افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

کنترل بازار تایر با کاهش عرضه لاستیک به خودروسازان

  • کد خبر : 162931
کنترل بازار تایر با کاهش عرضه لاستیک به خودروسازان

به گزارش بازار، مصطفی تنهایی درباره آخرین وضعیت تولید و عرضه لاستیک خودرو اظهار کرد: از اواسط آبان ماه امسال برای کاهش التهاب ناشی از کمبود عرضه لاستیک، بخشی از عرضه را به لاستیک خودرو کاهش داده ایم. خودروها تولیدکنندگان و اکثر محصولات تایر خودرو روانه بازار خواهند شد. سخنگوی اتحادیه تایر تصریح کرد: با […]

به گزارش بازار، مصطفی تنهایی درباره آخرین وضعیت تولید و عرضه لاستیک خودرو اظهار کرد: از اواسط آبان ماه امسال برای کاهش التهاب ناشی از کمبود عرضه لاستیک، بخشی از عرضه را به لاستیک خودرو کاهش داده ایم. خودروها تولیدکنندگان و اکثر محصولات تایر خودرو روانه بازار خواهند شد.

سخنگوی اتحادیه تایر تصریح کرد: با این اقدام بازار لاستیک خودرو از التهاب خارج شده است، هرچند مشکل لاستیک پراید موجود در بازار فعلا به طور کامل برطرف نشده است، بنابراین تولیدکنندگان لاستیک تولید را به میزان قابل توجهی افزایش داده اند. . لاستیک پراید در یک ماه اخیر که با عرضه و توزیع این لاستیک ها در بازار مشکل این بخش حل می شود.

وی به سادگی افزود: با افزایش تولید و عرضه، قیمت لاستیک پراید در بازار کاهش یافته است، اما همچنان می توان افزایش عرضه و کاهش بیشتر قیمت ها را داشت.

وی بیان کرد: از اواخر سال 1401 ارز تخصیصی به کارخانجات تایر تامین نمی شد و در موارد محدود ارز برای خرید مواد اولیه کارخانه های تایر به صورت قطره ای ارز تامین می شد، از این رو مشکلات ایجاد شده به دلیل کمبود ارز در نیمه اول سال جاری و به ویژه در 5 ماهه اول سال جاری باعث کاهش تولید و عرضه تایر به بازار شد.

سخنگوی انجمن تایر گفت: اما از شهریور ماه امسال عرضه ارز به تولیدکنندگان صنعت تایر با سرعت بیشتری افزایش یافت و در ماه های بعد مهر، آبان و آذر نرخ عرضه ارز افزایش یافت و تولیدکنندگان توانستند. تولید و عرضه بیشتری داشته باشد و به همین دلیل بازار از التهاب خارج شد.

وی تنها با بیان اینکه همواره تقاضا با کاهش عرضه افزایش می یابد، گفت: مردم به محض اینکه احساس می کنند کالایی با کمبود مواجه است، تقاضای خرید آن را می کنند تا اثرات تورم بالا به تعویق بیفتد. از آن محصول، بنابراین در شرایطی که عرضه و توزیع کالا در بازار کاهش یافت و تقاضا برای لاستیک تقریبا دو برابر شد.

وی در خصوص میزان تولید و واردات گفت: سالانه 23 تا 24 میلیون حلقه لاستیک مورد نیاز کشور است و حدود 22 میلیون حلقه نیز تولید می شود اما تامین نیاز بستگی به سایز و سایز لاستیک دارد. 70 درصد رینگ های لاستیک های 13، 14 و 15 اینچ محصول کشور است، بنابراین تولیدکنندگان 70 درصد ظرفیت خود را به تولید این سایزها در شرایط عادی اختصاص می دهند.

سخنگوی انجمن تایر درباره واردات خودرو گفت: به طور معمول لاستیک از چین وارد می شود و ارز واردات تایر همان ارز واردات مواد اولیه صنعت تایر است.

وی در خصوص قاچاق لاستیک گفت: برخی از معروف ترین برندهای تایر دنیا از طریق واردات رسمی وارد کشور نمی شوند، بنابراین لاستیک های این برندها به صورت قاچاق وارد کشور می شود، البته با توجه به اینکه قاچاقچیان هیچ گونه عوارض وارداتی پرداخت نمی کنند. در نتیجه قیمت تورم شده است. لاستیک های وارداتی قاچاق کمتر از قیمت رسمی وارداتی هستند و بر اساس منافع اقتصادی این محصول قاچاق می شود.

وی فقط گفت: البته اخیرا تعرفه واردات لاستیک کاهش یافته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=162931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.