افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

کاهش 45 مگاواتی مصرف برق در گلخانه ها با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر

  • کد خبر : 111289
کاهش 45 مگاواتی مصرف برق در گلخانه ها با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش بازار، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تفاهم نامه همکاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان انرژی های تجدیدپذیر وزارت نیرو، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وزارت نفت. و سازمان تات برای تامین انرژی گلخانه های استاندارد. این کشور متعهد به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی است. […]

به گزارش بازار، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تفاهم نامه همکاری معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، سازمان انرژی های تجدیدپذیر وزارت نیرو، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت وزارت نفت. و سازمان تات برای تامین انرژی گلخانه های استاندارد. این کشور متعهد به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر از جمله انرژی خورشیدی است.

سیدمجتبی خیام نکویی افزود: با امضای این قرارداد، کاهش 45 مگاوات مصرف برق معادل 44 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در بخش گلخانه ای کشور در یک دوره چهار ساله تعیین شده است.

وی با بیان اینکه در استفاده از انرژی خورشیدی در بخش کشاورزی از سایر کشورها عقب هستیم، اظهار داشت: استفاده از انرژی خورشیدی به جای برق و سوخت های فسیلی در بخش کشاورزی به دلیل تغییرات اقلیمی و نیاز به کاهش انرژی اجتناب ناپذیر است. اثر گلخانه ای. گازها و ما در گام اول بر بخش باغبانی تمرکز کرده ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در عین حال خواستار حمایت از طرح های مربوط به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی در بخش کشاورزی برای کاهش مصرف برق و سوخت های فسیلی شد.

وی درباره توسعه کشاورزی حفاظتی نیز گفت: با رویکرد پژوهشکده جنگل های بارانی بر کشاورزی حفاظتی در دیم متمرکز شده ایم و امیدواریم با استفاده از این روش به رکوردهای خوبی در تولید دیم دست پیدا کنیم.

خیام نکویی افزود: وسعت دیم کشور تقریباً چهار میلیون و 200 هزار هکتار است که بیشتر آن مربوط به کشت گندم است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.