افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

کلاهبرداری با برداشت غیرمجاز فاکتور الکترونیکی؛ شهروندان مراقب باشند

  • کد خبر : 231990
کلاهبرداری با برداشت غیرمجاز فاکتور الکترونیکی؛  شهروندان مراقب باشند

به گزارش بازار، سرهنگ عبدالله چولکی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان در یکی از استان های مرکزی کشور، مردم برای دریافت اقلام مرتبط با کاتالوگ الکترونیکی خود به فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر هجوم آوردند. کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری بلافاصله پیگیری این موضوع را در […]

به گزارش بازار، سرهنگ عبدالله چولکی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان در یکی از استان های مرکزی کشور، مردم برای دریافت اقلام مرتبط با کاتالوگ الکترونیکی خود به فروشگاه های زنجیره ای سطح شهر هجوم آوردند. کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری بلافاصله پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

نماینده مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا افزود: بلافاصله پس از بررسی میدانی انجام شده توسط کارآگاهان، مشخص شد که این محصولات با محصولات الکترونیکی متعلق به افراد و با استفاده کلاهبرداری از کارت بانکی منقضی شده خریداری شده است. سرپرست خانواده .

سرهنگ چولکی گفت: بنابراین موضوع از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان روشن شد. تعداد 90 نفر از شهروندان برداشت غیرمجاز اعتبار یارانه خود را به اداره کل ذیصلاح اعلام کردند.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه پرونده، با انجام اقدامات اطلاعاتی، یک متهم به هویت معلوم شناسایی، دستگیر و در بازرسی از منزل وی، 550 کارت عابر بانک از سایر افراد که همگی منقضی و فاقد اعتبار بودند، کشف شد. کشف و ضبط شدند.

جانشین پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری گفت: متهم در تحقیقات انجام شده اعتراف کرد که با کمک یکی از کارکنان فروشگاه به هویت معلوم و لو از حساب بانکی سرپرست خانواده خریدی نسیه انجام داده است. در بازار به قیمتی خریدند که کمتر فروختند.

سرهنگ چولکی افزود: در نهایت با هماهنگی مقام قضایی مربوطه کارمند فروشگاه نیز دستگیر و هر دو متهم روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: اگرچه هرگونه خلأ فوراً به سازمان مربوطه گزارش و در کمترین زمان ممکن برطرف می شود، اما شهروندان محترم توجه داشته باشند که برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه، همکاری و هوشیاری آنها ضروری است.

وی به شهروندان هشدار داد: بلافاصله پس از اتمام اعتبار کارت بانکی، آن را به نحوی معدوم کنید تا مورد سوء استفاده قرار نگیرد و از دادن اسناد و کارت بانکی به افراد دیگر خودداری کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=231990

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.