افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

1200 پروژه زیربنایی و روبنایی بر روی بافت های فرسوده در حال ساخت است

  • کد خبر : 380061
1200 پروژه زیربنایی و روبنایی بر روی بافت های فرسوده در حال ساخت است

به گزارش بازار شرکت عمران شهرهای جدید، «محمد آیینی» در شانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن با یادآوری ابلاغ قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه، از متولیان امر بزرگراه عمومی و شهری سوال کرد. ادارات عمران استان ها از این پس در جلسات شورای نوسازی مسکن (چهارشنبه بازآفرینی) در خصوص اجرای ماده 52 این برنامه که […]

به گزارش بازار شرکت عمران شهرهای جدید، «محمد آیینی» در شانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن با یادآوری ابلاغ قانون برنامه پنج ساله هفتم توسعه، از متولیان امر بزرگراه عمومی و شهری سوال کرد. ادارات عمران استان ها از این پس در جلسات شورای نوسازی مسکن (چهارشنبه بازآفرینی) در خصوص اجرای ماده 52 این برنامه که نوعی حمایت از بازآفرینی شهری است، گزارش عملکرد را ارائه خواهند کرد.

وی در این دیدار با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی گفت: تنها راه جبران ایثار شهدا و جانبازان دفاع مقدس، اتخاذ تدابیری برای جلب رضایت مردم است. مردم و حفظ موجودیت جمهوری اسلامی و در این راه هیچ. تسلیم نشو

عیانی با بیان اینکه در سه سال گذشته راهبرد اصلی شرکت بازآفرینی شهری ایران تسریع در نوسازی مسکن در بافت های فرسوده بوده است، تصریح کرد: این راهکار مورد تایید و تاکید وزیر جدید راهداری و شهرسازی قرار گرفته است.

تفریحی چهارشنبه

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای نوسازی مسکن در روزهای چهارشنبه هر هفته، از آن به عنوان چهارشنبه های بازآفرینی یاد کرد و گفت: از تمامی ادارات راهداری و شهرسازی می خواهم چهارشنبه های خود را به بازآفرینی شهری و هر هفته را به طرح های بازآفرینی شهری اختصاص دهند که محل اعتبارات بازآفرینی است. در دست ساخت است، بازدید کنید. علاوه بر این از بعدازظهرهای چهارشنبه برای ملاقات با شوراهای شهر و رفع شبهات آنها استفاده کنید.

1200 پروژه زیربنایی و روبنایی در دست ساخت است

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: پیش بینی می شود چهارشنبه های بازآفرینی به محلی برای تقویت برنامه های بازآفرینی تبدیل شود و اعضای ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار را گرد هم آورد و فرمانداران و شهرداران را پای کار بیاورد.

دبیر ستاد نوسازی شهری پایدار نیز خطاب به ادارات راه و شهرسازی گفت: در پایان مهرماه باید پیشنهادات خود را برای تهیه تفاهم نامه ارسال و به سازمان برنامه و بودجه ارسال کنند. شرکت نوسازی شهری ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی هدف شرکت نوسازی شهری ایران را اتمام پروژه های نیمه تمام عنوان کرد و اظهار داشت: هر استانی می تواند یک پروژه تاریخی منطقه ای یا حتی ملی موثر تعریف کند و این شرکت در اجرای آن به استان کمک خواهد کرد. .

استفاده از توانمندی های برنامه هفتم توسعه

عیانی با بیان اینکه اکنون توقعات وزارت راه و شهرسازی بالاست و باید با تلاش های مضاعف در همه حوزه ها به ویژه در بازآفرینی شهری تحول اساسی ایجاد کنیم، تصریح کرد: در برنامه هفتم ظرفیت های بسیار خوبی برای بازآفرینی شهری وجود دارد. . در نظر گرفته شده است و می توان گفت از جهاتی این برنامه به ویژه ماده 52 حمایت از توسعه بازآفرینی شهری تلقی می شود.

وی افزود: اکنون که برنامه هفتم توسعه ابلاغ شده است، از این پس در روزهای چهارشنبه بازسازی، گزارش عملکرد مربوط به تحقق ماده 52 برنامه هفتم خواهد بود. البته جلساتی در این زمینه خواهیم داشت و دوشنبه هفته آینده اولین نشست تخصصی برنامه هفتم را برگزار خواهیم کرد.

ایانی با اشاره به یکی از بندهای برنامه هفتم توسعه که به کاهش 20 درصدی پارچه های فرسوده در پایان برنامه اشاره دارد، گفت: کاهش 20 درصدی پارچه های فرسوده کار سختی است و نیاز به برنامه ریزی دارد. لذا از تمامی ادارات کل استان ها تقاضا دارم برنامه های عملیاتی پنج سال آینده خود را در اسرع وقت تدوین و برای ما ارسال کنند.

جشن خروج بافت های فرسوده

به گفته عیانی، بسیاری از نواحی بافت فرسوده پس از فرآوری، دیگر بافت فرسوده محسوب نمی شوند و می توان آنها را از نواحی مورد نظر خارج کرد.

وی تصریح کرد: تعداد این محلات کم نیست و می توان در ایام الله دهه فجر جشن خروج محله های هدف در هر استان را گرفت.

ثبت اطلاعات 55853 واحد در سامانه ملی بازآفرینی شهری

در ادامه جلسه، منصور استادی، مدیرکل دفتر ستاد ملی نوسازی شهری پایدار شرکت نوسازی شهری ایران گزارشی از وضعیت بارگذاری اطلاعات نوسازی مسکن در ستاد ملی نوسازی شهری ارائه کرد و گفت: تعداد واحدها. وارد شده از ابتدای سال 1403 تاکنون 55853 واحد و تعداد واحدهای پروانه های صادره در این مدت 28475 واحد بوده است.

به گفته وی، استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، مازندران و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین میزان اطلاعات را در سامانه ستاد ملی بازآفرینی شهری دریافت کرده اند.

اجرای بسته تشویقی در ۶۳۸ شهرستان

«محمدمهدی نوروزیان» رئیس دفتر هدایت و هدایت طرح های بازآفرینی شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز گزارشی از روند اجرای بسته های تشویقی ارائه کرد و گفت: در حال حاضر 697 شهر مشمول اجرای طرح 19 عنصر مشوق بسته که از این تعداد 638 شهر مجری این بسته هستند، 329 شهر مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی و 309 شهر نیز بسته محلی ویژه شهر خود را تصویب و اجرا کرده اند. در مجموع 95 درصد از سطح بافت های ناکارآمد شهری تحت پوشش این بسته تشویقی است.

گفتنی است شانزدهمین جلسه شورای نوسازی مسکن شرکت نوسازی شهری ایران در قالب وبینار با حضور شهرداران و مدیران ادارات کل راهداری و شهرسازی استان ها برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380061

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.