افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
1

پیروزی دیگری برای ترامپ/نیکی هیلی شکست خورد

  • کد خبر : 199112
پیروزی دیگری برای ترامپ/نیکی هیلی شکست خورد

آفتاب نیوز: دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در نوادا و جزایر ویرجین ایالات متحده پیروز شد تا با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به عنوان نامزد احتمالی این حزب در انتخابات عمومی رقابت کند. رئیس جمهور سابق آمریکا با کسب 182 رای یا 74 درصد از 246000 رای در نودا، […]

آفتاب نیوز:

دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در نوادا و جزایر ویرجین ایالات متحده پیروز شد تا با جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به عنوان نامزد احتمالی این حزب در انتخابات عمومی رقابت کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا با کسب 182 رای یا 74 درصد از 246000 رای در نودا، آخرین رقیب باقی مانده خود در رقابت جمهوری خواهان، نیکی هیلی را شکست داد که 64 رای، 26 درصد از حمایت ها را به دست آورد.

به گزارش ایرنا، اگرچه هیلی تنها نامزد اصلی انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در آن روز بود، اما پس از آنکه ده ها هزار نفر از حامیان ترامپ «هیچ یک از این نامزدها» را در برگه های رأی خود انتخاب نکردند، شکست خورد.

نیکی هیلی، سفیر سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد، حاضر به کناره گیری از نامزدی نیست. اقدامی که خشم ترامپ را برانگیخته است. هیلی قول داده است که در رقابت باقی بماند و تصمیم نهایی را در ایالت زادگاهش کارولینای جنوبی بگیرد، جایی که قرار است انتخابات مقدماتی در 24 فوریه برگزار شود.

هیلی مسیر مشخصی برای نامزدی ندارد و در نظرسنجی‌ها در کارولینای جنوبی، جایی که شش سال فرماندار آن بوده، از ترامپ عقب است.

در حالی که نتایج در نوادا تأثیر کمی بر رقابت برای نامزدی جمهوری خواهان نخواهد داشت، این ایالت میدان نبرد خواهد بود زیرا جمعیت آن می تواند در هر دو طرف تغییر کند و نقشی کلیدی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ایفا کند.

در سال 2020، بایدن با 2.4 درصد در نوادا از ترامپ پیشی گرفت، جایی که نظرسنجی ها حاکی از دیدار مجدد بایدن و ترامپ است.

در سرشماری ایالات متحده حدود 30 درصد از جمعیت نوادا خود را لاتین یا اسپانیایی تبار معرفی می کنند و 768000 نفر به عنوان رای دهندگان “بدون حزب” ثبت نام کرده اند، که بر اساس آخرین شمارش ایالتی بیشتر از رای دهندگانی است که به عنوان دموکرات معرفی می شوند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=199112

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.