افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
1

کمیته استیناف چهار امتیاز سپاهان و یک امتیاز پرسپولیس را پس داد – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 162996
کمیته استیناف چهار امتیاز سپاهان و یک امتیاز پرسپولیس را پس داد – پرسپولیس نیوز

کمیته استیناف رای خود را درباره پرونده باشگاه پرسپولیس صادر کرد و یک امتیاز کسر شده توسط کمیته انضباطی سخ پوشان را بازگرداند. رای کمیته استیناف به شرح زیر است: با توجه به محتوای پرونده باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران، در خصوص عدم رعایت دستورالعمل تنظیم قرارداد باشگاه ها با بازیکنان و کادر فنی و […]

کمیته استیناف رای خود را درباره پرونده باشگاه پرسپولیس صادر کرد و یک امتیاز کسر شده توسط کمیته انضباطی سخ پوشان را بازگرداند.

رای کمیته استیناف به شرح زیر است:

با توجه به محتوای پرونده باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران، در خصوص عدم رعایت دستورالعمل تنظیم قرارداد باشگاه ها با بازیکنان و کادر فنی و سایر افراد حاضر در مسابقات فصل 1403-1402 در خصوص بازیکن گئورگی گلسیانی به موجب حکم شماره 1158 مورخ 26 مهر 1402 کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به کسر یک امتیاز از تیم بزرگسالان حاضر در فصل جاری لیگ برتر و پرداخت یک امتیاز محکوم شد. یکصد میلیارد ریال جریمه نقدی و اصلاح قسمتی از قرارداد که مغایر با دستورالعمل باشد.
با عنایت به محتویات پرونده و ادله، اولاً رعایت بخشنامه به عنوان یک حکم الزامی از وظایف حول قرارداد است و عدم رعایت آن، ماهیتی کلی و بدون نیاز به شکایت از طرف خاص دارد. حزب و فقط با گزارش متولیان امر (سازمان لیگ کشور و کارگروه مربوطه) توسط قوه قضائیه رسیدگی می شود.
ثانیاً، طبق قسمت آخر بند 8 دستورالعمل، باشگاه ها نمی توانند پرداخت مالیات به مؤدی را تضمین یا قبول کنند، در حالی که در تبصره 4 ماده 7 قرارداد بین باشگاه و بازیکن، پرداخت مالیات بازیکن پرداخت شده است. مسئولیت باشگاه است، هرچند طرفین توافق کنند. با رعایت الزام اصلاح قرارداد منعکس در تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون، طی تمدید، تکلیف پرداخت مالیات تعیین شده است. به بازیکن، اما این باعث بدتر شدن آثار تخلف نمی شود و طرفین موظف به رعایت دستورات، از سوی دیگر، باشگاه در لایحه بودند. دفاعیات مدعی شده اند که قسمت اول و دوم بند 8 این بخشنامه با استفاده از کلمه “اضافه” یکدیگر را خطاب می کنند و از آنجایی که قسمت اول بند 8 ناظر به اتباع ملی است، پس معنای مخالف قسمت دوم بند 8 است. این است که چنین ممنوعیتی از نظر اینکه باشگاه ها نمی توانند مالیات مودی را پرداخت کنند، مربوط به خارجی ها نیست، در حالی که از مفاد بند 8 این بخشنامه نمی توان چنین تفسیری کرد، زیرا طبق قانون مالیات های مستقیم، مودیان، اعم از ایرانی و خارجی، موظف به اطاعت از قوانین کشور هستند و علاوه بر این، اضافه شدن منظم بعدی به قرارداد اولیه بین باشگاه و بازیکن به معنای پذیرش لزوم پرداخت مالیات توسط مودی است.
ثالثاً: طبق بند 10 دستورالعمل پرداخت وجوه خارج از قرارداد تحت عنوان خدمات اجتماعی ممنوع است که بر اساس آن در گزارش اعلامی آمده است: باشگاه مسئولیت تامین اسکان و ایاب و ذهاب بازیکن مندرج در بندهای 3 و 11 ماده 4 قرارداد. بر اساس بند 10 این بخشنامه، چنانچه وجوه مذکور در قرارداد لحاظ شود، منع قانونی ندارد. رابعاً عدم رعایت بند 11 بخشنامه مبنی بر کسر 2.5 درصد از حق عضویت لازم و ضروری نبوده و در قراردادها قید شده و الزامی نیست، برای هر یک از طرفین قانونی است و ممکن است یک امر تلقی شود. تخلف در صورت اثبات امتناع از پرداخت. لذا با توجه به مراتب و دفاعیات مذکور، باشگاه پرسپولیس تهران مجدداً نسبت به صدور حکم در خصوص بندهای 10 و 11 تجدیدنظرخواهی نموده است که این دستورالعمل مغایر با بند 8 این دستورالعمل تشخیص داده شده است، اما با توجه به اینکه در آیین‌نامه انضباطی موجود است. هیچ متنی مبنی بر کسر امتیاز برای عدم رعایت دستورالعمل فوق وجود ندارد و اساساً طبق اصول حاکم بر فوتبال، نتایج باید در زمین و امتیاز مشخص شود. بردهای مسابقات رسمی ثابت و پایدار است. لذا به استناد ماده 106 آئین نامه و دستورالعمل انضباطی صدرالاشاره، اگرچه خلاف دادخواست صادره علیه وی در قسمت کسر امتیاز است، رأی صادره تأیید و قطعی می شود.

کمیته استیناف رای خود را درباره باشگاه سپاهان صادر کرد.

رای کمیته استیناف به شرح زیر است:

با توجه به محتوای پرونده باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان مبنی بر عدم رعایت مفاد بخشنامه تنظیم قرارداد باشگاه ها با بازیکنان و کادر فنی و سایر افراد شرکت کننده در مسابقات 1402-1403. سلسله . فصلی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به موجب حکم شماره 1101 مورخ 21/06/1402 علاوه بر تعدیل قراردادها، به کسر 4 امتیاز در فصل جاری مسابقات و پرداخت چهارصد میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد. . 6 بازیکن بر اساس مفاد این بخشنامه به شرح زیر است: 1- بر اساس بند 8 این بخشنامه، درج مبالغ ارزی در قراردادهای اتباع ملی مطلقاً ممنوع است، اما طبق تبصره ذیل بند الف ماده 3 قرارداد، باشگاه به پیام نزاد و رضا شکاری متعهد شده است که در صورت افزایش بیش از 25 درصدی تغییر نرخ دلار از زمان انعقاد قرارداد، دستمزد را افزایش دهد. از افراد نامبرده.- طبق قسمت آخر بند 8 دستورالعمل، باشگاه ها مجاز به ضمانت یا تقبل مالیات بازیکنان یا کادر فنی و یا سایر عواملی نیستند که طبق گزارش منعکس شده در پرونده باشگاه به شرح بند 2 ماده 4 قرارداد بازیکنان: پیام نظام، رضا شخاری، رضا اسدی، هادی محمدی، کاوه رضایی، احسان پهلوان مبلغ زیر را داشتند: در صورت عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی و با تسویه حساب بیمه، باشگاه مبلغ قرارداد را کسر می کند. اما با توجه به مفاد بند 8 و مفاد قراردادهای مذکور، آنچه قانونگذار در نظر داشته پرداخت مالیات توسط باشگاه است، در حالی که در موارد اعلام شده، باشگاه از لحاظ رعایت مقررات مالی، ضمانت اجرا را دارد. . پرداخت مالیات توسط اشخاص حقیقی با شرح کسر در قرارداد که به هیچ وجه به معنی قبول پرداخت مالیات مودی نیست. 3- طبق بند 27 دستورالعمل باشگاه حق تمدید قرارداد با 25 درصد افزایش حقوق را دارد ضمن اینکه در قرارداد آقایان: پیام نساد، رضا اسدی، هادی محمدی، رضا شکاری، کاوه رضایی، افزایش حقوق بیش از 25 درصد است. 4- طبق بند 29 دستورالعمل پرداخت هر مبلغی تحت عنوان حق واسطه گری توسط باشگاه ها به
دونده ها به هر نحوی ممنوع هستند اما خاطرنشان می شود که طبق بند 4 ماده 3 قرارداد، کاوه رضایی، هادی محمدی، رضا شکاری، احسان پهلوان، باشگاه با پرداخت حق الزحمه دونده موافقت کرده است. 5- طبق بند 28 دستورالعمل قراردادها باید شامل حق خروج بازیکن از باشگاه با پرداخت 50 درصد اصل قرارداد در همان فصل در صورت سقوط تیم باشد که در بند قابل مشاهده است. 18 ماده 8 قرارداد آقایان احسان پهلوان، هادی محمدی، پیام نواز و در بند 19 ماده 8 قرارداد آقایان کاوه رضایی، رضا شکاری، رضا اسدی، این بند دستورالعمل محقق شده است.
لذا با عنایت به جهات مذکور در خصوص تجدیدنظرخواهی باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان نسبت به حکم صدر العشارا با عنایت به محتویات پرونده و دفاعیات تجدیدنظرخواه اعم از عدم رعایت مفاد هیأت. از آنجایی که مقررات الزام آور حاکم بر قراردادهای منعقده جنبه کلی دارد و نیازی به شکایت از سایر باشگاه ها نیست و صرف گزارش متولیان امر (سازمان لشکر اول و کارگروه تعیین شده) برای تعقیب مرتکب کافی است. . با توجه به اینکه متن آیین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال به معنای اعمال مجازات کاهش امتیاز در صورت تخلفات ناشی از عدم رعایت دستورالعمل های فوق الذکر نیست و اساساً با توجه به اصول حاکم بر فوتبال، نتایجی که در مواردی که متن آیین نامه کسر امتیاز وجود ندارد باید در زمین مسابقه باشد، بازی توسعه می یابد و امتیازات کسب شده در مسابقات رسمی پایدار و باثبات است و همچنین با توجه به اینکه رعایت دستورالعمل یکی از موارد است. وظایف و وظایف در هر دو طرف قرارداد و علی القاعده مستحق این بود که بازیکنان نیز به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ها تحت تعقیب و تحقیقات قرار گیرند. با مجازات های مقرر مواجه شدند و همچنین اعمال اصلاحات در متون بر خلاف دستورالعمل، بر عهده طرفین قرارداد است و اصل صداقت، پایداری نتایج و حفظ نتایج است. به دست آمده و رعایت آنها بر اساس ماده 106 قانون انضباطی ضروری است. مقررات و مفاد دستورالعمل صادره در خصوص تائید تخلفات باشگاه در خصوص بندهای اول، سوم و چهارم این تجدیدنظرخواهی، تجدیدنظرخواهی تشخیص داده نمی‌شود و با توجه به بندهای دوم و پنجم، تشخیص، خلاف مقررات تایید شده است. قرار تجدیدنظرخواهی در بند کسر چهار امتیاز به تجدیدنظرخواه، قسمت دیگر رأی تجدیدنظرخواهی از درخواستی که مستلزم محکومیت تجدیدنظرخواه به جزای نقدی و تعدیل قراردادها تأیید و قاطعانه اعلام می‌شود، این رأی قطعی است. .

برای ثبت نظرات خود بدون تایید عضو کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز شوید (کلیک کنید)