افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

گروه خودروسازی سایپا 6 خودروی برقی جدید را به عموم مردم معرفی کرد

  • کد خبر : 129966
گروه خودروسازی سایپا 6 خودروی برقی جدید را به عموم مردم معرفی کرد

به گزارش بازار به نقل از سایپا، امیرحسین طیبی مدیر مطالعات راهبردی و رسانه ای گروه خودروسازی سایپا در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در نشست مشترک با مجموعه های دانش بنیان، مولفه ها سازندگان و دیگر فعالان این حوزه گفتند: گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه ۶ خودروی جدید برقی را در معرض […]

به گزارش بازار به نقل از سایپا، امیرحسین طیبی مدیر مطالعات راهبردی و رسانه ای گروه خودروسازی سایپا در حاشیه دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو در نشست مشترک با مجموعه های دانش بنیان، مولفه ها سازندگان و دیگر فعالان این حوزه گفتند: گروه خودروسازی سایپا در این نمایشگاه ۶ خودروی جدید برقی را در معرض دید عموم قرار داده است.

وی با اشاره به مزایای خودروهای برقی گفت: اولین موضوعی که در این زمینه بسیار حائز اهمیت است کاهش آلودگی های زیست محیطی است، این امر باعث کاهش مصرف دی اکسید کربن و گازهای گلخانه ای می شود، صنایع قدیمی در کشور وجود دارند که به نوعی آنها را از بین می برند. باعث آسیب زیست محیطی شود. آلودگی، اما حرکت در این راستا شکل گرفته است.

وی افزود: تکنولوژی در شرکت های خودروسازی دنیا تغییر کرده است و شرکت های زیادی در زمینه الکترونیک فعالیت می کنند و در حوزه خودروهای برقی تولید باتری بسیار حائز اهمیت است و در بین 10 تولید کننده برتر باتری در جهان 6 شرکت چینی حضور دارند. 3 شرکت کره ای و یک ژاپنی فعال هستند.

مدیر مطالعات راهبردی و رسانه ای گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: چالش خودروهای برقی تامین باتری های لیتیومی است که باید برای تولید داخلی تصمیم گیری شود. همچنین در بازیافت این باتری ها باید تصمیم درستی گرفته شود تا با مشکلات و مسائل زیست محیطی مواجه نشویم.

وی با اشاره به مزایای دیگر خودروهای برقی از جمله کاهش آلودگی صوتی تصریح کرد: این خودروها بی صدا یا بسیار بی صدا هستند و آلودگی صوتی آنها به حداقل رسیده است.

طیبی تاکید کرد: وزارت حراست خودروسازان داخلی را موظف کرده تا سالانه 5 درصد مصرف سوخت را کاهش دهند، بنابراین خودروسازان برای تحقق این امر باید از فناوری های نوین استفاده کنند.

وی گفت: روند توسعه خودروها از خودروهای بنزینی و دیزلی به خودروهای هیبریدی و سپس برقی رسیده است، اما در کشور ما به دلیل تحریم های ظالمانه توجه چندانی به توسعه خودروهای هیبریدی نشده است، اما گروه سایپا تلاش برای توسعه سبد محصولات آن به سه مدل بنزینی، هیبریدی و برقی تقسیم خواهد شد.

طیبی افزود: از آنجایی که قیمت سوخت در دنیا بسیار گران است، خودروسازان جهانی به سمت تولید خودروهای برقی رفته اند، هرچند هنوز تولید خودروهای برقی در بسیاری از کشورهای اروپایی دنبال نشده و تاکنون حدود 30 میلیون خودرو برقی بوده است. وسايل نقليه. در سراسر جهان خودرو تولید شده است، اما تعداد آنها بسیار کم است.

مدیر مطالعات راهبردی و رسانه گروه خودروسازی سایپا گفت: علاوه بر ایجاد زیرساخت برای خودروهای برقی، فرهنگ سازی مناسب برای افزایش تمایل مردم به خرید خودروهای برقی با در نظر گرفتن مزیت های بی شمار خودروهای برقی ضروری است. ماشین ها. مبحث خودروهای برقی موضوع بسیار جدیدی است و اکثر مردم اطلاعات کافی در مورد آن ندارند، بنابراین سیاست گذاران می توانند با برنامه ریزی پیرامون آن فرهنگ سازی کنند.

وی افزود: برنامه مدیران سیاسی در مرحله اول برای ناوگان حمل و نقل عمومی ورود 50 هزار تاکسی برقی و 200 هزار موتورسیکلت برقی است. برای انجام این روند قطعا دولت به سمت ایجاد زیرساخت های لازم حرکت خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129966

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.