افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

تعیین جریمه 5 میلیون تومانی برای پزشکان

  • کد خبر : 153873
تعیین جریمه 5 میلیون تومانی برای پزشکان

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوزرجبی راد، قاضی دادسرای جرایم پزشکی در گفت و گوی رادیویی گفت: در این زمینه با دو مشکل مواجه هستیم: اول. افراد پزشکی که صلاحیت ورود به عرصه جراحی زیبایی را ندارند و ثانیاً افراد غیرپزشکی که جامعه آنها را «پزشکان قلابی» می نامد و قانون آنها را «مداخلات پزشکی بدون […]

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوزرجبی راد، قاضی دادسرای جرایم پزشکی در گفت و گوی رادیویی گفت: در این زمینه با دو مشکل مواجه هستیم: اول. افراد پزشکی که صلاحیت ورود به عرصه جراحی زیبایی را ندارند و ثانیاً افراد غیرپزشکی که جامعه آنها را «پزشکان قلابی» می نامد و قانون آنها را «مداخلات پزشکی بدون مجوز» می نامد.

ادامه مطلب

بلاگرهای روانی و کپی‌کت‌ها برای همه یکسان هستند/موارد بزرگ یک شبه اتفاق نمی‌افتد

وی افزود: سازمان نظام پزشکی باید عملکرد پزشکانی را که صلاحیت و تجربه ورود به عرصه جراحی زیبایی را ندارند، اما وارد این عرصه می شوند، بررسی و نظارت کند. در موارد سهل انگاری پزشکی مربوط به جراحی های زیبایی، شکایات اصلی از پزشکان عمومی و در بهترین حالت جراحان عمومی است که باید سازمان نظام پزشکی با آنها برخورد کند.

قاضی دادسرای جرایم پزشکی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین مشکلات ما بحث دخالت های غیرمجاز در حوزه پزشکی است. با حصول اطمینان از اجرای قانونی این ماده 3 آیین نامه امور پزشکی، متأسفانه این قانون در سال 1379 اصلاح و مجازات مداخله کننده در امور پزشکی و تأسیس مؤسسه پزشکی غیرمجاز تا سقف 5 میلیون تومان اعلام شد. .

وی اصلاح قانون در این زمینه را ضروری دانست و ادامه داد: از سال 1379 تا امروز با وجود اینکه جریمه های بسیاری از مجازات ها افزایش یافت اما اقدامی در این زمینه صورت نگرفت.

این قاضی دادسرای جرایم پزشکی تصریح کرد: این موضوع را برای نمایندگان کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی توضیح دادیم و کمیسیون نیز آمادگی خود را برای اصلاح این قانون اعلام کرد و امیدواریم این قانون اصلاح شود. . برای کاهش تخلفات

زیبایی به قیمت جان و جریمه 5 میلیون تومانی برای پزشکان!

دکتر اژدری متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی و عضو انجمن متخصصین جراحی پلاستیک نیز در این برنامه رادیویی اظهار داشت: متاسفانه از یک سو شاهد افزایش شدید تقاضا برای عمل های زیبایی در آن هستیم. از طرفی به دلیل گردش مالی بالا وارد این عرصه شد و از طرفی افراد غیرمتخصص، غیر پزشک و افراد فاقد صلاحیت اقدام به انجام عمل های زیبایی و جذب بیماران می کنند.

وی افزود: فقط کسانی که مجاز به انجام جراحی زیبایی هستند، اولاً پزشک هستند و ثانیاً دوره خود را گذرانده اند، اما بسیاری از افرادی که پزشک نیستند اعم از تکنسین و کادر پزشکی وارد عرصه جراحی زیبایی شده و انجام داده اند. جراحی های زیبایی ، اما چون برخورد نکردن با آنها گستاخانه تر شده است.

یکی از اعضای انجمن فوق تخصصی جراحی پلاستیک تصریح کرد: قانون به صراحت مشخص کرده است که چه کسانی صلاحیت و مجوز انجام جراحی زیبایی را دارند اما به دلیل اینکه درمان لازم انجام نمی شود، تعداد پرونده های پزشکی و تعداد شاکیان در این زمینه است. بسیار بالا

یکی از اعضای تیم جراحی پلاستیک از مناطق محروم بر لزوم برخورد قانونی و جدی با افراد غیرپزشکی که وارد عرصه زیبایی و جراحی زیبایی می شوند، در شرایطی که شرایط لازم را ندارند، تاکید کرد.

دکتر اژدری با اشاره به اینکه بسیاری از جراحی های زیبایی زیرزمینی و در مناطق ناشناخته کشور انجام می شود، تصریح کرد: پزشکان در کشورهای اسلامی از ما انتقاد می کنند که عکس های برهنه و نامناسب جراحی زیبایی را در اینترنت قرار می دهیم در حالی که پزشکان هرگز چنین کاری را انجام نمی دهند. چیزی است و از افراد غیر پزشک و غیر متخصص است.

یکی از اعضای انجمن فوق تخصصی جراحی پلاستیک علت تخلفات و تخلفات در این زمینه را عدم نظارت و گردش مالی بسیار بالا عنوان کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=153873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.