افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » پیش بینی بارش باران و برف از سازمان هواشناسی کشور در 13 استان

  • کد خبر : 167542
اسمارتک نیوز » پیش بینی بارش باران و برف از سازمان هواشناسی کشور در 13 استان

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز، پیش بینی کلی از نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی نشان می دهد که امروز دوشنبه 20 دی ماه در بخش هایی از استان های ایلام، لرستان، شرق کرمانشاه، همدان جنوبی، خوزستان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری. در کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان […]

به گزارش گروه استان های اسمارتک نیوز، پیش بینی کلی از نقشه های سینوپتیک و آینده نگر سازمان هواشناسی نشان می دهد که امروز دوشنبه 20 دی ماه در بخش هایی از استان های ایلام، لرستان، شرق کرمانشاه، همدان جنوبی، خوزستان، یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری. در کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

در شمال کشور به ویژه استان های گیلان و مازندران افزایش ابر و در برخی مناطق بارش خفیف پیش بینی می شود. فردا در جنوب شرق کشور، استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب شرق کرمان بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه در برخی مناطق جنوب شرق کشور بارش پراکنده رخ می دهد و در شمال کشور به ویژه گیلان و مازندران افزایش ابر و بارش خفیف پیش بینی می شود. وزش باد در این روز در شرق کشور و در دامنه جنوبی البرز محسوس است.

روز پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، مازندران و گلستان ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

روز جمعه با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر، جنوب غرب، برخی مناطق فارس و جنوب خوزستان بارش پیش بینی می شود. در سایر مناطق کشور نیز طی 5 روز آینده جوی آرام و نسبتاً پایدار پیش بینی می شود.

همچنین طی سه روز آینده غلظت آلاینده‌های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش و کیفیت هوا کاهش می‌یابد. خلیج فارس تا پنج روز آینده مواج خواهد بود.

توضیحات سیستم: سکون نسبی هوا.

زمان شروع: دوشنبه 10/11/1402

زمان پایان: چهارشنبه 13/10/1302

نوع خطر: افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا.

حوزه اثر:

دوشنبه 11/10/1402: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

سه شنبه 10/12/1402: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

چهارشنبه 13/10/1402: کرج، تهران، قم، اصفهان، اراک، مشهد، تبریز.

اثر خطر: افزایش غلظت آلاینده ها، افزایش شاخص آلودگی هوا به حدی که برای گروه های حساس ناسالم باشد و در صورت عدم کنترل منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد، برای همه گروه ها ناسالم است.

توصیه: مدیریت بهینه مصرف سوخت فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کاهش ترددهای غیرضروری و پرهیز از ورزش در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری های قلبی و تنفسی، پایش مستمر آلودگی ایستگاه های اندازه گیری توسط مراجع ذیصلاح و پذیرش. اقدامات لازم برای کنترل آلودگی هوا

توضیحات سیستم: فعالیت سامانه بارشی.

زمان پایان: سه شنبه 10/12/1302

نوع خطر: باران، رعد و برق، باد موقت شدید، گرد و غبار در برخی نقاط، بارش برف در ارتفاع

حوزه اثر:

دوشنبه 10/11/1402: خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، یزد، شمال بوشهر، شمال فارس، شمال کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب ایلام، شمال و شرق هرمزگان و جنوب خراسان جنوبی.

سه شنبه 10/12/1402: کرمان، جنوب یزد، غرب و شمال سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان و جنوب یزد.

اثر خطر: احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، پدیده مه، کاهش دید، احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، احتمال ریزش بهمن، احتمال طغیان جاده‌ها، احتمال طغیان رودخانه‌ها، احتمال طغیان جاده‌ها و احتمال وقوع سیل. آسیب به سازه های موقت

توصیه: پرهیز از سفرهای غیرضروری، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و کوچ عشایر، محدودیت در فعالیت های عمرانی، آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه های قابل کشتیرانی و آماده سازی جاده ها برای برف. حذف در پاس ها و نقاط

توضیحات سیستم: بادهای نسبتاً قوی تا شدید و ارتفاع موج در حال افزایش

زمان شروع: دوشنبه 10/11/1402

زمان پایان : بعدازظهر پنجشنبه 1402/10/14

نوع خطر: افزایش حداکثر سرعت باد تا 28 گره و افزایش حداکثر ارتفاع موج بیش از 1.5 متر در خلیج فارس و در دریاهای آزاد غرب تنگه هرمز.

حوزه اثر: مناطق ساحلی و ساحلی استان های بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان.

اثر خطر: وقفه در تردد و فعالیت های دریایی، احتمال آسیب به شناورهای سبک، احتمال آسیب به تاسیسات ساحلی و دریایی، قطع موقت فعالیت های ساحلی و دریایی و سکوهای نفتی.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167542

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.