افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

زمین های بانک ایران نزدیک به زمین ورشکستگی زیان خالص 5137 میلیارد تومانی ارزش بازار 1730 میلیارد!

  • کد خبر : 162607
زمین های بانک ایران نزدیک به زمین ورشکستگی زیان خالص 5137 میلیارد تومانی ارزش بازار 1730 میلیارد!

هادی بهرامی بازار: بخش بانکی که در حال حاضر جزو 10 بخش برتر بورس است، در دهه 80 وارد این بازار شد و توانست در کمتر از یک دهه به جایگاه قابل قبولی دست یابد. در واقع صنعت بانکداری علیرغم مدت کوتاهی که از ورود آن به بورس می گذرد، از پایه و سوابق محکمی […]

هادی بهرامی بازار: بخش بانکی که در حال حاضر جزو 10 بخش برتر بورس است، در دهه 80 وارد این بازار شد و توانست در کمتر از یک دهه به جایگاه قابل قبولی دست یابد. در واقع صنعت بانکداری علیرغم مدت کوتاهی که از ورود آن به بورس می گذرد، از پایه و سوابق محکمی برخوردار است. تحلیل و تحقیق صنعت بانکداری به دلیل نقش مهم آن در اقتصاد کشور و گردش نقدینگی حائز اهمیت است. در ادامه به تحلیل جامع بانک زمین ایران می پردازیم.

ارزش بازار بانک زمین ایران در بورس 1.73 میلیارد تومان است و در حال حاضر ارزش معاملاتی آن 1.1 میلیارد تومان است!

معرفی و موقعیت شرکت.

بانک ایرانزمین که در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۳۸۷ از دارایی های موسسه مالی و اعتباری مولی المحدین تاسیس گردید. بخشی از سهام این بانک در سال 1389 در بورس اوراق بهادار تهران عرضه شد و هم اکنون اکثریت سهام آن در اختیار موسسه خیریه مولی المحدین، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی صنعت نفت و بنیاد شهید و امور ایثارگران است. ارزش بازار بانک زمین ایران در بورس 1.73 میلیارد تومان است و در حال حاضر ارزش معاملاتی آن 1.1 میلیارد تومان است!

ترکیب سهامداران اصلی.

سهامداران اصلی بانک ایران زمین شامل شرکت های خصوصی یا نیمه خصوصی است که ممکن است آرمان نیکو سگال، آیان کاوالیم پویای دانا، ایرانیان نیکان سرشت سرزمین، پاک انرژی نیکو گستر، سرمایه گذاری مدبران اختاز، توسعه بین المللی خراسان جنوبی، سرمایه فرید نگار باشد. . سرمایه گذاری شرق، جراح نگر توس، سرمایه گذاری همگامان تجارت، آسا گستران خراسان، آرمان پدیده خراسان، شرکت شهید، سرمایه گذاری ایرانیان بین المللی و برخی شرکت های خصوصی دیگر. شرکت آرمان نیکو سگال با 9.9 درصد و 395 میلیون سهم بزرگترین مالک بانک ایران زمین است.

بر اساس صورت های مالی شش ماهه جدید، هزینه های اداری و عمومی شرکت بدون احتساب مالیات بالغ بر 892 میلیارد تومان و زیان خالص 5.137 میلیارد تومان است. بر اساس تحلیل انجام شده تا پایان سال 1402 هزینه های عمومی و اداری با افزایش 5 درصدی و نسبت قیمت به درآمد 0.17- برآورد شده است. قیمت سهام و زمین در صورت بازیابی حمایت از دست رفته 615 تومانی ممکن است به اهداف بالاتری برسد. در غیر این صورت افت تا 300 تومان ادامه خواهد داشت!

تجزیه و تحلیل صورت سود و زیان.

سود تسهیلات بانک در پایان سال 1401 بالغ بر 4 میلیارد و 346 میلیون تومان بوده که از این میزان 12 هزار و 900 میلیارد تومان سود حساب استفاده شده است. بانک ایران زمین از سرمایه گذاری های جدید خود 447 میلیارد تومان سود کسب کرده است. این شرکت ۱۲ هزار و ۵۱۲ میلیون تومان زیان خالص داشته است. زیان مجمع این شرکت در مرداد ماه امسال 3100 تومان بوده که نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
بر اساس صورت های مالی شش ماهه جدید، هزینه های اداری و عمومی شرکت بدون احتساب مالیات بالغ بر 892 میلیارد تومان و زیان خالص 5.137 میلیارد تومان است. بر اساس تحلیل انجام شده در پایان سال 1402 هزینه های اداری و عمومی با افزایش 5 درصدی به مبلغ 1800 میلیارد تومان و زیان خالص شرکت با کاهش 20 درصدی به مبلغ 10300 میلیارد تومان با نسبت قیمت به درآمد رسید. 0.17 برآورد شده است.

تحلیل تکنیکال

از سپتامبر 2019، سهام و زمین ها به طور مداوم در حال سقوط بوده و حمایتی را که تشکیل داده بودند از دست داده اند. قیمت نسبت به بالاترین سطح تاریخ 79 درصد کاهش یافته است و به نظر می رسد هدف بزرگ بعدی حمایت از 300 تومان باشد. بازگشت قیمت به ارقام بالاتر به معنای آغاز یک روند صعودی نیست و نقش یک عقب نشینی خارجی را ایفا خواهد کرد. در صورت بازیابی حمایت از دست رفته 615 تومانی، می توان انتظار چرخش و آغاز روند صعودی را داشت…

لازم به ذکر است که تحرکات در بخش بانکی برای کارشناسان اقتصادی، تحلیلگران بازار مالی و سرمایه گذاران مهم است. به همین دلیل توصیه می شود برای درک وضعیت شرکت به صورت های مالی و نمودارهای قیمت مراجعه کنید. برای تحلیل جامع وضعیت بنیادی شرکت های بانکی باید به میزان دارایی ها، کیفیت و دامنه ارائه خدمات، درآمد عملیاتی، سیاست های دولت و موارد دیگر توجه شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162607

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.