افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

پیروزی بزرگ دونالد در انتخابات مقدماتی آیووا

  • کد خبر : 179923

آسوشیتدپرس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در ایالت آیووا خبر داد. به گزارش ایسنا، کمتر از نیم ساعت پس از آغاز انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در ایالت آیووا، خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیروزی این رئیس جمهور پیشین و رهبر حزب خودش خبر داد. اقدامی که خشم ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا […]

آسوشیتدپرس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در ایالت آیووا خبر داد.

به گزارش ایسنا، کمتر از نیم ساعت پس از آغاز انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه در ایالت آیووا، خبرگزاری آسوشیتدپرس از پیروزی این رئیس جمهور پیشین و رهبر حزب خودش خبر داد. اقدامی که خشم ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا را برانگیخت و باعث شد کمپین وی این خبرگزاری را به «دخالت در انتخابات» متهم کند.

البته دونالد ترامپ پیش از این چهره اصلی حزب جمهوری خواه بود و در حال حاضر با شمارش 95 درصد آرا در انتخابات مقدماتی ایالت آیووا، موفق شد با 54 هزار و 320 رای، 51 درصد آرا را به خود اختصاص دهد و دیسانتیس در رتبه دوم با اختلاف زیاد: 21.2 درصد آرا.

اندرو رومئو، مدیر برنامه ها و ارتباطات DeSantis گفت: “این کاملا غیرعادی و غیرقابل قبول است که رسانه ها در انتخابات قبل از اینکه ده ها هزار نفر فرصت رای دادن داشته باشند، دخالت کنند.” رسانه ها در خدمت ترامپ هستند و این فاجعه بارترین نمونه تا کنون است.

به گزارش یاهو نیوز، دونالد ترامپ برای برآورده کردن انتظارات فالوورهای خود باید حدود 45 درصد آرا را کسب کند که تا کنون بر اساس آخرین به روز رسانی بیش از 50 درصد آرا را کسب کرده است. رای.

اگر او نتواند این آرا را به دست آورد، رقبای او می توانند نتایج انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان نیوهمپشایر در 23 ژانویه را تغییر دهند. البته این وضعیت در مورد «نیکی هیلی» سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد صدق می کند که طبق نظرسنجی ها در این ایالت جایگاه عادلانه ای دارد اما همچنان پشت سر دونالد ترامپ قرار دارد و در رتبه دوم قرار دارد.

نیکی هیلی در حال حاضر با کسب 19.1 درصد آرا در جایگاه سوم انتخابات مقدماتی آیووا قرار دارد و ویوک راماسوامی، تاجر و نامزد هندی تبار با 7.7 درصد آرا در رده سوم قرار دارد.

بر اساس گزارش‌های متعدد، ویوک راماسوامی از رقابت خارج می‌شود و مشخص نیست که پس از خروج از چه کسی حمایت خواهد کرد.

به گزارش هیل نیوز، هوا در ایالت آیووا به قدری سرد است که در روزهای اخیر دونالد ترامپ به دلیل سردی هوا، سرما و برف مجبور به لغو سه رویداد از چهار رویداد حضوری خود شد. گفته می شود دمای هوا در روز دوشنبه حتی در برخی مناطق این ایالت به منفی 40 درجه رسیده است.

دونالد ترامپ در تظاهرات روز یکشنبه به هوادارانش گفت: «شما نمی توانید در خانه بمانید». حتی اگه مثل سگ مریض بشی باید بگی عزیزم من میتونم و انجامش میدم! حتی اگر رای دادی و بعد مردی، یادت باشد که ارزشش را داشت!»

طبق گزارش گاردین، حدود 100000 نفر در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در آیووا شرکت کردند که این رقم در سال 2016 187000 نفر بود.

رئیس جمهور سابق آمریکا به مناسبت پیروزی خود در انتخابات مقدماتی آیووا در دموین، پایتخت این ایالت سخنرانی کرد.

وی گفت: من واقعاً معتقدم که اکنون زمان آن است که همه در کشورمان گرد هم آیند، اعم از جمهوری خواه و دموکرات، لیبرال و محافظه کار. خیلی خوب می شد اگر همه با هم جمع شویم تا دنیا و تمام مشکلات و ویرانی هایش را درست کنیم.

ترامپ افزود: می‌خواهم به رون و نیکی به خاطر گذراندن اوقات خوشی با هم تبریک بگویم. ما هنوز زمان خوبی را با هم سپری کردیم و فکر می کنم هر دوی آنها خوب کار کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.