افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

“جاده ای جهنمی به سوی رویایی غیرممکن” دیدگاه نیویورک تایمز از تجاوزات صهیونیست ها به غزه

  • کد خبر : 123220
“جاده ای جهنمی به سوی رویایی غیرممکن” دیدگاه نیویورک تایمز از تجاوزات صهیونیست ها به غزه

نیویورک تایمز در مقاله ای گزینه هایی را برای پایان دادن به جنگ غزه پیشنهاد کرد و به آمریکا هشدار داد که کورکورانه از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت نکند. در این گزارش آمده است: تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه خیره کننده است. بیش از 10300 فلسطینی از آغاز این جنگ جان خود را از […]

نیویورک تایمز در مقاله ای گزینه هایی را برای پایان دادن به جنگ غزه پیشنهاد کرد و به آمریکا هشدار داد که کورکورانه از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت نکند. در این گزارش آمده است: تعداد غیرنظامیان کشته شده در غزه خیره کننده است. بیش از 10300 فلسطینی از آغاز این جنگ جان خود را از دست داده اند که 4100 نفر از آنها کودک هستند. اوضاع در کرانه باختری و بیت المقدس شرقی نیز آشفته است و دست کم 155 فلسطینی کشته و 2150 فلسطینی بازداشت شده اند. کم کم زمزمه پاکسازی قومی در میان سیاستمداران اسرائیلی و شهرک نشینان صهیونیست بلندتر از قبل می شود.

در شمال سرزمین های اشغالی، تبادل آتش بین نیروهای حزب الله لبنان و نظامیان صهیونیست ممکن است این روزها به درگیری جدی تبدیل شود و بخش بزرگی از لبنان و سرزمین های اشغالی را در بر گیرد. از سوی دیگر، اگرچه آمریکا مدعی است افزایش نیروهای نظامی خود در منطقه با اهداف بازدارنده انجام شده است، اما این پیام را به رژیم صهیونیستی می دهد که می تواند آمریکا را وارد این جنگ کند. اقدامی که احتمال اشتباه محاسباتی و عدم قطعیت میدان جنگ را بیشتر خواهد کرد. یک فاجعه منطقه ای در مقیاس بزرگ قبلاً رخ داده است و سؤال این است که وضعیت تا کجا بدتر خواهد شد.

اکثر رهبران جهان، همه رهبران جهان عرب و 18 سازمان ملل متحد، با اشاره به خطر گسترش این درگیری به سایر مناطق خاورمیانه، خواستار آتش بس فوری شده اند. با این حال، ایالات متحده، اسرائیل و چندین دولت اروپایی مخالف آتش بس هستند. این گروه همچنین خطر گسترش درگیری را می پذیرد، اما تاکید می کند که اسرائیل باید به تلاش برای از بین بردن حماس در غزه در تلافی حمله حماس در 7 اکتبر (15 مهر) به مواضع اسرائیل در سرزمین های اشغالی ادامه دهد. اگر چه این باعث قربانیان غیرانسانی بسیاری خواهد شد.

نیویورک تایمز در گزارش خود به دو راه حل کوتاه مدت و بلند مدت برای پایان دادن به این جنگ اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: در کوتاه مدت باید دانست که توقف مخاصمات اولین گام برای دستیابی به آتش بس دائمی است؛ گزینه ای که اسرائیل تا امروز آن را نپذیرفته و حتی بنیامین نتانیاهو با درخواست اخیر واشنگتن مخالفت کرده است. ایجاد مکث های بشردوستانه

به نوشته این روزنامه، قطر از نخستین روزهای آغاز جنگ جدید غزه در پشت صحنه تلاش می کند در مذاکرات حماس، آمریکا و رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرا میانجیگری کند. به گفته منابع آگاه، ماه گذشته طرفین به توافق برای آزادی اسرا توسط حماس در ازای آتش بس پنج روزه نزدیک شده بودند، اما رژیم صهیونیستی با حمله زمینی به غزه، این توافق میان مدت را زیر پا گذاشت.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد که آزادی چند زندانی اسرائیلی توسط حماس می تواند ساکنان سرزمین های اشغالی را وادار کند تا به کابینه نتانیاهو فشار بیاورند تا به جای حمله به غزه، بر آزادی اسرای باقی مانده تمرکز کند. این روزنامه توصیه می کند که آمریکا با همکاری قطر و سایر کشورهای منطقه که امکان گفتگو با رژیم صهیونیستی را دارند، همین سیاست را در پیش گرفته و برای آزادی زندانیان تلاش کند. اگر نتانیاهو اصرار دارد که حمله به غزه را در اولویت قرار دهد، ایالات متحده باید تلاش های خود را بر متقاعد کردن سایر اعضای کابینه نتانیاهو متمرکز کند. حتی به قیمت خروج نتانیاهو از قدرت.

در این گزارش همچنین آمده است که «تعهد اسرائیل به از بین بردن حماس» احتمالاً به آرزویی دست نیافتنی تبدیل خواهد شد. این روزنامه یادآور می شود که حمله حماس به مواضع اسرائیل در 7 اکتبر نشان داد که اسرائیل نمی تواند با ظلم به فلسطینیان و خاموش کردن جنبش مقاومت فلسطین، امنیت یهودیان ساکن در سرزمین های اشغالی را تامین کند.

این روزنامه تعهد رژیم صهیونیستی به نابودی حماس را نتیجه تصویر غلطی است که صهیونیست ها از این جنبش فلسطینی دارند. در این گزارش آمده است: حماس یک گروه مسلح و جریان سیاسی در نوار غزه است که در 15 سال گذشته کنترل این منطقه را در دست دارد و برخلاف گروه های تروریستی مانند داعش با گوشت و خون جامعه فلسطین آمیخته است. محبوبیت حماس به خاطر خشن بودن فلسطینی ها نیست، بلکه به این دلیل است که آنها هیچ راهی برای آزادی فلسطین (به جز مقاومت مسلحانه) نمی بینند.

از سوی دیگر تشدید اشغال کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی و گسترش شهرک‌سازی‌ها باعث شده است که گزینه‌های پیشنهادی تشکیلات خودگردان دیگر در میان فلسطینی‌ها پذیرفته نشود.

نیویورک تایمز پیشنهاد می کند که نهادهایی مانند سازمان آزادیبخش فلسطین و سایر سازمان های خودمختار فاقد مشروعیت و فاقد اعتبار، جایگاه نمایندگی و استراتژی روشن برای آزادی فلسطین هستند. این نهادها باید بازنگری شوند و مشارکت آنها به اعضای کلیدی مانند حماس گسترش یابد.

این روزنامه با تاکید بر اینکه راه دستیابی اسرائیل به امنیت، تضمین حقوق و امنیت مردم فلسطین است، خاطرنشان می کند که زمانی مقامات صهیونیستی از مذاکره با سازمانی مانند سازمان آزادیبخش فلسطین منع شده بودند. گزینه تل آویو در نهایت ورود حماس به گفتگو.

این بیانیه می گوید: هر کابینه ای در اسرائیل که مصمم به پیشرفت است، باید به نسخه تکامل یافته سازمان آزادیبخش فلسطین متعهد شود. نسخه ای که این بار شامل منافع حماس می شود.

این گزارش همچنین از حمایت کور و همه جانبه واشنگتن از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و خاطرنشان می کند: «حمایت آمریکا از بی میلی اسرائیل برای رسیدگی جدی به مصائب فلسطینی ها و اعطای مصونیت به تل آویو مدت هاست که هم به فلسطینی ها و هم به اسرائیل آسیب وارد کرده است». بر اساس این گزارش، جاه طلبی و افراط گرایی رژیم صهیونیستی در نهایت به نابودی این رژیم می انجامد.

در پایان گزارش نیویورک تایمز آمده است: «نقطه شروع بازگشت از جهنمی که با ایده نابودی یک طرف این درگیری ایجاد شده است، شناخت انسانیت طرف دیگر است». شاید این راهی باشد که در نهایت ما را به راه حل دو کشوری بازگرداند. اما شاید مشکل بر اساس همین تفکر جدایی طلبانه باشد که بر وجود دیوار بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها تاکید دارد. با این حال، هیچ راه آسان و فوری برای پایان دادن به این درگیری چند ساله وجود ندارد. اما باید آینده ای پر از امید و زندگی را تصور کنیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.»

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=123220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.