افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

هواپیمای جدید کره شمالی، کابوس آمریکا و کره جنوبی / عکس

  • کد خبر : 156595
هواپیمای جدید کره شمالی، کابوس آمریکا و کره جنوبی / عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه هشدار و کنترل زودهنگام هوایی (آواکس) در صورت عملیاتی شدن می‌تواند کره شمالی را از حملات هوایی یا موشکی همسایه جنوبی خود مطلع کند. البته چنین دارایی ارزشمندی در روز نبرد به هدف اصلی دشمنان تبدیل خواهد شد. Decker Ault از موسسه تحقیقاتی جیمز مارتین اولین کسی بود که با […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه هشدار و کنترل زودهنگام هوایی (آواکس) در صورت عملیاتی شدن می‌تواند کره شمالی را از حملات هوایی یا موشکی همسایه جنوبی خود مطلع کند. البته چنین دارایی ارزشمندی در روز نبرد به هدف اصلی دشمنان تبدیل خواهد شد.

Decker Ault از موسسه تحقیقاتی جیمز مارتین اولین کسی بود که با مشاهده تصاویر ماهواره‌ای به‌دست‌آمده از Planet Labs، وجود پروژه ساخت‌وساز Awax در کره شمالی را فاش کرد.

بیشتر بخوانید:

در این تصاویر می توانید یک هواپیمای ایلیوشین ایل-76 را در فرودگاه بین المللی پیونگ یانگ مشاهده کنید و مشخص است که رادارها و سایر عناصر لازم برای یک هواپیمای کنترلی و هشدار اولیه در بالای بدنه آن استفاده شده است.

جدیدترین تصویر مربوط به 12 دسامبر است که به وضوح نصب پوشش آنتن یا رادوم روی بدنه IL-76 را نشان می دهد. اگرچه ممکن است احتمال تغییرات و کاربردهای دیگری در هواپیما وجود داشته باشد، اما با توجه به تغییرات در قسمت بالایی بدنه و اندازه ابزارها، تقریباً می توان با اطمینان بسیار زیاد کره شمالی به زودی دارای سیستم هشدار اولیه هوابرد خواهد بود. . و سیستم کنترل

Il-76 متعلق به Air Crew، شرکت هواپیمایی دولتی کره شمالی؛ بر اساس اطلاعات موجود، سه فروند IL-76MD در اختیار دارد.

حضور آواکس در نیروی هوایی کره شمالی یک گام بزرگ رو به جلو است، زیرا اکثر پرندگان این نیرو جنگنده های قدیمی و منسوخ هستند، از جمله شنیانگ F5 که نسخه چینی میگ 17 روسی است.

اگرچه نمی توان به طور قطعی در مورد توانایی های فرماندهی و کنترل رزمی مدرن آواکس کره شمالی اظهار نظر کرد، اما عملیاتی شدن این پرنده پوشش راداری قابل توجهی را فراهم می کند و داده های جمع آوری شده توسط آن را می توان با ایستگاه های پرتاب موشک های مستقر در خشکی به اشتراک گذاشت.

آبنما: راندن

بیشتر بخوانید:

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=156595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.