افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

کارشناس وزارت دارایی رژیم صهیونیستی: اقتصاد اسرائیل با جنگ وارد رکود شد.

  • کد خبر : 136279
کارشناس وزارت دارایی رژیم صهیونیستی: اقتصاد اسرائیل با جنگ وارد رکود شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از آناتولی، شموئل آبرامسون، اقتصاددان ارشد وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که در نتیجه تجاوزات بیش از بیش از این رژیم به نوار غزه. در 50 روز گذشته، رشد تولید ناخالص داخلی 1.4 درصد کاهش خواهد یافت و در سال 2023 روی 2 […]

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از آناتولی، شموئل آبرامسون، اقتصاددان ارشد وزارت دارایی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد که در نتیجه تجاوزات بیش از بیش از این رژیم به نوار غزه. در 50 روز گذشته، رشد تولید ناخالص داخلی 1.4 درصد کاهش خواهد یافت و در سال 2023 روی 2 درصد تثبیت خواهد شد.

بر اساس یک مطالعه اقتصادی که پنجشنبه شب منتشر شد، آبرامسون گفت که اعداد رشد پیش بینی شده در سال جاری به این معنی است که اقتصاد اسرائیل با فرض رشد سالانه جمعیت 2 درصد وارد رکود خواهد شد.

در رابطه با وضعیت اقتصادی رژیم صهیونیستی در سال آینده، این گزارش تاکید می‌کند که «به دلیل عدم قطعیت بالای وضعیت جنگ (در نوار غزه)، سناریوهای متعددی تهیه شده است.

نویسنده می گوید: در سناریوی اصلی که پیش بینی ها بر آن استوار است، اقتصاد اسرائیل در سال 2024 رشد 1.6 درصدی خواهد داشت و این سناریو بر این فرض استوار است که جنگ تا سه ماهه اول سال 2024 ادامه داشته باشد.

وی افزود: بر اساس «سناریوی احیای سریع» رشد اقتصاد اسرائیل در سال آینده 2.2 درصد و بر اساس «سناریوی بهبود آهسته» 0.2 درصد خواهد بود.

این اقتصاددان برجسته صهیونیست در پیش بینی های سال 2023 اعلام کرد که تاثیر جنگ بر احساس امنیت ساکنان اسرائیل باعث تضعیف اعتماد مصرف کننده و کاهش مصرف خصوصی شده است که این موضوع نیز تحت تاثیر کاهش درآمد خانوارها قرار گرفته است.

انتظار می رود رشد مصرف خصوصی در سال 2023 فقط 0.1٪ باشد و انتظار می رود صادرات 0.6٪ کاهش یابد در حالی که انتظار می رود واردات به دلیل کاهش تقاضا 4.4٪ کاهش یابد.

آبرامسون در پایان این گزارش پیروزی در جنگ علیه غزه را برای بهبود اقتصاد رژیم صهیونیستی مهم دانست.

در همین راستا، لیدر کاپیتال مارکتس، شرکت مشاوره مالی رژیم صهیونیستی، پیش از این پیش بینی کرده بود که تجاوز به نوار غزه ممکن است در سال جاری و آینده 48 میلیارد دلار برای اقتصاد اسرائیل هزینه داشته باشد و احتمالا اسرائیل هزینه آن را خواهد پرداخت. دو سوم تمام هزینه های جنگ را متقبل می شود، در حالی که ایالات متحده بقیه را به عنوان کمک نظامی پرداخت می کند.

این در حالی است که شورای اقتصاد داخلی رژیم صهیونیستی که نهادی وابسته به کابینه این رژیم است، در گزارشی که چند روز پیش منتشر کرد، اعلام کرد که هزینه جنگ برای اقتصاد اسرائیل می تواند به 200 میلیارد مثقال برسد. (54 میلیارد دلار).

طبق گزارش بلومبرگ، ارقام لیدر کپیتال به این معناست که کابینه اسرائیل برای مبارزه با “بدترین درگیری مسلحانه در نیم قرن اخیر” باید دوباره وام بگیرد.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته و پس از عملیات تهاجمی الاقصی، با حملات بی وقفه خود به نوار غزه حمله کرده است که نزدیک به 15 هزار شهید بر جای گذاشته است. این در حالی است که آتش بس موقت چهار روزه رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت 7 صبح دیروز جمعه 24 نوامبر اجرایی شد.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=136279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.