افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

3 افزایش دو برابری سرمایه گذاری در مناطق آزاد فردا 200 بسته سرمایه گذاری اعلام می شود

  • کد خبر : 245389
3 افزایش دو برابری سرمایه گذاری در مناطق آزاد فردا 200 بسته سرمایه گذاری اعلام می شود

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی با اشاره به ابتکار ارائه بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای اولین بار، اظهار کرد: سال گذشته بسته های سرمایه گذاری به ارزش 900 میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اولین بسته سرمایه گذاری ارائه کردیم. در اکسپو 2023 ارائه شد […]

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی با اشاره به ابتکار ارائه بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای اولین بار، اظهار کرد: سال گذشته بسته های سرمایه گذاری به ارزش 900 میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اولین بسته سرمایه گذاری ارائه کردیم. در اکسپو 2023 ارائه شد و در پایان سال، سه دوره دیگر در 12 رویداد داخلی و خارجی به ارزش 20 میلیارد یورو رونمایی شد.

به گفته وی، نتیجه اعطای این بسته ها این بود که تقاضا برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سال گذشته نسبت به سال قبل (1401) چهار برابر شد. علاوه بر این، تعداد پروژه هایی که در سال 1402 شروع به ساخت کردند نسبت به سال 1401، 7.5 برابر افزایش یافت.

عبدالمالکی میزان سرمایه گذاری انجام شده یعنی میزان سرمایه گذاری در زمین و تبدیل به ماشین آلات، ساختمان و کارخانه را 133 میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: این میزان سرمایه گذاری سه برابر سال 1401 بوده است. از سوی دیگر، تعداد زیادی از این واحدها که از سال گذشته سرمایه گذاری خود را آغاز کرده اند، امسال و سال آینده به بهره برداری می رسند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: امسال در نظر داریم هزار بسته سرمایه گذاری جدید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ارائه کنیم که فردا (9 اردیبهشت) در نمایشگاه اکسپو 2024 با حضور در با حضور مسئولان 200 بسته جدید به ارزش 200 میلیارد تومان در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی معرفی می شود.

به گفته وی، با ارائه این بسته های سرمایه گذاری، تعداد بسته های سرمایه گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به 1200 بسته افزایش می یابد. همچنین بسته های ارائه شده قابل تکرار بوده و در صورتی که متقاضی دارای مشترک باشد در صورت عدم محدودیت بازار تکرار می شود.

عبدالمالکی اعلام کرد: سال گذشته 200 بسته سرمایه گذاری در مناطق آزاد مشتری پیدا کرده و فعالیت خود را آغاز کردند. امسال علاوه بر این بسته ها، تمرکز بیشتری روی صادرات خواهیم داشت.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: با توجه به اینکه یک سوم صادرات غیرنفتی کشور معادل حدود 18 میلیارد دلار از طریق مناطق آزاد انجام می شود، تنوع بخشی به صادرات و حجم را مد نظر داریم. صادرات که در حال حاضر عمدتاً شامل پتروشیمی و نفت و گاز است، متنوع می شود و به سمت محصولات دانش بنیان و ارزش افزوده قابل صادرات به کشورهای پیشرفته اروپایی خواهیم رفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=245389

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.