افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

ژنرال «دونگ جون» رئیس وزارت دفاع ملی چین شد.

  • کد خبر : 165728
ژنرال «دونگ جون» رئیس وزارت دفاع ملی چین شد.

آفتاب نیوز: این کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در جلسه بررسی پیش نویس اصلاحیه قانون جزا و تصمیم گیری در مورد عزل و نصب مقامات، سرانجام امروز تکلیف رهبری وزارت دفاع ملی این کشور را روشن کرد. . و ژنرال «دونگ جون» را برای تصدی این سمت منصوب کرد. کد کشور را انتخاب کنید. […]

آفتاب نیوز:

این کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در جلسه بررسی پیش نویس اصلاحیه قانون جزا و تصمیم گیری در مورد عزل و نصب مقامات، سرانجام امروز تکلیف رهبری وزارت دفاع ملی این کشور را روشن کرد. . و ژنرال «دونگ جون» را برای تصدی این سمت منصوب کرد. کد کشور را انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، دونگ قبل از اینکه وزیر دفاع چین شود به عنوان فرمانده نیروی دریایی این کشور خدمت می کرد. با توجه به سابقه خدمت در دریای شمال، جنوب و شرق چین، تسلط خوبی بر این منطقه داشته و نقش مهمی در گسترش «حوزه دیپلماتیک ارتش خلق چین» و «بندر واقع در مسیر دریایی”. “.

این انتصاب در حالی صورت می گیرد که چند ماهی است که وزارت دفاع ملی چین بدون وزیر مانده است و برخی وزرای دفاع از کشورهای مختلف از جمله آمریکا به دلیل عدم حضور وزیر دفاع این کشور برنامه سفر خود به این کشور را لغو کرده اند. . یا زمانی که وزیر انتخاب خود را به تعویق انداخته بود. امید است که این انتصاب بتواند ارتباطات نظامی سطح بالا بین واشنگتن و پکن را تسهیل کند. وزرای دفاع دو کشور از نوامبر سال گذشته تاکنون صحبتی نداشته اند.

لی شانگفو که در اوایل سال جاری و بدون هیچ توضیحی در پی برکناری وزیر امور خارجه چین، کوین گانگ، به طور ناگهانی از کار برکنار شد، اولین وزیر دفاع چین بود که به دلیل فروش تسلیحات به روسیه در فهرست تحریم های آمریکا قرار گرفت و دومین وزیر یک چینی بود. . وزیر دولت که امسال به طور ناگهانی از سمت خود برکنار شد.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در دیدار با جو بایدن، همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست سانفرانسیسکو، با احیای کانال های ارتباطی نظامی بین دو کشور موافقت کرد. پکن به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان در ماه اوت اعتراض کرد.سال گذشته، ایالات متحده ارتباطات نظامی بین پکن و واشنگتن با تایوان را به حالت تعلیق درآورد.

تنش بین چین و ایالات متحده در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان در غیاب خطوط ارتباطی قابل اعتماد افزایش یافته است و خطر سوء تفاهم یا تشدید تنش را افزایش داده است.

یادآوری می شود که هو ژونگ مینگ، رئیس سابق ستاد نیروی دریایی چین، روز دوشنبه (25 دسامبر) به درجه دریاسالاری ارتقا یافت و اولین حضور عمومی خود را به عنوان فرمانده نیروی دریایی انجام داد، به این معنی که فرماندهی نیروی دریایی چین را بر عهده خواهد داشت. او جای دونگ جون را گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.