افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
5

3 تفاوت تراول ماگ و فلاسک که احتمالا از آن خبر نداشتید

  • کد خبر : 20201
3 تفاوت تراول ماگ و فلاسک که احتمالا از آن خبر نداشتید
شاید بتوان مهم‌ترین تفاوت تراول ماگ با فلاسک را در نحوه حمل آن‌ها دانست. تراول ماگ طوری طراحی شده است که وزن کمی دارد و می‌توانید آن را به‌راحتی درون کیف دستی یا کوله‌پشتی خود قرار دهید. فلاسک‌ها معمولا بزرگ‌تر و سنگین‌تر هستند و ممکن است برای بیرون از منزل در مدت‌زمان طولانی شما را خسته کنند.

اکثر شما علاقه زیادی به نوشیدن نوشیدنی های گرم در فصول سرد و نوشیدنی های سرد در فصول گرم در حین کار، مسافرت یا رفت و آمد روزانه دارید. از طرفی می خواهید این نوشیدنی برای مدت زمان مشخصی دمای مطلوب و دلپذیر شما را داشته باشد تا در اسرع وقت آن را بنوشید. مشخص است که لیوان های معمولی هرگز نمی توانند دمای نوشیدنی را برای مدت طولانی حفظ کنند. بنابراین در چنین مواقعی استفاده از لیوان های مخصوص به نام تراول ماگ و فلاسک که در برابر عبور هوا مقاومت بالایی دارند گزینه بسیار مناسبی است.

تراول ماگ یا همان لیوان مسافرتی، ترکیبی از لیوان و فلاسک در اندازه و ابعاد بسیار مناسب تر و با مقاومت بسیار بیشتر است. لیوان های مسافرتی به گونه ای طراحی شده اند که می توانند دمای نوشیدنی شما را برای مدت نسبتا طولانی حفظ کنند. در مقابل، فلاسک‌ها ظروفی هستند که برای ثابت نگه داشتن دمای غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم استفاده می شوند و کار اصلی این ظروف جلوگیری از انتقال دما از بیرون به داخل یا از داخل به بیرون فلاسک است. در ادامه به این می‌پردازیم که تفاوت تراول ماگ و فلاسک در چیست و برحسب نیازی که داریم بهتر است از کدام یک استفاده کنیم.

1. ساختار، بارزترین تفاوت تراول ماگ و فلاسک

یکی از آشکارترین تفاوت‌های تراول ماگ با فلاسک، ساختار تشکیل دهنده هر کدام ازآنها است. فلاسک دارای دو جداره است که یکی داخل دیگری است و فضای خالی بین دیواره داخلی و خارجی از هوا خالی می شود یا با گاز مخصوص پر می شود. جنس این دیوار شیشه یا فولاد است و قسمت داخلی آن با آب نقره پوشانده شده و قسمت بیرونی دیوار با روکش بیرونی بدنه فلاسک نگهداری می شود. بدنه بیرونی فلاسک می تواند از پلاستیک یا فلز باشد.

در طراحی بدنه لیوان های مسافرتی به عایق حرارتی توجه ویژه ای شده است تا بتوانند مانند فلاسک دمای نوشیدنی های سرد یا گرم را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. از آنجایی که وظیفه لیوان های مسافرتی حفظ دمای نوشیدنی است، درب آن ها یکی از مهم ترین قسمت های عایق دما می باشد. در ساخت درب ها از واشرها و عایق های مختلفی استفاده می شود و عموماً جنس درب ها از پلاستیک فشرده مرغوب ساخته می شود تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد. یکی از دلایلی که باعث شده خرید ماگ مسافرتی تا این اندازه در بین مردم محبوب باشد، همین ساختار به خصوص آن است.

2. کاربردهایی که هر یک دارند

دومین تفاوت تراول ماگ و فلاسک، کاربرد و استفاده‌ای که از هر کدام از این دو می‌شود. طراحی ویژه و ویژگی‌های فوق العاده ماگ مسافرتی باعث شده تا کاربرد گسترده‌تری نسبت به فلاکس داشته باشد. برای مثال، یکی از کاربردهای تراول مگ برای کارمندان است. این افراد می توانند در روزهای پرمشغله خود نوشیدنی بیاورند. در مسافرت و کمبود امکانات در راه، داشتن لیوان مسافرتی برای نوشیدن یک نوشیدنی تازه و رفع خستگی ضروری است. همچنین افرادی که علاقه زیادی به کوهنوردی دارند می توانند با استفاده از این لیوان ها نوشیدنی های خود را برای مدت طولانی سرد یا گرم نگه دارند.

خرید بهترین انواع جدید ماگ با قیمت عالی

3. جنس بدنه

بدنه فلاسک ها معمولا از دو ماده ساخته می شود: فلاسک های بدنه پلاستیکی و فلاسک های بدنه فولادی. فلاسک بدنه پلاستیکی نسبت به بدنه های فولادی در برابر شوک حرارتی استحکام کمتری دارند و ممکن است به مرور زمان حفاظت از دمای محتویات داخل خود را از دست بدهند. اما فلاسک های بدنه استیل از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. این فلاسک‌ها ظاهر زیباتری دارند، به راحتی تمیز می شوند، زنگ نمی زنند و در کل از بدنه های پلاستیکی دوام بیشتری دارند.

 

 

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.