افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

تشکیل کارگروه ویژه ایران و عراق برای توسعه همکاری ها در حوزه انرژی.

  • کد خبر : 166294
تشکیل کارگروه ویژه ایران و عراق برای توسعه همکاری ها در حوزه انرژی.

به گزارش بازار، وحیدرضا زیدی فرد تاکید کرد: نشست پیمانکاران فعال در حوزه نفت و گاز ایران با حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق به درخواست طرف عراقی و با حضور حدود 40 شرکت پیمانکاری برگزار شد. . انجمن شرکت های پیمانکاری و مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی، انجمن صنفی کارفرمایی وابسته به وزارت نفت و […]

به گزارش بازار، وحیدرضا زیدی فرد تاکید کرد: نشست پیمانکاران فعال در حوزه نفت و گاز ایران با حیان عبدالغنی وزیر نفت عراق به درخواست طرف عراقی و با حضور حدود 40 شرکت پیمانکاری برگزار شد. . انجمن شرکت های پیمانکاری و مهندسی نفت، گاز و پتروشیمی، انجمن صنفی کارفرمایی وابسته به وزارت نفت و سازندگان و تامین کنندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت، فعال در پروژه های نفت و گاز، گفت: در همین راستا این جلسه برگزار شد. با هدف ارائه توانمندی های تخصصی و صنعتی شرکت های ایرانی فعال در حوزه نفت و گاز با حضور وزیر نفت عراق و تنی چند از معاونان وی و شرکت های مدعو در مرکز همایش های بین المللی وزارت نفت.

وی افزود: ضمن تاکید بر سیاست های وزارت نفت در خصوص تقویت همکاری های دو کشور و حمایت از صادرات خدمات فنی و مهندسی به عراق، فرصت ها و چالش های حضور شرکت های ایرانی در عراق تشریح و از سوی عراقی ها اعلام شد. دولت. سمت؛ با توجه به شرایط حاکم بر بین‌المللی و موانع موجود در استفاده از توانمندی‌های دولت یا بخش‌های وابسته به دولت، فراهم کردن شرایط برای حضور شرکت‌های بخش خصوصی ایرانی در پروژه‌های بخش نفت و گاز در کشور مذکور تأثیر سریع‌تری دارد. دسترسی داشته باشید.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در این جلسه اشاره شد که تمرکز برنامه ریزی ها و اقدامات بر تسهیل صدور خدمات فنی مهندسی و سرمایه گذاری شرکت های بخش خصوصی باشد.

زیدی فرد تصریح کرد: از این رو پیشنهاد شد کارگروه ویژه ای متشکل از نمایندگان پیمانکاران، تولیدکنندگان و تامین کنندگان کالا و تجهیزات تخصصی، انجمن های صنفی ذیربط و مدیران مربوطه در وزارت نفت از دو طرف ایرانی و عراقی تشکیل و شناسایی شوند. فرصت‌های سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های ایرانی در کشور عراق یا فعالیت و سرمایه‌گذاری شرکت‌های عراقی در صنعت نفت ایران در رابطه با تعیین اولویت‌ها، توسعه مکانیزم‌های تسهیل فعالیت شرکت‌ها و شناسایی راهکارهای اجرایی برای رفع موانع، از جمله موارد مالی محدودیت های فنی یا نظارتی به منظور ارائه به سطوح بالاتر تصمیم گیری از جمله هیئت مدیره. کمیته ای که از نمایندگان تام الاختیار وزرای نفت دو کشور تشکیل می شود باید وارد عمل شود.

وی بیان کرد: در این جلسه گزارش نمایندگان چند شرکت پیمانکاری و ساختمانی ایرانی در خصوص مشکلات و موانع موجود بر سر راه فعالیت در عراق از جمله عدم دعوت به پروژه های توسعه ای صنایع نفت و گاز عراق، ثبت مشکلات شرکت های ایرانی و غیره پس از تشکیل کارگروه ویژه فوق، مشکلات هر یک از شرکت ها از طریق کارگروه مذکور پیگیری خواهد شد. گفتنی است در راستای استفاده از ظرفیت فهرست بلندبالای منابع وزارت نفت عراق مقرر شد اسناد ارزیابی شرکت های تولیدی پس از تایید کارگروه ویژه در اختیار شرکت های طرف عراقی قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=166294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.