افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

افزایش 1.5 برابری گاز روسیه به چین با وجود جنگ در اوکراین – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 163311
افزایش 1.5 برابری گاز روسیه به چین با وجود جنگ در اوکراین – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک شرکت روسی گازپروم امسال عرضه گاز به چین 1.5 برابر افزایش می یابد. با توجه “الکسی میلر” مدیر کل شرکت گاز. راه رفتنمقدار گاز روسیه که قرار است به چین تحویل داده شود بیش از تعهدات قراردادی روسیه است. الکسی میلرمدیرعامل این شرکت به ولادیمیر پوتین […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، یک شرکت روسی گازپروم امسال عرضه گاز به چین 1.5 برابر افزایش می یابد.

با توجه “الکسی میلر” مدیر کل شرکت گاز. راه رفتنمقدار گاز روسیه که قرار است به چین تحویل داده شود بیش از تعهدات قراردادی روسیه است. الکسی میلرمدیرعامل این شرکت به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، غول گاز روسیه، گفت: گازپرومتحویل گاز طبیعی خود به چین را در سال جاری 1.5 برابر افزایش خواهد داد.

وی گفت: امسال صادرات گاز طبیعی به چین 1.5 برابر سال 2022 خواهد بود و عرضه گاز ما به چین برای سال 2025 حدود 38 میلیارد متر مکعب گاز برآورد شده است.

رئیس گازپروم وی گفت: رکورد گازرسانی روزانه به چین در 23 آذرماه ثبت شد که در حال حاضر بیشترین حجم گازرسانی روزانه به چین در حال انجام است که این حجم از تعهدات قراردادی ما بیشتر است.

با وجود جنگ در اوکراین و اعمال تحریم های غرب، اداره گمرک چین هفته گذشته اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در نیمه اول سال جاری با 36.5 درصد افزایش به 134 هزار و 104 میلیون دلار رسیده است.

در این بازه زمانی، یعنی از ژانویه تا جولای، واردات چین از روسیه 62545 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال 2022، 73.4 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر صادرات روسیه به چین با 24.8 درصد افزایش به 39462 میلیون دلار رسید. تنها در فروردین ماه مبادلات تجاری دو کشور به 19228 میلیون دلار رسید که ارزش صادرات روسیه به چین 9606 میلیون دلار و ارزش صادرات چین به روسیه 9621 میلیون دلار بوده است.

همچنین مایکل شستیدنخست وزیر روسیه اعلام کرده است که تقریباً تمامی مبادلات تجاری بین مسکو و پکن به روبل یا یوان انجام خواهد شد و استفاده از ارزهای غربی از جمله دلار در تعاملات تجاری دوجانبه به طور کامل کنار گذاشته شده است.

میشتاین این اظهارات را در جریان دیدار با همتای چینی خود لی کیانگ هفته گذشته بیان کرد و گفت که ما به گسترش استفاده از ارزهای ملی در مبادلات تجاری خود ادامه خواهیم داد.

وی که در سفری دو روزه به پکن سفر کرده بود، تاکید کرد: اگر در سال 2020 سهم ارزهای ملی در تجارت دوجانبه تنها 20 درصد بود، اکنون توانسته ایم استفاده از ارزهای کشورهای ثالث را به طور کامل در مبادلات خود کنار بگذاریم. دو طرفه تجارت

وی با اشاره به تقویت روابط تجاری دو کشور گفت: در اردیبهشت ماه یک مجمع اقتصادی در شانگهای چین برگزار شد که موفق شد 1500 شرکت از دو کشور را جذب کند.

نخست وزیر روسیه همچنین تاکید کرد که ما در حال ایجاد یک محیط راحت برای شرکت های تجاری برای فعالیت در بازارهای چین و روسیه هستیم.

نخست وزیر چین همچنین گفت: همکاری مسکو و پکن در حال افزایش است و به دلیل افزایش تنش ها در سطح بین المللی، اهمیت چین روز به روز بیشتر می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163311

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.