افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
3

تقویت پارک علمی و فناوری کردستان ضروری است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 118747
تقویت پارک علمی و فناوری کردستان ضروری است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام برای ذهبی وی بعدازظهر جمعه در شورای توسعه استان کردستان که با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در محل مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، از رئیس جمهور در استان کردستان، در مسجد و بر سر مناره این مسجد استقبال کرد. سرزمین سکوت مبارزه کرد و گفت: امیدواریم […]

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام برای ذهبی وی بعدازظهر جمعه در شورای توسعه استان کردستان که با حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در محل مجتمع فرهنگی فجر سنندج برگزار شد، از رئیس جمهور در استان کردستان، در مسجد و بر سر مناره این مسجد استقبال کرد. سرزمین سکوت مبارزه کرد و گفت: امیدواریم در حکومت انقلابی و مردمی مشکلاتی پیش بیاید. استان کردستان با توجه اولویت های موجود باید حل شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات و تنگناها در استان گفت: اولین مشکل کردستان پروژه های نیمه تمام، مشکل آب و صلاحیت از شمشیر یکی از آرزوهای همیشگی مردم این است که الحمدلله در این سفر قسمت مهمی از مشکلات آب حل شده باشد.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: تغییر وضعیت نیروهای نهضت سوادآموزی و حل مشکل بیکاری جوانان و تغییر وضعیت بازارچه های مرزی از دیگر مطالبات است که البته بخشی از این مشکلات نیز برطرف شده است.

حجت الاسلام برای ذهبی وی افزود: باید به فعالان عرصه علمی، دانش بنیان ها و جوانان نخبه توجه ویژه شود، پارک علمی و فناوری استان باید تقویت و پارک های رشد زیر نظر آن ایجاد شود.

وی تقویت هیات علمی و جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان را مورد تاکید قرار داد و گفت: به ازای هر 65 دانشجو یک هیات علمی وجود دارد اما وضعیت در حوزه آموزشی وحشتناک است و در این زمینه تنها 8 استاد داریم. از حوزه آموزش و پرورش که 2 نفر از آنها در شرف بازنشستگی هستند.

وی از دیگر خواسته های مردم این استان، توسعه خوابگاه های دانشجویی، اماکن ورزشی و درمانی دانست.

نماینده ولی فقیه در کردستان به حوزه ورزش و جوانان پرداخت و افزود: در استان مطالبات جدی برای توجه، توسعه و حمایت وجود دارد. قسمتی از سوابق استان به نوعی کاملاً از بین رفته است.

وی توجه به زیرساخت های آموزشی به ویژه بهسازی مدارس فرسوده را ضروری دانست و تصریح کرد: در کردستان حتی یک نشریه تخصصی وجود ندارد، جامعه رسانه ای این استان نیازمند توجه و تقویت است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=118747

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.