افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
2

کنایه درویش به آل کثیر و سپاهان

  • کد خبر : 27448
کنایه درویش به آل کثیر و سپاهان

رضا درویش درباره فعالیتش در این ورزش گفت: امروز 62 ساله شدم. من بسکتبال بازی می کردم اما از سال 63 تا 84 مربی باشگاه بسکتبال پرسپولیس بودم. من از سال 85 تا 87 مدیرعامل باشگاه هما و از سال 1374 تا 1377 مدیرعامل سایپا بودم. وی درباره همکاری هیات مدیره پرسپولیس با وی و […]

رضا درویش درباره فعالیتش در این ورزش گفت: امروز 62 ساله شدم. من بسکتبال بازی می کردم اما از سال 63 تا 84 مربی باشگاه بسکتبال پرسپولیس بودم. من از سال 85 تا 87 مدیرعامل باشگاه هما و از سال 1374 تا 1377 مدیرعامل سایپا بودم.

وی درباره همکاری هیات مدیره پرسپولیس با وی و ثبات مدیریت در این باشگاه گفت: اگر موفقیت حاصل شود فردی نیست. در مسابقات قهرمانی تیم نه تنها سرمربی و بازیکنان نقش دارند، بلکه همه اعضا همراهی می کنند. از اعضای قبلی هیات مدیره و اعضای جدید تشکر می کنم. شاید تا امروز موردی را در جلسه هیات مدیره مطرح نکردم که با مخالفت مواجه شد. هیات مدیره درگیر است و کاملا موثر است. ما 5 عضو بودیم اما تا امروز هیچ وقت رای انفرادی نداشتیم.

مدیرعامل پرسپولیس درباره بازنشستگی خود از هیات مدیره این باشگاه توضیح داد: قرار بود یک نفر جدید بیاورند و من گفتم 6 فکر بهتر از 5 فکر است. گفتم اجازه بدهید از هیئت مدیره خارج شوم اما با همان 5 نفر ادامه دهم. به هر حال من مجری مصوبات هیئت مدیره هستم. آنها با این امر موافقت کردند. هر چه بیشتر طوفان فکری داشته باشید، موثرتر است.

*پرسپولیسی ها اگر بخواهند به تیم دیگری بروند 10-20 میلیارد بیشتر می گیرند

درویشی درباره اینکه حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که همین پول را به استقلال دادیم تا سهام دو باشگاه را به پرسپولیس واگذار کنیم اما در استقلال سوءمدیریت صورت گرفت و به خوبی خرج نشد که باعث شد. افزایش تعداد قرارداد بازیکنان اما این اتفاق در پرسپولیس رخ نداد. وی گفت: اگر اسناد را نگاه کنید 7.8 میلیارد سهم کمتر فروختیم چون کمتر از 10 درصد سهام را فروختیم اما استقلال 10 درصد سهام او را فروخت. مثلاً سهام ما 351 میلیارد تومان یا استقلال 359 میلیارد بود. اگر امروز پرسپولیسی ها کنار ما هستند یکی از دلایل آن علاقه آنها به تیم است. من با قاطعیت می گویم هر کدام از این بازیکنان اگر بخواهند به هر تیم دیگری بروند حداقل 10 تا 20 میلیارد تومان بیشتر از پرسپولیس می گیرند.

* بی توجهی به پیشنهاد خارجی

و افزود: برای مثال واضح شاید تنها بازیکنی که واقعا از تیم های خارجی پیشنهاد دارد مهدی ترابی باشد. تیمی از حاشیه خلیج فارس خیلی احمق بود که برود اما ترابی به این موضوع توجهی نکرد و حتی یک بار هم به این پیشنهاد فکر نکرد که به باشگاه بیاید و بگوید کمی بیشتر می دهم و می روم. نمونه آن را در مورد بیرانوند دیدید. به اندازه ما به او پول دادند اما او نرفت.

* اگر بیرانوند قرارداد قبلی را فسخ نمی کرد، قرارداد قبلی قابل اجرا بود!

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه بیش از 15 هزار میلیون تومان به بیرانوند پرداخت نکرده است زیرا خیلی ها به آن شک دارند، توضیح داد: آنها هم پشیمان خواهند شد انشاالله. تفاوت پرسپولیس با چند باشگاه دیگر این است که چون در بورس است تمام امور باشگاه در این سازمان افشا می شود. ما به عنوان آکواریوم ادامه می دهیم، هر معامله ای که انجام می دهیم باید در بورس هویدا باشد. ما شرکت تابعه، هلدینگ و … نداریم. که بگوییم فلان مبلغ را از این جاها می پردازیم و بقیه را از جای دیگر. به مقاله خوبی اشاره کردید. گاهی برخی با لبخند گزارش می دهند و می گویند اگر قرار بود بیرانوند با همان مبلغ سال گذشته در پرسپولیس بماند، چرا قراردادش را لغو کرد؟ بیرانوند قرارداد خود را فسخ کرد و اگر این کار را نمی کرد، قرارداد قبلی قابل اجرا بود. از نظر قانونی، بازیکن می تواند قرارداد خود را فسخ کند، اما کمیته تعیین وضعیت با دفاع باشگاه تصمیم می گیرد که آیا این فسخ قابل اجرا است یا غیر قابل قبول.

*قرارداد بیرانوند نسبت به پارسال کم شده!

درویش خاطرنشان کرد: بیرانوند به دلیل مسائلی قراردادش را فسخ کرد تا بتوانیم مشکل او را حل کنیم. او درخواستی از پرسپولیس داشت و باشگاه هم به او حق می داد اما از طرف دیگری به بیرانوند فشار می آمد و باید هر چه زودتر آن بدهی را پرداخت می کرد. به هر حال او این تصمیم را گرفت و در نهایت به خانه اش بازگشت. در مصاحبه ای که قبل از حضور بیرانوند در باشگاه داشتم، دیدید که هرکسی می پرسد رفته، من می گویم جایی نرفته، خانه اش اینجاست و هست. به جایی نمی رسد قانون می گفت بیرانوند نمی تواند آن فسخ را اجرا کند، اما قرارداد باطل بود و مجبور شدیم قرارداد جدیدی بنویسیم. ما همچنین پیش نویس قرارداد جدیدی را تنظیم کردیم. از روز اول به وکیل بیرانوند گفتیم سقف قرارداد ما برای سال آینده 15 میلیارد تومان است. او هم امضا کرد. می خواهم چیزی بگویم که شاید جالب باشد وقتی بیرانوند قرارداد را خواند و دید مبلغ کمتر از پارسال است، نمونه اش را در باشگاه های دیگر دیدید اما در پرسپولیس نه. امسال طبق قانون می توان برای هر قرارداد حداکثر 20 درصد اختیار گذاشت اما در قرارداد سال گذشته چندین گزینه دیگر وجود داشت. در مورد سایر باشگاه ها نیز در رسانه ها به طور گسترده منتشر شده است که طرف قرارداد 11 میلیاردی و 15 میلیارد آپشن داشت که البته برای بیرانوند اینطور نبود و کل گزینه های آنها 4.5 میلیارد بود.

وی افزود: از سازمان خصوصی سازی و سازمان لیگ خواهش می کنم قبل و بعد از فسخ بیرانوند قرارداد را نشان دهند تا مشخص شود مبلغ کم شده اما برخی از آنها حاضر نمی شوند.

* 48 ساعت است که سکته کرده ام
مدیرعامل پرسپولیس درباره آخرین وضعیت پرداخت قسط سوم تالاب رادوشوویچ گفت: 48 ساعت است که دچار سکته مغزی شده ام. 200 هزار یورو باید به حساب رادو برود و اگر تا قبل از شنبه این پول را واریز نکنم باید 200 هزار یورو جریمه بپردازم. در این شرایط برخی رسانه ها و دشمنان در فضای مجازی می گویند، ببینید درویش با جریمه 200 هزار یورویی پرسپولیس چه کرد؟ نمی گویند 850 هزار یورویی که به من تحمیل می کنند کجا باید پرداخت کنم؟ تاکنون 2 قسط 250 هزار یورویی و 200 هزار یورویی پرداخت کرده ایم و در صورت پرداخت قسط سوم باید 200 هزار یورو دیگر به عنوان قسط چهارم پرداخت کنیم. من پول را تنظیم کرده ام.

*یکی از دوستان به من پول قرض داد

درویش گفت: از یکی از دوستان خواسته ام که این کار ملی است و اگر پرسپولیس پول ندهد آبروی ایران می رود. او هم لطف کرد و پول را به ما قرض داد. انتقال پول بسیار سخت است. تا حدودی رفتیم پیش این دوست، خسته و خجالت زده بودیم.

* 130-140 هزار دلار برای پریرا باقی مانده است

وی با اشاره به توافق با پریرا برای فسخ قرارداد گفت: باید از او تشکر کنم. هیچ کس نمی گوید که ما نیازی به پرداخت 600000 دلار یا 700000 دلار نداریم. اگر انصراف نمی دادید باید این پول را در طول فصل دریافت می کردید. پریرا همکاری کرد و پذیرفت. او گفت من زیاد بازی نکرده ام و عیبی ندارد، اما بقیه پولی را که از فصل گذشته به من بدهکاری که الان نداریم را به من بپردازی. 130 یا 140 هزار دلار برایش مانده است.

* بحث فسخ قرارداد ارتش ترکیه.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص لغو اردوی ترکیه پاسخ داد: اسپانسر ما نتوانست به بخشی از تعهدات خود عمل کند. قرار شد یک پرواز دیگر داشته باشیم که زمان بندی آن مناسب نبود و یحیی گل محمدی گفت اگر این پروازها را انجام دهیم در واقع 2 روز ضرر می کنیم. خیلی به برنامه ریزی گره خورده است. تمرین را کمی دیر شروع کردیم و لحظات برای ما بسیار مهم است. به همین دلیل فکر کردیم بهتر است به ترکیه نرویم. ضمن اینکه روز چهارشنبه به ما اطلاع دادند که او نباید در کنار تیم باشد و به دلیل مصاحبه ای که انجام داده حتی حق حضور در تمرینات را ندارد. خیلی جالبه که 18 قرعه کشی مصاحبه کرد و 19 گفت حکمش صادر شده. این چیزی غیر قابل تصور است.

*واکنش به اقدامات کمیته اخلاق در مورد پیروان

درویش افزود: اگر هواداری بگوید تیم های صنعتی به پول دسترسی بیشتری دارند، توهین محسوب می شود؟ قبل از انقلاب حکم صادر شده بود و می گفتند به خاطر این جنایت محاکمه می شوید. به نظر می رسد شنبه یا یکشنبه قرار است به کمیته اخلاق برود. تلفنی که حکم قضایی صادر نمی کند. آیا امکان اعزام تیم مسافرتی بدون مدیر شما وجود دارد؟ یک حامی بزرگ یک مربی و یکی از اجزای اصلی تیم است. مثل اینکه پرسپولیس به اردو می رود اما یحیی گل محمدی نمی رود! تلفنی که نمی تواند یک تیم را مدیریت کند.

*الکثیر پیشنهاد 15 میلیاردی ما را نپذیرفت

وی در پاسخ به این سوال که آیا سقف قرارداد در لیگ رعایت می شود، گفت: یکی از بازیکنان ما به نام عیسی آل کثیر سال ها برای پرسپولیس زحمت کشید. ما از شما تشکر می کنیم. گفتیم می توانیم تا حد نصاب بدهیم اما وقتی 15 میلیارد ما را نمی گیرد، مطمئن باشید به جایی می رسد که 7-8 میلیارد دیگر بگیرد چون پرداختی پرسپولیس با سایر تیم ها خیلی متفاوت است. . برخی حاضرند از این پول صرف نظر کنند و به تیم ما بپیوندند. با این معیارها امکان تامین سقف بودجه وجود ندارد.

*تیم های صنعتی مثل من اسیر کوچه و بازار نیستند

مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: من می گویم اگرچه بودجه این باشگاه ها 325 میلیارد است اما امروز تیم های صنعتی دغدغه پرداخت پول بازیکن را ندارند. آنها مثل من اسیر کوچه و بازار نیستند. هوادار هم برای گرفتن فلان بازیکن لیست گسترده و بلندی می دهد اما می گوید نمی شود قرارداد امضا کرد. سرمربی باید اسامی بازیکنان مورد نظر خود را برای باشگاه بدهد نه هواداران. یحیی گل محمدی گفت برخی از این بازیکنان معروف از نظر تاکتیکی آن چیزی نیستند که من می خواهم، اما هواداران مدام می گویند چرا فلان بازیکن را نمی گیری؟

* عزت اللهی به پرسپولیس علاقه مند است

درویش درباره انتقال سعید عزت اللهی به پرسپولیس پاسخ داد: او با تیم ملی دانمارک قرارداد دارد. در این صورت اگر با او صحبت کنیم ممکن است بازیکن اغوا شود و فردا باید جریمه بپردازیم. من به خاطر علاقه ای که به ما داشت چندین بار با او صحبت کردم اما او در حال حاضر قرارداد دارد. اگر قرارداد نداری با عزت اللهی صحبت می کنیم. او به پرسپولیس هم علاقه دارد.

وی در مورد اینکه آیا پرسپولیس نمی تواند مبلغ رضایت نامه این هافبک ملی پوش را پرداخت کند، گفت: هنوز با باشگاه شما وارد مذاکره نشده ایم. وقتی برای اولین بار با باشگاه مذاکره می کنیم، می توانیم با او صحبت کنیم، اما وقتی او قرارداد دارد، این چیز حرفه ای نیست. مثل هر باشگاه دیگری نباید با بازیکن پرسپولیس چنین کاری انجام دهد.

257 251

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=27448

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.