افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

تحولات معدنی جهانی در سال 2023; رکورد بی سابقه قیمت طلای نیکل؛ بزرگترین بازنده فلزی سال

  • کد خبر : 167658
تحولات معدنی جهانی در سال 2023;  رکورد بی سابقه قیمت طلای نیکل؛  بزرگترین بازنده فلزی سال

بازار؛ گروه صنعتی: دنیای معدن در سال 2023 به همه جهات کشیده شده است، از جمله “کاهش قیمت لیتیوم، سال بد برای کبالت و نیکل، تحرکات بزرگ معدنکاری چین، رکورد جدید طلا، و مداخله دولت در معدن.” در مقیاسی که در دهه های گذشته دیده نشده است. . رکوردشکنی قیمت طلا در سال 2023 قیمت […]

بازار؛ گروه صنعتی: دنیای معدن در سال 2023 به همه جهات کشیده شده است، از جمله “کاهش قیمت لیتیوم، سال بد برای کبالت و نیکل، تحرکات بزرگ معدنکاری چین، رکورد جدید طلا، و مداخله دولت در معدن.” در مقیاسی که در دهه های گذشته دیده نشده است. .

رکوردشکنی قیمت طلا در سال 2023

قیمت طلا در اوایل دسامبر در معاملات آتی نیویورک به بالاترین حد خود رسید و به نظر می رسد در سال جدید از آنها پیشی بگیرد. انجمن بازار شمش لندن (LBMA) اعلام کرد که قیمت معیار طلای لندن در آخرین حراج به رکورد 2069.40 دلار در هر اونس تروی رسید و از رکورد قبلی 2067.15 دلاری که در آگوست 2020 ثبت شده بود، فراتر رفت.

از سوی دیگر، جی پی مورگان رکورد جدیدی را در ماه جولای پیش بینی کرد، اما انتظار داشت که در سه ماهه دوم سال 2024 اتفاق بیفتد. این بانک میانگین قیمت شمش 2175 دلار در هر اونس را در سه ماهه آخر سال 2024 هدف قرار داده است و ریسک ها پیش بینی می کنند که این رکورد ملایم باشد. رکود در ایالات متحده احتمالاً در مقطعی قبل از اینکه فدرال رزرو شروع به کاهش محرک های خود کند.

حتی با رسیدن طلا به ارتفاعات جدید، هزینه های اکتشاف برای این فلز گرانبها کاهش یافت

در نتیجه، حتی با رسیدن طلا به ارتفاعات جدید، هزینه های اکتشاف برای این فلز گرانبها کاهش یافت. بر اساس مطالعه‌ای که در نوامبر منتشر شد، بودجه کلی برای اکتشاف معدن امسال برای اولین بار از سال 2020 کاهش یافت و در میان 2235 شرکتی که بودجه را برای یافتن یا گسترش سپرده‌ها اختصاص دادند، 3 درصد کاهش یافت و به 12.8 میلیارد دلار رسید.

به گفته کارشناسان، سالی که در آن قیمت طلا به بالاترین حد خود رسید، باید خبر خوبی برای صنعت معدن و اکتشاف غیرآلیاژی باشد. کارشناسان می گویند که بازارهای فلزات و مواد معدنی در بهترین حالت بی ثبات هستند. کاهش قیمت نیکل، کبالت و لیتیوم در سال 2023 شدید بود، اما بی سابقه نبود. تولیدکنندگان خاکهای کمیاب، ناظران فلزات گروه پلاتین و پیروان سنگ آهن، طلا و نقره وضعیت بدتری داشته اند.

شرکت‌های معدنی قادر به حرکت در آب‌های متلاطم شده‌اند، اما تعطیلی اجباری یکی از بزرگترین معادن مس تولیدکننده در دهه‌ها یادآور خطراتی بود که معدن‌کاران فراتر از نوسانات بازار با آن روبرو هستند.

پاناما معدن غول پیکر مس را تعطیل کرد

سال گذشته، پس از ماه‌ها اعتراض و فشار سیاسی، در پایان نوامبر، دولت پاناما دستور تعطیلی معدن کبرا متعلق به فرست کوانتوم مینرالز را به دنبال حکم دادگاه عالی صادر کرد که قرارداد استخراج این عملیات را خلاف قانون اساسی اعلام کرد. . اعلام کرد.

تحولات معدنی جهانی در سال 2023;  رکورد بی سابقه قیمت طلای نیکل؛  بزرگترین بازنده فلزی سال
وضعیت معادن جهان در سال 2023; طلای براق و فلزات پایه براق.

بر اساس این گزارش، بسته شدن معدن کبار پاناما و اختلالات غیرمنتظره عملیاتی که شرکت‌های معدن مس را مجبور به کاهش تولید کرد، باعث حذف ناگهانی حدود 600000 تن عرضه مورد انتظار شد و بازار را به سمت مازاد بزرگ سوق داد که انتظار می‌رود به تعادل برسد یا حتی به تعادل برسد. یک کسری .

قیمت لیتیوم با افزایش عرضه کاهش یافت.

قیمت لیتیوم در سال 2023 کاهش یافت، اما پیش‌بینی‌ها برای سال آینده دور از انتظار است. تقاضا برای لیتیوم از وسایل نقلیه الکتریکی همچنان به سرعت در حال رشد است، اما پاسخ عرضه بازار تحت تاثیر قرار گرفته است.

بانک سوئیس UBS اعلام کرد که عرضه جهانی لیتیوم در سال 2024 تا 40 درصد افزایش خواهد یافت و به بیش از 1.4 میلیون تن معادل کربنات لیتیوم خواهد رسید.

در همین حال، بانک سوئیس UBS اعلام کرد که عرضه جهانی لیتیوم در سال 2024 با 40 درصد افزایش به بیش از 1.4 میلیون تن معادل کربنات لیتیوم خواهد رسید.

این بانک گفت که تولید در تولیدکنندگان برتر استرالیا و آمریکای لاتین به ترتیب 22 و 29 درصد افزایش می یابد، در حالی که انتظار می رود تولید در آفریقا به دلیل پروژه های زیمبابوه دو برابر شود. به طور جداگانه، بانک UBS اعلام کرد که تولید چین نیز در دو سال آینده 40 درصد افزایش خواهد یافت که توسط پروژه بزرگ CATL در استان جنوبی جیانگشی هدایت می شود.

بانک سرمایه گذاری انتظار دارد قیمت کربنات لیتیوم چین در سال آینده بیش از 30 درصد کاهش یابد و به 80000 یوان (14800 دلار) در هر تن در سال 2024 برسد که به طور متوسط ​​حدود 100000 یوان معادل هزینه های تولید در جیانگشی، بزرگترین منطقه تولیدکننده چین است.

افزایش اورانیوم

در اواخر نوامبر، قیمت اورانیوم برای اولین بار در 15 سال گذشته به 80 دلار در هر پوند رسید که ناشی از تقاضای مجدد برای انرژی هسته ای و اختلال در عرضه بود. طبق گزارش انجمن جهانی هسته ای، عرضه جهانی کیک زرد ممکن است امسال یا سال آینده به 145 میلیون پوند برسد. اما تقاضای سالانه در حال حاضر 180 میلیون پوند است و گروه صنعتی انتظار دارد این میزان تا سال 2040 تقریباً دو برابر شود و به 300 میلیون پوند برسد.

از سوی دیگر، حدود 60 نیروگاه هسته ای در سراسر جهان در حال ساخت است و تعداد بیشتری نیز برنامه ریزی شده است. کشورهایی مانند آلمان و ژاپن که به فکر حذف تدریجی آنها بودند، مسیر خود را تغییر دادند.

نیکل فلزی است که بیشترین ضرر را در سال 2023 خواهد داشت

در آوریل، هاریتا نیکل اندونزی 10 تریلیون روپیه (672 میلیون دلار) در بزرگترین عرضه اولیه عمومی اندونزی در سال جمع آوری کرد. با این حال، عرضه اولیه سهام شرکت به سرعت برای سرمایه گذاران بد شد زیرا قیمت این فلز وارد یک کاهش پایدار و طولانی شد. جالب اینجاست که نیکل بدترین عملکرد را در میان فلزات پایه دارد و پس از شروع تجارت در سال 2023 با قیمت بالای 30000 دلار در هر تن، تقریباً از نظر ارزش به نصف کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، پالادیوم همچنین سال سختی را پشت سر گذاشت و در سال 2023 بیش از یک سوم سقوط کرد، علیرغم افزایش دیرهنگام از پایین ترین سطح چند ساله در اوایل دسامبر. پالادیوم آخرین بار با قیمت 1150 دلار در هر اونس معامله شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167658

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.