افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

فدراسیون فوتبال به نکونام و گل محمدی: چارچوب اخلاقی و حرفه ای را حفظ کنید! – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 120412
فدراسیون فوتبال به نکونام و گل محمدی: چارچوب اخلاقی و حرفه ای را حفظ کنید!  – پرسپولیس نیوز

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: خروج از چارچوب های اخلاقی و حرفه ای می تواند تبعاتی داشته باشد. احسان اصولی در خصوص تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دیدار سپاهان و اتحاد گفت: در تصمیم اولیه صادره برای این دیدار، نهادهای قضایی کل ساختار فوتبال کاملا مستقل هستند. اخیراً در شبکه اصفهان بحثی شد و گفتند […]

سخنگوی فدراسیون فوتبال تصریح کرد: خروج از چارچوب های اخلاقی و حرفه ای می تواند تبعاتی داشته باشد.

احسان اصولی در خصوص تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره دیدار سپاهان و اتحاد گفت: در تصمیم اولیه صادره برای این دیدار، نهادهای قضایی کل ساختار فوتبال کاملا مستقل هستند. اخیراً در شبکه اصفهان بحثی شد و گفتند فدراسیون و مهدی تاج می توانستند جلوی این اتفاق را بگیرند.

فدراسیون فوتبال نمی تواند موثر باشد

وی افزود: اتفاقاً وقتی پرونده های قضایی در AFC یا فیفا تشکیل می شود، اگر فردی از آن کشور نقش داشته باشد، مثلاً رئیس کمیته انضباطی AFC که ایرانی باشد، تعارض منافع را تعریف می کند و او هم نقشی را ایفا می کند. شرکت نمی کند. از آنجایی که بیگلری در جلسه حضور نداشت.

یکی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فیفا تاکید دارند که استقلال کمیته ها و نهادهای قضایی حفظ شود و شرایط در فضایی کاملا بی طرف مدیریت شود. بنابراین فدراسیون فوتبال ایران با وجود نقش‌هایی که در بخش‌های مختلف دارد، نمی‌تواند تاثیرگذار باشد. کاملاً مبتنی بر اصول حرفه ای و بر اساس اساسنامه تعریف شده در مؤسسات مذکور است. در کشور خودمان هم دیده می شود که رئیس یا اعضای هیئت رئیسه فدراسیون نمی توانند در آرای مربوط به مراجع قضایی دخالت کنند.

تضاد منافع یک خط قرمز در AFC است

و افزود: بنابراین دخالت مستقیم در رأی گیری کاملاً منتفی است. تضاد منافع یک بحث بسیار جدی و خط قرمز در AFC است، بنابراین خلاف نظر است و هیچکس نمی تواند آن را تایید کند یا بگوید می خواهد چنین کاری انجام دهد. چنین قصدی وجود نداشت.

اصولی درباره اینکه گفته می شود فدراسیون به دنبال رایزنی برای برگزاری مسابقات آسیایی سپاهان با تاخیر 24 ساعته است، گفت: تصمیم گیری در مورد مسابقات لیگ قهرمانان آسیا توسط کمیته مسابقات AFC انجام می شود. باشگاه پیگیر این موضوع است و فدراسیون هم کمک می کند تا این اتفاق بیفتد اما از سوی فدراسیون فوتبال برنامه ریزی نشده است.

انشالله رای AFC با استدلال سپاهان عوض می شود

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره حضور فردی از عربستان در جلسه کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا و عدم وجود تضاد منافع برای وی، توضیح داد: اعمال این حق متعلق به باشگاه سپاهان است. آنها شکایت کرده اند و به تصمیم اولیه اعتراض کرده اند، حتی به دادگاه CAS شکایت کرده اند. انشالله با مدارکی که باشگاه سپاهان دنبال می کند این رای تغییر می کند. طرف مستقیم، ذینفع اصلی و طرف دعوی، باشگاه سپاهان است. این باشگاه از حقوق خود دفاع می کند. در مورد تضاد منافع، از نظر ما و کنفدراسیون فوتبال آسیا، بد نیست که به اصول قانون اساسی و استقلال قضایی پایبند باشیم. اگر کسی این را نقض کند، اگر اثربخشی آن ثابت شود و تضاد منافع ایجاد شود، می توان ردیابی کرد که باشگاه سپاهان این کار را انجام می دهد.

نشست اضطراری تاج با کمیته داوران

درباره اینکه این هفته در لیگ برتر اشتباهات داوری بسیار زیاد بوده و همه تیم ها با داوری مسابقات مخالفت کرده اند و حتی حضور خداد افشاریان به عنوان رئیس کمیته داوران انتقادات زیادی را به همراه داشته است. وی گفت: اتفاقات هفته گذشته قابل توجه و غیرقابل انکار است. . مورد اعتراض و انتقاد دوستان فدراسیون قرار گرفته و سازمان لیگ نیز به این موضوع واکنش نشان داده است. افشاریان هم ناراضی است. در این باره با تاج صحبت کردم و باید با کمیته داوران جلسه اضطراری برگزار کند تا این موضوع آسیب شناسی بالا بگیرد.

اصولی تصریح کرد: نکاتی که باعث بروز چنین اتفاقی می شود باید حذف شود تا جذابیت، اعتماد و اعتبار فوتبال تحت الشعاع قرار گیرد. این فراوانی قابل توجه خطاها، به ویژه در هفته گذشته، باید اصلاح شود. افشاریان نیز به این موضوع می پردازد تا اصلاحات لازم را انجام دهد.

تغییر افشاریان در دستور کار نیست

با توجه به اینکه افشاریان مدت ها است که پیگیر بوده اما وضعیت بدتر می شود، آیا امکان تغییر آن وجود دارد؟ تاج باید برای این موضوع با کمیته داوران و افشاریان جلسه داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه افشاریان اعلام کرد نمی تواند تاریخ دقیقی برای موضوع VAR اعلام کند، تصریح کرد: استفاده از این سیستم پروژه پیچیده ای است و کارگروه ویژه ای دارد. کاربر این سامانه کمیته داوران است اما ورود این تیم و اعزام آن عوارض خاص خود را دارد. مهم ترین مشکل ما بحث تحریم است.

وی با توجه به اینکه افشاریان اعلام کرد نیازی به تجهیز داوران به سیستم رادیویی نیست و قصد داریم ابتدا سیستم کمک داور تصویری را معرفی کنیم و همچنین موضوع کم کاری کمیته داوران، گفت: تاج ان می روم. با کمیته داوران جلسه ای داشته باشیم و نتیجه آن قطعا با هیات مدیره مطرح خواهد شد. در جایی که تقویت لازم باشد، انجام خواهد شد. در فوتسال یک سیستم رادیویی آوردیم که کلاسی است و متفاوت است. این موضوع در جلسه قبلی شورای حکام مطرح شد. مدت زیادی طول کشید تا تجهیزات از گمرک خارج شوند. قیمت دقیقش رو نمیدونم

اصولی گفت: با کمک دوستانی که ارتباط داشتند و توانستیم این کار را برای فوتسال انجام دهیم، برای فوتبال هم این کار انجام می شود. باید برد بیشتری داشته باشد و در فضاهای باز با سر و صدای بیش از راهرو کار کند. تاج و افشاریان پیگیر هستند و این موضوع به زودی حل خواهد شد.

استانداردها و چک لیست AFC باید تایید شود

عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال درباره مشکلات زمین های چمن گفت: در فوتبال حرفه ای تامین زمین چمن به باشگاه می رسد. سال هاست که در کشور ما این اتفاق افتاده است. کارشناس سازمان لیگ از تمامی مکان های حضور باشگاه ها بازدید می کند. معمولا 2 فیلد وارد می کنند. بخشی که برای آسیاست از AFC می آید. استانداردها و چک لیستی دارد که باید تایید شود. تامین، تعمیر و تعویض چمن به دلیل برگزاری و نظارت بر مسابقات مربوط به فدراسیون نیست.

اگر چمن مناسب نباشد، بازی برگزار نمی شود.

وی در خصوص اینکه اگر زمین چمن مناسب نباشد این مسابقه برگزار نمی شود، گفت: بله این اتفاق در کشور زیاد افتاده و سازمان لیگ بسیاری از بازی ها را در لیگ های مختلف بر اساس حداقل استانداردها متوقف کرده است. خیلی ها برای مذاکره و گرفتن مجوز به ما مراجعه کردند اما تا رفع مشکلات صادر نشد. برای AFC قوانین سختگیرانه تر است. بحث تهیه چمن یا ساخت ورزشگاه ربطی به فدراسیون ندارد. ارتباط مستقیم با باشگاه ها دارد.

چمن زمین شماره یک تیم های ملی سبز شد!

اصولی تصریح کرد: بر اساس بضاعت و آنچه در اختیار داریم، فدراسیون با کمبود آب، منابع و … دست و پنجه نرم می کند. در نتیجه می بینید که چمن زمین شماره یک اردوی تیم ملی سبز شده است. از نظر فنی باید تعویض می شد و این یک دستاورد نیست اما با توجه به شرایط موجود و شایستگی این کار شاید یک گام رو به جلو باشد.

من شک دارم که VAR به لیگ امسال برسد

سخنگوی فدراسیون فوتبال ایران در خصوص اعزام داوران به عربستان برای استفاده از VAR گفت: توافقنامه فدراسیون فوتبال ایران و عربستان برای آموزش داوران است. در مرحله اول داوران بین المللی ما رفتند و آموزش دیدند. گروهی دیگر می روند و تمرین می کنند. بحث در مورد VAR نیز ادامه دارد. اعزام کمک داور قطعا در دستور کار است. این برنامه طبق برنامه در حال توسعه است. من شک دارم که VAR به لیگ امسال راه پیدا کند.

انحراف از چارچوب های اخلاقی پیامدهایی دارد

وی در خصوص تنش های اخیر در فوتبال کشور و ورود عوامل قضایی فدراسیون فوتبال گفت: امیدواریم شاهد رفتارهای حرفه ای و سنجیده تری در لیگ برتر باشیم. فدراسيون توقع دارد و مي خواهد. چارچوب منشور اخلاقی کاملاً روشن است. به همه ابلاغ شده است و از آن مطلع هستند. زمانی که این چارچوب زیر پا گذاشته شود، موضوع در مراجع قضایی فدراسیون فوتبال قابل پیگیری است. این نیز اتفاق افتاده است. فدراسیون از همه افرادی که در فوتبال، فوتسال و فوتسال و در لیگ های مختلف کار می کنند می خواهد که چارچوب اخلاقی و حرفه ای را حفظ کنند. انحراف از این چارچوب ها ممکن است تبعات و پیگردهای لازم را در مراجع قضایی فدراسیون فوتبال داشته باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120412

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.