افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

از فردا مرحله چهارم فروش خودروهای وارداتی آغاز می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 120941
از فردا مرحله چهارم فروش خودروهای وارداتی آغاز می شود – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی اعلام کرد آن دسته از متقاضیان سامانه عرضه یکپارچه خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت نام کرده و اولویت آنها مشخص شده است، از فردا تا ساعت ۲۳:۵۹ می توانند نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند. از پنجشنبه 1402.08.18 اقدام کنید. در اطلاعیه شماره 4 […]

به گزارش خبرگزاری مهر، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی اعلام کرد آن دسته از متقاضیان سامانه عرضه یکپارچه خودروهای وارداتی که در مرحله اول ثبت نام کرده و اولویت آنها مشخص شده است، از فردا تا ساعت ۲۳:۵۹ می توانند نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنند. از پنجشنبه 1402.08.18 اقدام کنید.

در اطلاعیه شماره 4 خودروهای وارداتی به آدرس https://saleauto.ir/ آمده است: سامانه از روز سه شنبه مورخ 1402/08/16 لغایت ساعت 23:59 روز پنجشنبه 18/08/1402 صرفا جهت انتخاب خودرو به شرح جدول زیر می باشد. در دسترس.

در این مرحله متقاضیان می توانند سه اولویت را از سبد محصولات آگهی شده در زیر انتخاب کنند. ضمناً در این مرحله ثبت نام جدیدی صورت نگرفته و انتخاب خودرو در سامانه صرفاً برای ثبت نام کنندگان قبلی است.

الف- خودروهای با قیمت ثابت در مبادی ورودی:

جدول شماره 1: محاسبه قیمت نهایی فروش خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد: دستگاه/ریال

توجه: قیمت درج شده در جدول شماره 1 قیمت نهایی در مبادی ورودی به اضافه هزینه های قانونی و هزینه های پس از ارسال می باشد مانند: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، باربری و غیره. . . با قیمت های قبلی هستن اضافه خواهند شد.

ب- خودروهای با تخفیف در مبادی ورودی:

جدول شماره 2- برآورد قیمت فروش محاسبه شده بر اساس ورودی واحد: ماشین / ریال

آغاز فاز چهارم فروش خودروهای وارداتی از فردا

تبصره 1- قیمت اعلامی علی الحساب، قیمت در مبادی ورودی و هزینه های قانونی و هزینه های پس از ارسال از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه شماره گذاری، اسقاط خودروهای فرسوده، کرایه حمل و نقل و غیره در هنگام صدور فاکتور نهایی می باشد. ثابت بوده و قیمت های مصوب اضافه خواهد شد.

تبصره 2- قیمت نهایی خودروهای مذکور طبق آخرین قوانین و مقررات پس از ارائه کلیه اسناد و مدارک مثبته تعیین و اعلام خواهد شد.

تبصره 3- بر اساس مصوبه شورای رقابت، ملاک قیمت نهایی خودرو، رقم محاسباتی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خواهد بود که متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره 4- مبلغ پرداختی در صورت اعلام علی الحساب پس از تماس اولیه 50% قیمت علی الحساب خواهد بود و پس از واریز مبلغ مذکور شرکت واردکننده نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام می نماید. موارد مندرج در جدول شماره یک و همچنین در مواردی که قیمت قطعی خودرو تا دریافت پیامک اعلام می شود، شرکت می تواند قیمت قطعی را به طور کامل دریافت کند.

تبصره 5- عدم واریز مبلغ تا 5 روز پس از دعوت به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف خواهد شد.

تبصره 6- حداکثر زمان تحویل خودرو برای قراردادهای منعقده 3 ماه است لذا واردکنندگان باید حداکثر ظرف مدت سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل پرداخت بر اساس قیمت اعلام شده پایان یافته اقدام کنند. توسط شورای رقابت و تحویل خودرو همزمان به متقاضی.

تبصره 7- در صورت تأخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جریمه دیرکرد مقرر در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل های صادره در این خصوص خواهد بود. قراردادهای مذکور مشمول شرایط مشارکت، بهره و انصراف نمی باشد.

تبصره 8: تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نام قبلی متقاضی و اولویت انتخاب خودرو انجام می شود.

تبصره 9- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که در مراحل قبلی اقدام به انتخاب خودرو کرده و گزینه عدم واگذاری را در پرتال خود مشاهده می کنند، در این مرحله نسبت به خودروهای ارائه شده در جدول فوق، باید خودروی جدیدی را انتخاب کنند.

تبصره 10- بر اساس ماده 19 آیین نامه اجرایی ماده 14 قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات بر عایدی سرمایه، اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح در اختیار نهادهای ذیربط قرار خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120941

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.