افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

8 گام برای داشتن ریه های سالم

  • کد خبر : 375913
8 گام برای داشتن ریه های سالم

آفتاب نیوز: انجمن ریه آمریکا 8 راه را برای ارتقای سلامت ریه و پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری انسدادی مزمن ریه پیشنهاد می کند: مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید: اگرچه مصرف آنتی اکسیدان ها برای حفظ سلامت عمومی بدن مفید است، اما غذاهای غنی از این مواد و گلوکوزینولات ها (ترکیبات […]

آفتاب نیوز:

انجمن ریه آمریکا 8 راه را برای ارتقای سلامت ریه و پیشگیری از بیماری های مزمن مانند بیماری انسدادی مزمن ریه پیشنهاد می کند:

مصرف آنتی اکسیدان ها را افزایش دهید: اگرچه مصرف آنتی اکسیدان ها برای حفظ سلامت عمومی بدن مفید است، اما غذاهای غنی از این مواد و گلوکوزینولات ها (ترکیبات بیولوژیکی و ضد سرطانی اثبات شده) به عملکرد موثر ریه ها کمک می کنند. به عنوان مثال، تحقیقات موسسه ملی سرطان ایالات متحده نشان داده است که افرادی که حداقل 5 وعده سبزیجات شیلیایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل، خربزه و غیره مصرف می کنند، 50 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه هستند.

مصرف ویتامین D: کمبود این ویتامین عملکرد ریه را ضعیف می کند. شیر و سبزیجات برگ سبز منابع خوبی از ویتامین D هستند. شما باید حداقل 20 دقیقه در روز در معرض نور خورشید باشید زیرا نور خورشید بهترین منبع این ویتامین است. سلول های پوست وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرند ویتامین D را سنتز می کنند.

نظارت بر علائم ریوی: این بدان معناست که افرادی که سرفه های طولانی مدت، برونشیت مزمن، آسم یا سایر بیماری های ریوی مانند بیماری انسدادی مزمن ریه دارند، نباید مشکلات و علائم تنفسی خود را نادیده بگیرند. همچنین در صورت درد قفسه سینه، سرفه خونی، سرفه مزمن بیش از یک ماه و … حتما باید به دنبال درمان پزشکی باشید. پزشک ممکن است یک درمان پیشگیرانه مانند استنشاق را برای کاهش علائم و جلوگیری از عفونت خطرناک تنفسی تجویز کند.

فعالیت بدنی: تمرینات هوازی مانند پیاده روی و شنا با افزایش حجم ریه، ظرفیت تنفسی را افزایش می دهد. از طریق ورزش، می توانید اکسیژن بیشتری به عضلات خود برسانید و تشکیل اسید لاکتیک را کاهش دهید. این کاری است که ورزشکاران انجام می دهند. ورزش در حفظ سلامت ریه بسیار موثر است. متأسفانه بسیاری از افراد به دلیل مشکلات طولانی مدت ریوی از ورزش کردن می ترسند. بخشی از دلیل آن این است که آنها از تمام شدن هوا خوششان نمی آید. اما با شروع به آرامی و افزایش تدریجی میزان ورزش، می توانید تنفس خود را بهبود بخشید و در نتیجه احساس راحتی بیشتری کنید. افراد مبتلا به مشکلات شدید ریوی می توانند حتی از مقدار کمی ورزش سود ببرند. با حرکات ساده دست و پا در حالت نشسته شروع کنید، سپس برای راه رفتن از اتاقی به اتاق دیگر و سپس بیرون آماده شوید.

خرید محصولات سازگار با محیط زیست: بازسازی و نوسازی خانه اگرچه به بهبود ظاهر و زیبایی محل سکونت شما کمک می کند، اما می تواند سلامت ریه های شما را نیز به خطر بیندازد. اگر از محصولاتی مانند رنگ، پشم شیشه، محصولات شوینده و عایق و … استفاده می کنید، باید بدانید که این محصولات حاوی گازهای مضر و ذرات سمی هستند. بهتر است این اقدامات در مناطقی انجام شود که دارای تهویه و حفاظت تنفسی کافی هستند. استفاده از رنگ های مبتنی بر آب و پاک کننده های بدون مواد شیمیایی برای محدود کردن قرار گرفتن در معرض ترکیبات آلی فرار توصیه می شود.

اجتناب از دود سیگار: بدترین چیزی که می تواند ریه های شما را در معرض انواع بیماری ها مانند بیماری انسداد مزمن ریه، آمفیزم، برونشیت مزمن و سرطان ریه قرار دهد، دود سیگار است. انجمن سرطان کانادا بیان می کند که حتی قرار گرفتن در معرض دود سیگار عامل اصلی سرطان ریه است و 85 درصد موارد سرطان ریه را می توان به دود سیگار نسبت داد.

محافظت از ریه در محل کار: افرادی که در مشاغل خاصی مانند کارگران ساختمانی، جوشکار، نقاش، مکانیک و غیره کار می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به بیماری های ریوی مانند سرطان ریه، آسم و بیماری های انسدادی ریه هستند. اگر زمان زیادی را در اطراف گرد و غبار، هیزم یا مواد شیمیایی می گذرانید، لباس های محافظ از جمله ماسک گاز بپوشید و محل کار خود را تهویه کنید.

کنترل آلاینده های داخل ساختمان: رطوبت داخل خانه را کنترل کنید. به عنوان مثال، از فن های اگزوز در حمام و آشپزخانه برای هدایت رطوبت به بیرون استفاده کنید. سطح رطوبت را بین 30 تا 50 نگه دارید. وسایل اصلی مانند پمپ حرارتی و تهویه مطبوع مرکزی را به طور مرتب توسط متخصص بررسی و تمیز کنید. سطوح را تمیز نگه دارید. سطوح مرطوب مانند وان، دوش، و پیشخوان آشپزخانه را تمیز و خشک نگه دارید. گرد و غبار را کنترل کنید. گرد و غباری که روی مبل ها و وسایل منزل می نشیند را به صورت دوره ای تمیز کنید. سعی کنید ملحفه های خود را با آب داغ بشویید تا میکروب های کوچک را از بین ببرید. فرش را مرتب تمیز کنید. هوا را تهویه کنید. مطمئن شوید که هر روز به اندازه کافی هوای تازه و تمیز وارد خانه می کنید. هنگام تمیز کردن، رنگ آمیزی، نصب فرش جدید یا انجام سایر کارهای خانگی پنجره ها را باز بگذارید.

منبع: Elodoctor

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=375913

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.