افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

گام جدی سولانا در زمینه DePIN; Firedancer سال آینده به روز می شود

  • کد خبر : 274835
گام جدی سولانا در زمینه DePIN;  Firedancer سال آینده به روز می شود

به گفته کولین نیمکار، رئیس بخش زیرساخت های فیزیکی غیرمتمرکز بنیاد سولانا، نسخه کامل به روز رسانی Firedancer با هدف بهبود مقیاس پذیری و فعالیت جدی تر Solana در فضای DePIN در سال آینده منتشر خواهد شد. وی اشاره کرد که قبل از انتشار نسخه نهایی، قسمت هایی از این آپدیت به تدریج در شبکه […]

به گفته کولین نیمکار، رئیس بخش زیرساخت های فیزیکی غیرمتمرکز بنیاد سولانا، نسخه کامل به روز رسانی Firedancer با هدف بهبود مقیاس پذیری و فعالیت جدی تر Solana در فضای DePIN در سال آینده منتشر خواهد شد. وی اشاره کرد که قبل از انتشار نسخه نهایی، قسمت هایی از این آپدیت به تدریج در شبکه پیاده سازی خواهد شد.

به گفته Mehen Blockchain، هدف از این به روز رسانی بهبود قابلیت اطمینان شبکه Solana و مقیاس پذیری آن است و در پاسخ به رشد اکوسیستم زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز انجام خواهد شد.

سولانا به دنبال تبدیل شدن به قطبی برای DePIN است

در کنفرانس DEFICON که دو روز پیش برگزار شد، کولید در مورد فعالیت پروژه های DePIN در بلاک چین Solana گفت:

ما شاهد ظهور تعداد زیادی پروژه پیشرفته هستیم که همه کارها را انجام می دهند.

DePIN یا شبکه‌های زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز به پروژه‌هایی اطلاق می‌شود که بر اشتراک‌گذاری منابع از جمله حافظه رایانه، اینترنت و زیرساخت تمرکز دارند. با کمک این پروژه ها، دستگاه های فیزیکی دنیای واقعی می توانند به دنیای بلاک چین متصل شوند.

کالین می‌گوید پروژه‌های DePIN در اکوسیستم سولانا کاربردهای مختلفی دارند، از ارائه راه‌حل‌های انرژی غیرمتمرکز گرفته تا شبکه‌های GPU و جمع‌آوری داده‌ها. به عنوان مثال، برخی از این پروژه‌ها کاربران را تشویق می‌کنند تا در مرورگر خود افزونه‌ای را برای جمع‌آوری داده‌های مختلف در هنگام مرور اینترنت با هدف ساخت مدل‌های زبانی بزرگ نصب کنند.

از پروتکل های بزرگ زیرساخت فیزیکی غیرمتمرکز در بلاک چین Solana می توان به هلیوم، Hivemapper و Render اشاره کرد. بر اساس داده های وب سایت Dune Analytics، در سال 2024، تعداد نقشه برداران در پروژه Hive Mapper از 30000 به حدود 67000 افزایش یافته است.

افزایش تعداد کاربران High Mapper - منبع: Dune Analytics
افزایش تعداد کاربران High Mapper – منبع: Dune Analytics

نقشه برداران در این پروتکل از دوربین های داشبورد استفاده می کنند و در حین رانندگی از محیط اطراف خود فیلم ضبط و ارسال می کنند. در ازای این مشارکت، پروتکل High Mapper به آنها توکن بومی خود را پاداش می دهد.

کالین می گوید:

همه ما احتمالاً این تجربه را داشته ایم که به نمای خیابان در Google Maps نگاه کنیم و بگوییم که اصلا شبیه محله من نیست. دلیلش این است که این نماها توسط خودروهای متعلق به گوگل ثبت شده است. اما داشتن و راه اندازی یک ناوگان اتومبیل واقعاً گران است. در عوض، پرداخت هزینه به افرادی که رانندگی می کنند بسیار ارزان تر است و می توان از آنها برای جمع آوری داده ها کمک خواست.

گفته می شود سرعت بالای تراکنش ها و کارمزد پایین در شبکه سولانا دلیل اصلی فعالیت پروژه های DePIN در این بلاک چین است. با این حال، این شبکه همچنان با مشکلات ازدحام دست و پنجه نرم می کند و قطعی های مکرر آن به تیتر اخبار تبدیل شده است. آخرین قطعی در 9 فوریه رخ داد و این بلاک چین عملاً برای حدود 5 ساعت هیچ بلوکی تولید نکرد.

کالین در این رابطه گفت:

در حال حاضر تمام توجهات روی یک چیز است و ما روی انتشار به‌روزرسانی Firedancer متمرکز شده‌ایم.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-05-25 20:22:41

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=274835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.