افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

واکنش حزب الله لبنان به ترور «صالح العاروری» – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 169180
واکنش حزب الله لبنان به ترور «صالح العاروری» – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که ترور صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس هرگز بی پاسخ نخواهد ماند و مقاومت در بالاترین حد خود است. سطح بالا. آماده شده و به این جنایت پاسخ خواهد داد. حزب الله افزود که کشته شدن شهید العاروری […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حزب الله لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که ترور صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس هرگز بی پاسخ نخواهد ماند و مقاومت در بالاترین حد خود است. سطح بالا. آماده شده و به این جنایت پاسخ خواهد داد.

حزب الله افزود که کشته شدن شهید العاروری و دیگر یارانش در قلب حومه جنوبی بیروت تجاوز خطرناکی به لبنان است.

حزب الله ضمن تسلیت شهادت العاروری به ملت فلسطین، امت اسلامی و عربی، جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت، تاکید کرد که این جنایت وحشیانه مجاهدان فلسطین، لبنان، یمن، سوریه، ایران و عراق را بیشتر باور کرد. و بیشتر در راه عادلانه و پایبندی خود راه جهاد و مقاومت را تا پیروزی و رهایی ادامه خواهند داد.

این بیانیه تاکید می کند که دشمن غاصب و ناتوان صهیونیستی سیاست کشتار تمامی افرادی را که در عملیات حمله الاقصی شرکت داشتند و می خواستند از ملت فلسطین دفاع کنند در پیش گرفته است.

حزب الله افزود: ترور العاروری تحولی خطرناک در جنگ میان محور مقاومت و دشمن صهیونیستی ایجاد خواهد کرد.

این بیانیه ساعاتی پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به دفتر سیاسی حماس در حومه جنوبی بیروت بعدازظهر سه شنبه با حمله پهپادی منتشر شد که طی آن صالح العاروری معاون دفتر سیاسی حماس به همراه دو فرمانده این جنبش کشته شدند. . از گردان های قسام در این جنایت 3 نفر دیگر شهید و چند نفر مجروح شدند.

همزمان جنبش مقاومت حماس نیز از تعلیق هرگونه مذاکره درباره آتش بس یا تبادل اسرا با تل آویو خبر داد. خبرگزاری آناتولی به نقل از یک منبع گزارش داد که جنبش حماس میانجیگران را در روند تعلیق هرگونه مذاکره در مورد آتش بس یا تبادل اسرا قرار داده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست به طور جداگانه به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که نیروهای نظامی اسرائیل مسئول حمله به صالح العراوی بوده اند.

شهید صالح العاروری یکی از چهره های مشهور گردان های قسام بود که پس از چندین سال تجربه زندان از سال 1992 تا 2011 در تبادل نظر معروف شلیت به همراه بسیاری دیگر از رهبران فلسطینی مانند یحیی از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد شد. سینوار. روزنامه یدیعوت آحارونوت در سال 2018 درباره العاروری نوشت: العاروری طراح عملیات مسلحانه حماس و نفر دوم حماس شده است و انتخاب او به این سمت نقطه اوج تغییر در ساختار رهبری حماس است. حماس پس از انتخاب یحیی سنوار به عنوان رئیس حماس در غزه. العاروری در کرانه باختری به دنیا آمد و بزرگ شد و 18 سال از زندگی خود را در زندان های اسرائیل گذراند.

همچنین شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل به دوشنبه آینده موکول شده است.

این گزارش می گوید وزیر خارجه آمریکا پس از برنامه ریزی برای سفر روز پنجشنبه خود به تل آویو، این سفر را به دوشنبه آینده موکول کرد.

از سوی دیگر، نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت لبنان، انفجاری را که در حومه جنوبی بیروت رخ داد، محکوم کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.