگیرم/با افتخار از لیست پرسپولیس خارج می شوم – پرسپولیس نیوز

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از استعفای آقای متعجب شدم این اتفاق خوشایندی نخواهد بود و امیدوارم هر مشکلی حل شود تا او بتواند به کارش ادامه دهد. مرتضی پورعلیگنجی که دومین فصل حضورش در پرسپولیس را سپری می کند، در دیدارهای افتتاحیه لیگ بیست و دوم و همچنین در فیفادی مهرماه و در دیدار […]

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از استعفای آقای متعجب شدم این اتفاق خوشایندی نخواهد بود و امیدوارم هر مشکلی حل شود تا او بتواند به کارش ادامه دهد.

مرتضی پورعلیگنجی که دومین فصل حضورش در پرسپولیس را سپری می کند، در دیدارهای افتتاحیه لیگ بیست و دوم و همچنین در فیفادی مهرماه و در دیدار تیم ایران مقابل قطر یکی از بازیکنان ثابت یحیی گل محمدی و محمدحسین کنعانی زادگان بود. او در این منطقه از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و ادامه فصل را از دست داد.

او که از هم اکنون تمرینات خود را برای بازگشت به میادین آغاز کرده است در لیست تیم ملی جام ملت ها نیز حضور دارد تا این تیم را در سفر به قطر همراهی کند. مدافع ملی پوش پرسپولیس امروز در مصاحبه ای درباره آخرین وضعیت خود یعنی استعفای یحیی گل محمدی و قرار گرفتن او در لیست تیم ملی صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

مصدومیت و وضعیت پای شما چگونه است؟ در مورد وضعیت پزشکی خود صحبت کنید.
همه چیز خیلی خوب پیش می رود و امیدوارم خدا کمک کند تا با سربلندی از این مصدومیت خارج شوم. عصا را کنار گذاشته ام. چیزهای زیادی به این مصدومیت اضافه شد و من هم در سطح درمانی و هم در سطح فوتبال تجربیات زیادی به دست آوردم. در این شرایط حتی اطرافیانتان را بهتر می شناسید و متوجه می شوید که در مواقع سخت چه کسانی در کنار شما هستند و چه کسانی به شما اهمیت می دهند. اما به محض اینکه همت و اراده خودم را داشته باشم و خدا و خانواده ام در کنارم باشند، این حادثه سخت و تلخ را می بخشم و به سلامت برمی گردم.

بسیاری از هواداران پرسپولیس مصدومیت تو را یکی از دلایل افت تیمشان در این فصل می دانند و امیدوارند به زودی برگردی. فکر می کردی به این سرعت در پرسپولیس جا بیفتی و مورد قبول هواداران قرار بگیری؟
وقتی با قلب خود به کسی احترام می گذارید، انرژی با قلبتان به شما باز می گردد. از زمانی که به پرسپولیس آمدم تمرینات سختی را پشت سر گذاشتم و زمان زیادی را صرف بازی سخت کردم. فکر می کنم هواداران خیلی به من لطف دارند. خیلی ناراحتم که آنجا نیستم و از آنها و مربی تیم عذرخواهی می کنم و امیدوارم با قدرت برگردم. من از بچه های تیم هم عذرخواهی می کنم و می دانم که همه بچه ها می جنگند تا قرمز نشوند، خوب تمرین کنند و تحت این فشار بازی کنند. اگر من، وحید امیری، یاسین و بچه های دیگر بودم فشار جسمی و روحی از روی دوش دیگر بازیکنان برداشته می شد. بابت غیبتم از همه عذرخواهی می کنم و معتقدم حاضر بودم به نحوی کمک کنم. در هر صورت از لطف بیکران مردم قدردانی می کنم و اگر خدا بخواهد می توانم دوباره خدمت کنم.

روزهای خوبی را در پرسپولیس و روزهای تلخی را در الیت گذراندی. اگر بخواهید در مورد چیزی صحبت کنید که باید در پرسپولیس به عنوان یک فوتبالیست سطح بالای ایرانی پیشرفت کند، منظورتان چیست؟
همه در آسیا می دانند که پرسپولیس یکی از بهترین تیم های آسیاست. تیم های برتر آسیا عبارتند از الهلال، النصر، السد، پرسپولیس، استقلال و سپاهان. این تیم ها باید بازیکنان سطح بالایی داشته باشند و برای هواداران و بازیکنان خود ارزش قائل باشند. فکر می کنم فوتبال سابقه بی احترامی به هواداران را پشت سر گذاشته است. همه می دانند که باید ارزش قائل شوید، بازیکنان خوب بخرید و امکانات خوبی بسازید. ما خیلی ساده می‌گیریم و فوتبال را در کشورمان به شوخی می‌گیریم. امیدوارم بازیکنان خوبی بگیرند و امکانات خوبی به باشگاه بدهند. به هر حال این باشگاه نماینده یک ملت است و باید به شادی مردم بعد از بردهای پرسپولیس نگاه کرد. باید ارزش قائل شوند و بازیکنان خوب بگیرند و حمایت مالی کنند تا این تیم و همه تیم هایی که نماینده کشور در آسیا هستند جان بگیرد.

سوال بعدی در مورد استعفای آقای گل محمدی است. این استعفا را چگونه می بینید؟
من خیلی ناراحتم و شخصا خیلی شوکه شدم. آقا یحیی حق دارد با من برادر باشد و بزرگ و مربی من بود و برای من زحمت کشید. او مربی تاریخی پرسپولیس است و زحمت کشیده و جام ها آورده است. این استعفا نه برای پرسپولیس خبر خوبی است نه برای هواداران و نه برای بازیکنان و کل تیم. این اتفاق خوشایند نخواهد بود و امیدوارم مشکلات حل شود.

آیا با آنها صحبتی داشتید و چیز دیگری در این مورد می دانید؟ به نظر شما نتایج بهتر در میانه فصل مانع از استعفای یحیی می شد یا اشلن قبلا تصمیمش را گرفته بود؟
من واقعاً با آنها صحبت نکردم و اکنون می خواهم با آنها تماس بگیرم. با اینکه کاری از دستم برنمیاد ولی امیدوارم همه چی خوب باشه. این داستان ها بزرگتر از این چیزها هستند. باید تجهیزات به طور کامل رفع و مشکلات برطرف شود تا آقای یحیی به کار خود ادامه دهد. خیلی سخت است. امیدوارم مسائل حل شود و آقای یحیی بتواند به کار خود ادامه دهد.

این نیم فصل دوم پرسپولیس است. فکر میکنی کی برمیگردی؟ آیا این فصل را از دست دادی و به مسئولان باشگاه این حق را می دهی که تو را از لیست حذف کنند یا فکر می کنی در پایان فصل برگردی؟
تمام تلاشم را می کنم. همانطور که هواداران انرژی می دهند، من هم تمام انرژی ام را دارم و هدفم این است که آنقدر تلاش کنم تا به 4-5 بازی آخر نیم فصل دوم برسم. می دانم که این یک ریسک است، اما امیدوارم خدا کمک کند تا به 4-5 بازی آخر برسم. باز هم باید ببینیم خدا چه می خواهد. امیدوارم اراده و همت داشته باشید و همه چیز به خوبی پیش برود تا سریعتر برگردیم. این را هم اضافه می کنم که حذف نامم از لیست باشگاه به تیمم کمک می کند، با افتخار از لیست خارج می شوم و امیدوارم هرکسی بیاید بتواند به تیم کمک کند پرچم تیم را بالا نگه دارد. وقتی پرچم تیم بالاست، سرم بالاست.

درباره تیم ملی و حضورتان در تیم ملی در قطر صحبت کنید. این یکی از معدود حرکاتی بود که در انتخاب انجام شد. حضور در تیم ملی چه حسی دارد؟
چیز عجیبی است. باز هم می گویم هر چه داشتم برای تیم ملی دادم و می توان گفت در سطح ملی مصدوم شدم اما خدا کمکم کرد. از امیرخان قلانوی، کادرفنی، مدیریت، فدراسیون و همه تشکر می کنم. به هر حال خود آقای قلانوی در سطح بالای ملی و باشگاهی بازی کرده و مصدومیت های زیادی را متحمل شده است و درک ایشان باعث شد بفهمم چه اتفاقی افتاده است. کمکم کن، تشویقم کن و احترام خاصی به من بده. از جناب آقای تاج و همه عزیزان تشکر می کنم و امیدوارم در کنار هم بتوانیم اتفاق مبارکی را برای مردم کشورمان رقم بزنیم. خوشحالم که در کنار دوستان خوبم هستم و امیدوارم خداوند به آنها نیرو و انرژی بدهد تا بتوانند بازی کنند و بازی ها را ببرند و قهرمان شوند.

آینده تیم ملی و نتایج در جام ملت ها را با احتساب دو دوره حضور خود در این رقابت ها چگونه پیش بینی می کنید؟
آینده تیم ملی در گرو حمایت و انرژی است که از هر طرف به تیم ملی برسد. حتی بازی ضعیف ما هم می تواند سخت باشد اما با تلاش و پشتکار کل تیم بیشتر از قبل می شود و می توانیم با هم پیروز شویم و کره را در نیمه نهایی شکست دهیم و به فینال برسیم. خدا کمک کند در فینال بتوانیم پیروز شویم و قهرمان شویم.

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)