افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

چرا تغییر نرخ اینترنت موبایل و ثابت ضروری است؟

  • کد خبر : 150123
چرا تغییر نرخ اینترنت موبایل و ثابت ضروری است؟

به گزارش بازار، در ابتدا و قبل از تحلیل دلایل فنی این تفاوت قیمت باید گفت که این سوال در واقع هنوز فقط برای کاربران و برخی رسانه های ایرانی وجود دارد و محل ابهام است. چرا که ایران جزو معدود کشورهای جهان است که نرخ استفاده از اینترنت همراه آن به میزان قابل توجهی […]

به گزارش بازار، در ابتدا و قبل از تحلیل دلایل فنی این تفاوت قیمت باید گفت که این سوال در واقع هنوز فقط برای کاربران و برخی رسانه های ایرانی وجود دارد و محل ابهام است.

چرا که ایران جزو معدود کشورهای جهان است که نرخ استفاده از اینترنت همراه آن به میزان قابل توجهی بالاتر از نرخ استفاده از اینترنت ثابت است. همه می دانند که نرخ اینترنت ثابت بسیار کمتر از اینترنت موبایل است و اکثر کاربران از طریق پلتفرم های ثابت به اینترنت دسترسی دارند.

اما به دلیل سیاست‌های نادرست و بعضا سیاسی و متعاقب آن عدم سرمایه‌گذاری کافی در زیرساخت‌های اینترنت ثابت، اکنون بخش بزرگی از کاربران اینترنت در ایران را کاربران اینترنت موبایل تشکیل می‌دهند و هرگونه تغییر تعرفه در این بخش نیز واکنش‌ها و نارضایتی‌ها را به دنبال دارد.

پیش از این دلایل زیادی برای اجتناب‌ناپذیری افزایش هزینه‌های ارتباطی در ایران ذکر شده است که از آن جمله می‌توان به تورم‌های پی در پی تعداد زیادی کالا و خدمات، جهش نرخ دلار در برابر ارز، هزینه تحریم‌ها، افزایش حقوق‌ها اشاره کرد. و دستمزد و غیره بار دیگر، به دلایل عمدتاً سیاسی در گذشته، از رشد نرخ ارتباطات مطابق با تورم و سایر شاخص‌های اقتصادی که بر شرکت‌ها و اپراتورهای ارتباطی تأثیر می‌گذارند، جلوگیری شده است.

در نتیجه این رویکرد، آمارهای رسمی نشان می‌دهد که با توجه به افزایش هزینه‌های اپراتورهای ایرانی به دلیل تورم و ثابت ماندن تعرفه‌های چند ساله، سرمایه‌گذاری آنها در توسعه زیرساخت‌ها در سال‌های اخیر به یک سوم کاهش یافته است.

این موضوع نیز پیامدهای خاص خود را دارد و اثرات آن همزمان با افزایش روزافزون کاربران، کاربران و محتوای بیشتر در حوزه اینترنت، از طریق اشباع زیرساخت‌های موجود و در نتیجه کاهش کیفیت و سرعت دسترسی به اینترنت آشکار می‌شود. ، و این روند ادامه دارد. شما خواهید داشت.

اما در عین حال مطالعات و مقالات خارجی دلایل فنی و دقیق گرانی اینترنت همراه نسبت به اینترنت ثابت را بیان کرده اند با این توضیح که در کشورهای مورد مطالعه بر خلاف ایران اساس دسترسی به اینترنت اینترنت ثابت و جهش های مداوم است. در نرخ ارز و مشکل تورم، حقوق و تحریم ندارند.

با این توضیح ویژه که در راستای شرایط ایران است، برخی از مهمترین دلایل تفاوت و هزینه اینترنت همراه نسبت به اینترنت ثابت به شرح زیر است:

دلیل اول این است که زیرساخت های مورد نیاز اینترنت همراه بسیار پیچیده تر، متنوع تر و گران تر از تجهیزات اینترنت ثابت است که برخی از آنها شامل دکل های تلفن همراه و تجهیزات شبکه می شود که در مقایسه با زیرساخت اینترنت ثابت بسیار گران تر هستند، مانند کابل و روترها آنها چیزهای بیشتری برای ساخت و نگهداری دارند. این هزینه اغلب در قالب هزینه های بالاتر به مصرف کنندگان منتقل می شود.

دلیل دوم این است که اینترنت موبایل اغلب نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در فناوری و مجوزهای طیف برای ارائه اتصالات سریع و مطمئن دارد که می تواند به هزینه های بالاتر برای ارائه دهندگان اینترنت تلفن همراه کمک کند.

به عبارت دیگر، اولاً یک اپراتور برای احیای خدمات خود باید از طیف فرکانسی گسترده استفاده کند و مشکل اینجاست که این طیف نه تنها رایگان است، بلکه به دلیل محدودیت فرکانس بسیار گران است و توسط دولت ها مجوز و واگذار می شود. . این مجوز نیز اغلب از طریق مزایده و مناقصه های میلیونی و حتی میلیاردی انجام می شود. این باعث ایجاد مانعی با هزینه بالا برای ورود می شود که سپس به مشتریان منتقل می شود.

دلیل سوم این است که پس از اعطای طیف، یک اپراتور با هزینه های بالای زیرساخت و پیکربندی مواجه می شود. آنها مجبورند ایستگاه های پایه بسیاری را در سراسر کشور، از داخل شهرها گرفته تا تمام بزرگراه ها و جاده ها بسازند تا از پوشش مشتری اطمینان حاصل کنند. اینها شامل همه چیز از املاک و مستغلات برای ایستگاه های پایه، حمل و نقل، هزینه های طیف، تعمیر و نگهداری مکرر، تامین برق و امنیت، و تعداد زیادی پرسنل و نیروی کار، و سایر هزینه هایی است که بسیار بالاتر از هزینه های اپراتورهای ثابت است.

چهارمین دلیل گران‌تر بودن اینترنت موبایل نسبت به اینترنت ثابت در سراسر جهان این است که فناوری شبکه تلفن همراه دستخوش به‌روزرسانی‌ها و بهبودهای مکرر می‌شود. به عنوان مثال، در حال حاضر این آخرین نسل از 5G است که نیاز به زیرساخت و استقرار کاملاً جدید دارد. حتی زمانی که پیاده سازی کامل می شود، به روز رسانی های مکرری برای بهبود فناوری وجود دارد. این ارتقا برای اپراتورهای تلفن همراه نیز بسیار گران است، به این معنی که هزینه ها به مشتریان منتقل می شود.

از سوی دیگر، به طور طبیعی و متداول در دنیا، دسترسی آسان و غیر ضروری کاربر نهایی و اتصال تجهیزات ویژه به اینترنت موبایل در هر زمان و بدون محدودیت مکانی و موبایلی نیز مزیت رقابتی و تفاوت قیمت بین سه گوشی موبایل محسوب می شود. و اپراتورهای ثابت

و در نهایت عامل دیگری که در سایر کشورها لحاظ شده و در ایران رخ نمی دهد این است که علاوه بر این، طرح های اینترنت همراه معمولاً هزینه دستگاه (مانند گوشی هوشمند یا تبلت) را در نرخ درج می کنند، در حالی که طرح های اینترنت همراه ثابت است. اینترنت معمولا شامل هزینه دستگاه می شود. شامل نمی شود. زیرا بسیاری از اپراتورهای تلفن همراه دنیا تقریبا هر ساله علاوه بر ارائه خدمات اینترنتی، گوشی های جدید و مدرنی را نیز به کاربران خدمات خود ارائه می دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=150123

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.