افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

پیش بینی مهم از آینده قیمت دلار در 1403/الاسحق: سقوط قیمت دلار در راه است

  • کد خبر : 234024
پیش بینی مهم از آینده قیمت دلار در 1403/الاسحق: سقوط قیمت دلار در راه است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درباره وضعیت بازار ارز در هفته های آینده نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی کارشناسان می گویند با توجه به تورم بالای 40 درصد افزایش قیمت دلار قطعی است اما برخی از کاهش قیمت ها نیز صحبت می کنند. رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق می گوید: با اقدامات بانک مرکزی […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درباره وضعیت بازار ارز در هفته های آینده نظرات متفاوتی وجود دارد. برخی کارشناسان می گویند با توجه به تورم بالای 40 درصد افزایش قیمت دلار قطعی است اما برخی از کاهش قیمت ها نیز صحبت می کنند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق می گوید: با اقدامات بانک مرکزی این امکان وجود دارد که در ماه های ابتدایی سال آینده نرخ ارز کاهش یابد و معامله گرانی که مانند سال گذشته ارز خریداری کرده اند متضرر شوند.

یحیی آل اسحاق با بیان اینکه با فرا رسیدن نوروز تقاضای ارز برای سفر افزایش می یابد، می افزاید: در پایان هر سال به طور کلی تقاضا برای ارز افزایش می یابد و بخشی از آن نیز برای سفرهای خارجی است.

تصریح می کند: جو روانی و جوهای ایجاد شده نیز در افزایش قیمت ارز تاثیر دارد، البته اگر بانک مرکزی با توجه به سابقه سال های اخیر این موضوع را مدیریت کند، نوسانات نرخ ارز کمتر می شود. .

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق می گوید: شرکت هایی که در خارج از کشور فعالیت دارند باید قبل از پایان سال تسویه حساب کنند که این موضوع بر تقاضای ارز نیز تاثیر می گذارد. علاوه بر این، انتظارات مردم نیز ممکن است در این زمان افزایش یابد. اما هر سال در همین بازه زمانی شاهد افزایش نرخ ارز هستیم که عجیب نیست.

اشاره به ایسنا: بین نرخ ارز و تورم رابطه وجود دارد و با افزایش تورم، نرخ ارز در نوسان است، اما با وجود اینکه تورم امسال 38.5 درصد است، نرخ ارز تنها 20 درصد رشد داشته است. بنابراین با اعمال سیاست های بانک مرکزی از رشد نرخ ارز به اندازه تورم جلوگیری شده است.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اینکه مرکز مبادلات طلا و ارز ایران پاسخگوی تقاضای واقعی است، تاکید کرد: افزایش نرخ ارز در پایان سال ممکن است به دلیل افزایش تقاضا در بازار ارز باشد. بازار غیر رسمی؛ زیرا تقاضای واقعی ارز در بستر قانونی پاسخ داده می شود.

گزارش تفصیلی وضعیت بازار ارز (اینجا) را بخوانید.

۲۲۳۲۲۵

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=234024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.