افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

بخش های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در 12 استان نهایی شد

  • کد خبر : 167741
بخش های استانی نقشه مهندسی فرهنگی در 12 استان نهایی شد

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا؛ محمد مخبر در این جلسه بر نظارت دقیق و دقیق بر نحوه هزینه کرد بودجه های فرهنگی در استان ها و جلوگیری از تخصیص این منابع به هزینه های جاری دستگاه ها تاکید کرد. فرهنگ اسلامی. بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بودجه […]

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایسنا؛ محمد مخبر در این جلسه بر نظارت دقیق و دقیق بر نحوه هزینه کرد بودجه های فرهنگی در استان ها و جلوگیری از تخصیص این منابع به هزینه های جاری دستگاه ها تاکید کرد. فرهنگ اسلامی. بنابراین باید به گونه ای برنامه ریزی شود که بودجه های اختصاص یافته در راستای اجرای برنامه های اولویت دار فرهنگی استان ها با محوریت گروه های مردمی و سازمان های مردم نهاد هزینه شود تا شاهد اثربخشی این طرح ها باشیم. در حل مهمترین مشکلات فرهنگی هر استان.

معاون اول رئیس جمهور از دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده سازمان برنامه و بودجه خواست تا در خصوص نحوه تقسیم بودجه مورد نیاز هر استان برای اجرای طرح ها جلسه ای برگزار کنند. بخش های استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور و تعیین اعتبارات مورد نیاز استان ها مطابق با پروژه های استانی مصوب ستاد است و تصمیم و نتیجه باید به ستاد اعلام شود.

در این جلسه دبیرخانه گزارشی از اقدامات، تعداد جلسات و مصوبات ستاد از اساسنامه تا کنون ارائه کرد و اعلام شد تا امروز 16 جلسه تشکیل شده است که با 48 دستور جلسه، 15 گزارش همراه بوده است. و 44 قطعنامه وظایف شش گانه ستاد بیشتر بر دو موضوع متمرکز است که عبارتند از: به روز رسانی اسناد تخصصی و موضوعی ذیل نقشه مهندسی فرهنگی کشور و همچنین تقسیم کار ملی و ایجاد هماهنگی برای اجرای نقشه مهندسی فرهنگی.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه بر لزوم توجه به موضوعات فرهنگی جدید که تاثیر بیشتری بر فرهنگ جامعه دارد تاکید کرد و گفت: به عنوان مثال بازی های رایانه ای جدید ممکن است عواقب خطرناکی داشته باشد و تاثیر بر نسل جوان که ضروری است. اجازه دهید برای تعیین دستورالعمل ها و مقررات مربوط به این موضوعات با دقت و سرعت بیشتری اقدام کنیم.

وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس شورای سیاسی جمعه ائمه جمعه، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در این دیدار حضور داشتند. با حضور رئیس کمیسیون آموزش و تحقیق و تفحص مجلس و دبیر شورای عالی فضای مجازی گزارشی از اقدامات ستاد ارائه و اعلام شد که تاکنون 10 سند ملی تصویب و ابلاغ شده است. و 12 قطع استانی انجام شده و تا پایان سال در سایر استان ها نیز قطعی نهایی می شود.

بر اساس این گزارش، با اقدامات ستاد، ابلاغ 10 سند ملی و تهیه برش های استانی، در حال حاضر زیرساخت های مناسب برای اجرای مصوبات ستاد در کشور و تعامل مناسب بین دستگاه های اجرایی وجود دارد. . ارگان هایی برای اجرای این برنامه ها تشکیل شده است. در این جلسه گزارشی از دبیرخانه درباره بررسی اساسنامه شورای کل فرهنگ استان ها که قرار بود توسط کمیته هشت نفره انجام شود نیز ارائه و اصلاحات انجام شده در این اساسنامه تشریح شد. . ارایه شده.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167741

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.