افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » یک بام و دو هوای سازمان لیگ و فدراسیون

  • کد خبر : 111025
اسمارتک نیوز » یک بام و دو هوای سازمان لیگ و فدراسیون

به گزارش اسمارتک نیوز، دیدار تیم های سپاهان و گل گهر سیرجان در حالی از سوی سازمان لیگ لغو شد که تیم های استقلال و پرسپولیس از ساعت 48 تا 72 بعد از بازی تیم ملی مقابل قطر در لیگ به مصاف هم رفتند. لیگ بیست و سوم زمانی آغاز شد که قرار بود از […]

به گزارش اسمارتک نیوز، دیدار تیم های سپاهان و گل گهر سیرجان در حالی از سوی سازمان لیگ لغو شد که تیم های استقلال و پرسپولیس از ساعت 48 تا 72 بعد از بازی تیم ملی مقابل قطر در لیگ به مصاف هم رفتند.

لیگ بیست و سوم زمانی آغاز شد که قرار بود از 21 مرداد آغاز شود اما طبق اعلام سازمان لیگ با یک هفته تاخیر برگزار شد. پس از گذشت 4 هفته گذشته از این رقابت ها، به دلیل حضور تیم ملی در پنجره فیفادی و همچنین حضور تیم ملی امید در مرحله انتخابی المپیک پاریس و بازی های آسیایی هانگژو، رقابت های لیگ تعطیل شد. این در حالی است که نمایندگان ایران پرسپولیس، سپاهان و نساجی به دیدارهای خود در لیگ قهرمانان آسیا ادامه دادند.

در حالی که رقابت های لیگ تا هفته هفتم ادامه دارد، تنها 8 تیم هر 7 بازی ممکن را انجام داده اند و سایر تیم ها 6 بازی مقابل حریفان خود انجام داده اند. نکته جالب اینجاست که تیم های سپاهان اصفهان و گل گهر سیرجان تنها 5 بازی انجام داده اند. دیدار این دو تیم در حالی برای دومین بار در هفته ششم این رقابت ها به تعویق افتاد که دیدار مقابل آنها در تاریخ عجیبی یعنی 3 ماه دیگر (18 آذر) در نظر گرفته شده بود.

سوالی که اکنون مطرح می شود این است که چرا بازی این دو تیم یک بار دیگر توسط سازمان لیگ و فدراسیون لغو شد؟ حضور بازیکنان تیم سپاهان در اردوی تیم ملی دلیل این امر بود؟ اگر اینطور باشد پرسپولیس در اردوی تیم ملی علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی زادگان و مرتضی پورعلیگنجی را هم داشت و این سه بازیکن در دو بازی تیم ملی در تورنمنت اردن به میدان رفتند اما از بین چهار بازیکن سپاهان فقط رامین رضاییان به میدان رفت. در هر بازی دو دیدار تیم ملی حضور داشت و محمدجواد حسین نژاد در دقیقه 87 بازی مقابل قطر وارد زمین شد.

نکته جالب اینجاست که پرسپولیس 48 ساعت بعد از بازی روز پنجشنبه تیم ملی مقابل قطر در قزوین به مصاف پیکان تهران رفت و استقلال که حسین حسینی، روزبه چشمی و مهرداد محمدی را به عنوان سه بازیکن اصلی خود در اردوی تیم ملی در اختیار داشت. 72 ساعت. بعد از بازی تیم ملی مقابل قطر در ورزشگاه آزادی به مصاف هواداران رفت.

در دیدار تیم ملی مقابل قطر مرتضی پورعلیگنجی مهره اصلی خط دفاعی سرخپوشان مصدوم شد و به دلیل پارگی رباط صلیبی عملا فصل را از دست داد. پرسپولیس هم مانند سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و به همین دلیل حضور سپاهان در لیگ قهرمانان دلیل عمده ای برای لغو بازی این تیم نیست.

حال باید از خود بپرسیم چرا سپاهان مانند پرسپولیس و استقلال 48 تا 72 ساعت بعد از بازی تیم ملی مقابل قطر به گل گهر بازی نکردند؟ به عنوان مثال این تیم می تواند روز جمعه و سه روز بعد از بازی تیم ملی به مصاف گلگره برود و روز دوشنبه به مصاف المایق ازبکستان برود. اگر توجیه این است که سپاهان برای مسابقات آسیایی به زمان بیشتری نیاز دارد، چرا پرسپولیس و استقلال باید 48-72 ساعت بعد از بازی تیم ملی به میدان بروند اما بازی سپاهان لغو شود؟ این را هم باید در نظر گرفت که مدافع ارتش سرخ در همین اردو فصل تیم ملی را از دست خواهد داد و مانند سپاهان نماینده ایران در آسیا است اما بازی این تیم با تمام جزئیات در مورد محل برگزاری مسابقات برگزار شد. من با پیکان بازی می کنم.

این موضوع زمانی مشکوک تر می شود که بدانیم هیچ بازیکنی از سپاهان برای بازی های آسیایی 2022 هانگژو به تیم ملی امید دعوت نشد، اما بازی این تیم مقابل خوزستان نیز لغو شد! حتی پیش از این، رضا اسدی که برای بازی با بلغارستان و آنگولا در فیفادی به اردوی تیم ملی دعوت شده بود، به یکباره اردوی تیم ملی را ترک کرد تا سپاهان را در بازی دوستانه مقابل زنیت سن پترزبورگ روسیه همراهی کند. بهتر است فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هر چه زودتر این موضوع را روشن کنند و پاسخ صحیح را به اهالی فوتبال بدهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111025

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.